handdator

Visa fullständig version : Bästa Trollingbåten

Suttner
2010-04-11, 19:21
Hej. Har inte bestämt mig men jag går i båtbytar-tankar. Vilken är den bästa trollingbåten i Prisklassen runt 100- 150 000. Finns en del att välja mellan, men skulle vilja höra lite av era erfarenheter.

kapten bölja
2010-04-11, 20:06
Hej. Har inte bestämt mig men jag går i båtbytar-tankar. Vilken är den bästa trollingbåten i Prisklassen runt 100- 150 000. Finns en del att välja mellan, men skulle vilja höra lite av era erfarenheter.

Hej.

Mest båt för pengarna: Köp en välskött Shetland 570 eller 640.
Lägg resten av pengarna på 2 bra 4-taktare, 8+70 hkr t.ex. Boggietrailer, elwinsch, navigationsutr, elriggar m.m.

Tamtam
2010-04-11, 20:35
Hej.

Mest båt för pengarna: Köp en välskött Shetland 570 eller 640.
Lägg resten av pengarna på 2 bra 4-taktare, 8+70 hkr t.ex. Boggietrailer, elwinsch, navigationsutr, elriggar m.m.

Har du ont om pengar tycker jag detta är ett bra tips!
Sen är det mycket en fråga om just dina behov och vad du tycker passar helt enkelt finns ingen "bästa båt" här många älskar att fara runt i styrpulpetsbåtar andra skulle inte sätta sin fot i sådana utan välja täckta grejor en smaksak utgå ifrån dej själv och dina önskemål vad du vill göra och kom ihåg att de bästa båtarna är de med erkänt bra skrov och dina egna arbetstimmar med den lycka till trollingbåtar skapar man till stor del själv dock satsar du på bara en motor köp erkänt mycket bra grejor om begagnat var mycket noga med hur den är skött och att det bör vara en fyrtakt behöver nog inte tilläggas.......det är en sak om bilen stannar på vägen och en annan när din båtmotor lägger av.......