handdator

Visa fullständig version : Dodgers

Tamtam
2010-03-09, 20:54
Såg detta på salg:

Hehe Runar, kjenner igjen den shoppingsjukdommen

Gold star dodgerne solgt!

Dodgers med en trekrok i aktern borde vara grymma i en norsk fjord där det finns fisk med lite storlek......
Någon som vet något?? :rolleyes:

Kjelle
2010-03-10, 00:50
Såg detta på salg:

Hehe Runar, kjenner igjen den shoppingsjukdommen

Gold star dodgerne solgt!

Dodgers med en trekrok i aktern borde vara grymma i en norsk fjord där det finns fisk med lite storlek......
Någon som vet något?? :rolleyes:

Det funkar skitbra TamTam!

Jag kör 11" dodger med Mustad 16/0 marlin krok när jag trollar stooor Norsk smörbult och sill.

Tamtam
2010-03-10, 18:08
Det funkar skitbra TamTam!

Jag kör 11" dodger med Mustad 16/0 marlin krok när jag trollar stooor Norsk smörbult och sill.

Testa skarpslipa dodgerns kanter då får du upp dem fileeade och klara :grin:

Flodström
2010-03-12, 00:13
En gång i Surna (en känd Norsk laxälv) då vi hade fiskat i två-tre dygn utan kontakt såg vi plötsligt en snubbe som kom gående på andra sidan älven med spinnspö. På linan satt en, ja det var precis en Dodger!!??. ca 10" lång och med samma form som Jensen Dodgers. Det satt en trekrok längst bak, en på mitten och en längst fram på Dodgern.
-"Kolla, jävla idiot", sa vi och garvade :lol: :lol: :lol:
-"Han borde verkligen snacka med polarna så kunde han ju fått lite info om hur man fiskar lax", sa vi oxå. 8-):twisted:

Han gjorde 4 kast med den Dodger. På de tre första kasten drog han tre laxar mellan 5 och 8 kg. på det fjärde kastet satte han Dodgern i botten och slet av.

Vi smög hem utan att säga ett skit..................:shock::-o:confused::oops: