handdator

Visa fullständig version : nynäs

Tamtam
2010-03-26, 20:24
Vidarebefordring från Fiskesnack.com för vår del helt fel forum men iaf. mvh

http://www.fiskesnack.com/forum/showthread.php?t=62588

Tamtam
2010-03-26, 21:01
Nynäs/Landsort är relativt fiskfattigt och man må ha viss tur när man är där, oavsett tävling eller inte dock är det inte omöjligt att komma i kontakt med sitt livs lax i området...
Den som är intresserad av vad som erbjuds i området är välkommen att PMa finns mycket att tänka på vad gäller mat frysning bränsle övernattning osv
Dock återigen vandringsfiske på lax kräver koll på datum mycket viktigt i sammanhanget (här reserverar jag mej för den vinter vi just genomlidit hur detta påverkar laxvandring har jag ingen aning om men skulle tro inte alltför mycket) har du båt med bra övernattningsmöjligheter se det som semester det kan löna sej!

Flodström
2010-03-26, 21:56
Hmmm, intressant med Nynäs. har själv varit där ett antal ggr dock inte för trolling tyvärr.
Har ju sett bilder från Nynäs trolling, inga grilse direkt :o

Var nära på at köpa en kanonfin Buster Magnum där, men hade inga pengar i pluskan den gången.

Är du med i sekretariatet själv TAMTAM eller vad då du tydligen tänker dela ut tips mm? Skall du tävla själv så ger jag inte så mycket för dina tips, hehe :confused: :oops: :rolleyes:

BTW, laxens könsmognad (lekvandringar) styrs mer av fetthalt kombinerat med dagsljusets längd vilket betyder att väder, is m.m inte har någon som hällst betydelse, säger forskningen.

67n
2010-03-26, 23:26
Sist det var en så hard vinter i østersjøen (tro det var 93) kom vandringslaxen til normal tid til Pukaviken. Den som kom en uke seinere var Nebbis, og ingen var lei seg for det.

Tamtam
2010-03-27, 18:51
Hmmm, intressant med Nynäs. har själv varit där ett antal ggr dock inte för trolling tyvärr.
Har ju sett bilder från Nynäs trolling, inga grilse direkt :o

Var nära på at köpa en kanonfin Buster Magnum där, men hade inga pengar i pluskan den gången.

Är du med i sekretariatet själv TAMTAM eller vad då du tydligen tänker dela ut tips mm? Skall du tävla själv så ger jag inte så mycket för dina tips, hehe :confused: :oops: :rolleyes:

BTW, laxens könsmognad (lekvandringar) styrs mer av fetthalt kombinerat med dagsljusets längd vilket betyder att väder, is m.m inte har någon som hällst betydelse, säger forskningen.

Nix inte med i någonting vad gäller tävlingen alls bara förmedlar att den går av stapeln som vanligt.
Dock kan jag bidraga med viss info om man väljer att spendera några dagar tävling eller ej i området då kanske för att hålla ned kostnaden för sådana som jag dvs. priskänsliga! :D