Visa fullständig version : BR 24 bredbandsradarn inkopplings problem
Fridlund
2010-03-28, 15:43
Har uppdaterat HDS8:an med senaste uppdateringen och får inte radar overlay att funka, har läst instruktionsbok så jag snart får "gråa" hår börjar snart tro att alla menyer inte var med i uppdateringen lr är det handhavande fel :confused: någon som instalerat och fått det att funka?
Ett tips är att skriva om du får något felmeddelande, till exempel no antenna, eller no radar signal.(vettefan om dessa felmeddelanden finns med du förstår nog vad jag menar).
Och beskriv gärna hur allt är kopplat, annars så har vi inget att gå på i felsökningen.
Kjelle
Team Cjap
2010-03-29, 17:46
Jeg havde samme problem med mit HDS-10. Snakkede med den danske importør af lowrance,han forklarede mig at man skulle resætte HDSén, og sætte den nye opdateringen i igen, hvilken jeg gjorde, så virkede det.
Gør det så kommer det til at kører med radar overlay
Ps. håber du skriver om du får det op at kører.
Allan
Team Cjap
2010-03-30, 16:37
Husk hvis du skal have overlæg på skal den have et gyrokompas den får sit input der fra.
Ved ikke om du har det på din autopilot. min får det gemmen nema 2000, da jeg har en Garmin autopilot,slukker jeg piloten virker overlæget ikke mere.
Gyrokompass til bra pris är KVH azimuth som är ett digitalt vanlig kompass med NMEA utgångar.
Eller KVH azimuth autocomp som är en ren gyrogivare, altså inget fysiskt kompass att titta på.
priset på dessa ligger runt 200-350 USD.
Har ingen koll på Norge eller Svrige priser på dessa prylar.
Kjelle
TeamScuirus
2010-03-30, 17:36
Stemmer at en må ha headingkompass for å få radaroverlay på HDS.
Nå er KVH Azimuth så absolutt ikke et gyrokompass, det har heller ikke innebygde rategyroer. Men KVH er et helt greit headingkompass.
Hvis du har autopilot kan sannsynligvis headinginfo hentes fra denne. Hvis ikke vil jeg anbefale et ratekompass (kompass med rategyro) med NMEA 2000 utgang til en HDS, Lowrance anbfaler Simrad RC42, jeg har Maretron SSC200.
Fridlund
2010-03-30, 19:58
Tack för all hjälp, visste inte om att det behövdes kompass för ovelay :confused: har faktiskt inte sett att det står någonstans, men har beställt en Ratekompass i dag som skall funka :D
Husk hvis du skal have overlæg på skal den have et gyrokompas den får sit input der fra.
Ved ikke om du har det på din autopilot. min får det gemmen nema 2000, da jeg har en Garmin autopilot,slukker jeg piloten virker overlæget ikke mere.
Stemmer at en må ha headingkompass for å få radaroverlay på HDS.
Nå er KVH Azimuth så absolutt ikke et gyrokompass, det har heller ikke innebygde rategyroer. Men KVH er et helt greit headingkompass.
Hvis du har autopilot kan sannsynligvis headinginfo hentes fra denne. Hvis ikke vil jeg anbefale et ratekompass (kompass med rategyro) med NMEA 2000 utgang til en HDS, Lowrance anbfaler Simrad RC42, jeg har Maretron SSC200.
Der har jeg oppfattet feil....
Det var jävla flaks att jeg kjöpte KVH autocomp i helgen og ikke ett Azimuth....
TeamScuirus
2010-03-31, 00:19
Autocomp er heller ikke et ratekompass. Begge KVH kompassene er like, forskjellen er at det ene har display.
Autocomp er heller ikke et ratekompass. Begge KVH kompassene er like, forskjellen er at det ene har display.
Så det går ikke å bruke det kompasset for å kjöre radar overlay på min Globalmap?
TeamScuirus
2010-03-31, 01:02
KVH Autocomp og Azimuth er helt greie headingkompasser. Det skrev jeg lenger opp.
Men KVH er et helt greit headingkompass.
Men ingen av dem er ratekompasser. Et ratekompass har rategyroer i tilegg til kopasset som gjør at kompassenheten reagerer raskere på endringer og er mye bedre som autopilotkompass og litt bedre enn et vanlig fluxgate som radarheadingkompass.
ahh der ser man, viste ikke forskjellen/eller at det var noen forskjell, trodde det var samme sak.
Takk for undervisningen.
Kjell
|
vBulletin® v3.8.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.