handdator

Visa fullständig version : Det ramlade in lite prylar till nybåten

Kjelle
2010-04-15, 16:52
Men tyvärr så lär det dröja ett halvår tills jag får båten.

BEP Marine huvudströmbrytare med två laddningsreläer:
806

807

808

Uppe i höger hörn är där fyra automatsäkringar, dessa ligger med konstant ström och är oberoende av "house huvudbrytaren".
Uppe i vänster hörn, 35A huvudsäkring, frågan är om denna klarar all min EL, Kommer förmodligen köra all EL från det ena brytarpanalen på denna säkringen, sen en ny krets med en egen huvudsäkring för den andra brytarpanelen.

Fick också mina brytarpanel idag, två stycken BEP 904NM:

809

810

Även ett litet kompass för Beasonen kom i posten idag:

811

Har även fått in nya länspumpen med flottörbrytare, pumpen pumpar under optimala förhållanden dryga 11000 liter/tim.
En Lowrance LRA2300 radar antenn och KVH Autocomp heading compass väntar på att bli monterad på Beasonen.
Värmaren, en Webasty 3900EVO från Webasto Marin ligger i garaget.
Nya Bennett trimplan och ett gäng Dual Heavy duty rod holder från Big Jon.

Kommer bli skitskojjjj att rigga en ny båt igen, det är ju nästan det roligaste med att vara båtägare.

PikeBuer
2010-04-15, 19:30
Ser her se, mye fin stæsj.
Likte veldig godt de bryter panelene, kan jeg spørre om hvor du kjøpte de?

Kjelle
2010-04-15, 20:28
Hei!

Jeg kjöpte alt dette hos www.Greatlakesskipper.com
Jeg tror desverre jeg kjöpte både de siste bryterpanelene og battery clustern.

Om jeg ikke tar feil så kjöpte Great lakes skipper opp nesten hele konkursboet hos Brunswick marine i USA når disse konket i 2008, derfor så selger de mange OEM deler til masse forskjellige båter.
Ofte så har de bare de greiene som finnes på hjemmesiden, de får ikke in de igjen så når det er tomt så er det tomt.

Kjell

friflyg
2010-04-16, 10:14
Hej Kjelle, skeppar Grate Lake Skipper prylarna till dig eller använder du Jetcarrier eller dyl.

/Håkan

Kjelle
2010-04-22, 21:07
Hej Friflyg, missade ditt inlägg och ber om ursäkt för detta.

Jorå jag kör med Jetcarrier, men Great Lakes Skipper skickar även direkt till Europa.

Kjelle