handdator

Visa fullständig version : Förslag till trolling-utrustning

Dan
2009-02-09, 23:16
Skittfiske.no har flyttesalg nå og jag vurderer kjøpe meg en eller to stänger til trolling for bruk etter hvert som jag får båt och andra inte helt ovesäntliga tillbehör :P

Noen som har erfarenhet med R.T Armageddon Trolling 8`/12-25lbs? Salg til 199kr just nu. http://www.skittfiske.no/aspx/produkt/p ... plid=38123 (http://www.skittfiske.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=38123)

Är ganska nollad när det kommer till trolling. Kommer mest fiska Öring och eventuellt Lax i fjorden där jag bor.. Så troligtvis inte monster-fisk det är snack om.

Kjelle
2009-02-09, 23:49
Ron Thompson är vel OK billigspöm, för fisket i Norge behöver du ju bara fyra stänger.
Köp hellre Ugly Stik trollingspön från Orsa Fiskecenter, 420kr styck.

Riktigt kvalitetsspön.

Mvh
Kjelle

Dan
2009-02-10, 00:09
Ok! Ja det är ju ingen poäng at skaffa halvdålig "billig ting".. för det slutar ju allit med att man uppgraderar ändå så i längden blir det inte så billigt :P

Nucleus
2009-02-10, 01:09
hehe så är det.

Å andra sidan så är ju det en bra tröst när firren inte vill. Köpa nya prylar menar jag lol.

/G

Jari
2009-02-17, 17:52
Är det någon som har lite erfarenhet av spridarspön i stället för paravanmast?

Team Fiasko
2009-02-17, 17:57
Japp ! kör med spridarspön i rostfritt på min båt....

Jari
2009-02-17, 18:01
Jag såg det! Snyggt och lite snarlikt det Silver själva säljer, men ditt ser stabilare ut. Jag tänkte på antingen långa som de har på flybridgebåtarna i USA eller korta styva båtspön man kunde haft i en spöhållare med lite stöd att köra pulkorna ifrån.
Vad hart du valt för pulkor?

Team Fiasko
2009-02-17, 18:26
Jag kör med Grizzlypulkorna....
Långa tror jag inte på och det med grova havsfiskespön var jag själv inne på och testade men det är riktigt tungt att dra in pulkorna... Hade det varit minusgrader så tror jag inte spöna hade fixat det... Mina spridare sitter i en vanlig spöhållare så dom tar jag bort när jag inte använder dom... Skitsmidigt....