Visa fullständig version : Hydraulstyrning
Hej!
Är det någon som känner till en fransk styrning som heter Lecomble & Schmitt LS 2428
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?VISuperSize&item=380177505414
Säger så här kolla upp Erlandssons brygga i Solna de har en hel hög av Baystar kompletta hydraulstyrningar nu för upp till 150hk för 4990 kr och då ingår till och med oljan...
Har en själv fina grejor klart värt köp om inte din snurra ligger ovan gränsen om du är intresserad kolla upp om cylindern (till motorn bullhorn) som kommer med funkar på din motor viktigt
TeamScuirus
2010-04-17, 23:48
L&S lager bra hydraulikkstyringer. Ligger kvalitestmessig på samme nivå som SeaStar etter hva jeg har forstått.
Säger så här kolla upp Erlandssons brygga i Solna de har en hel hög av Baystar kompletta hydraulstyrningar nu för upp till 150hk för 4990 kr och då ingår till och med oljan...
Har en själv fina grejor klart värt köp om inte din snurra ligger ovan gränsen om du är intresserad kolla upp om cylindern (till motorn bullhorn) som kommer med funkar på din motor viktigt
Erlandssons server ligger nere!!
Ska försöka i morgon.Eller måndag. Har beställt pilot från UK,det blev en Raymarine s1000.
Jonas Västerås
2010-04-18, 17:07
Hej!
Är det någon som känner till en fransk styrning som heter Lecomble & Schmitt LS 2428
Jag har den hydraulstyrningen och jag är kanonnöjd. Min heter "Pompes LS 226" för motorer upp till 90hk.Jag köpte min styrning år 2002 på Hjertmans. Året efter kom en upphottad version som klarar 115hk.
Ska försöka i morgon.Eller måndag. Har beställt pilot från UK,det blev en Raymarine s1000.
Vet inte något den styrningen men när du nu har beställt en S1000 så vet jag att den passar rakt på en Baystar styrning, ALLT som behövs finns med i S1000 förpackningen om du köper en Baystar hur det är med den andra styrningen har jag som sagt var ingen aning om :)
//
Johan
Vet inte något den styrningen men när du nu har beställt en S1000 så vet jag att den passar rakt på en Baystar styrning, ALLT som behövs finns med i S1000 förpackningen om du köper en Baystar hur det är med den andra styrningen har jag som sagt var ingen aning om :)
//
Johan
Ska se om Erlanssons har någon Baystar kvar i veckan 4990:- Kanon pris billigare än i England.
Bugar för alla svar!
Jonas Västerås
2010-04-18, 23:13
Ska se om Erlanssons har någon Baystar kvar i veckan 4990:- Kanon pris billigare än i England.
Bugar för alla svar!
Hjertmans har också kampanj på samma styrning. Dom tar 5295kr
Bugar för alla svar!
Var där i dag måndag finns fortfarande ett gäng på högen men det verkar som de minskar fort definitivt snabba dej på du måste köpa över disk de skickar ej mvh
Hjertmans skickar nog
Erlandssons skickar mot postförskott , i alla fall gjorde de det till Öland. :)
Fiskarn0383
2010-04-20, 20:31
Vad går en Ray s1000 på med frakt och allt från UK?
Säger så här Anders kolla marknaden noga innan köp ring runt till större svenska tillbehörsfirmor och kolla deras "dagspriser" man vet aldrig nu längre förr gick man alltid utomlands direkt.... inte så nu längre det varierar kraftigt men kan säga direkt de verkliga fynden utomlands (USA) mot här hittar man oftast bland tillbehör det är nämligen där de försöker tjäna pengarna.
mvh
Har sett även S1000 till "fyndpris" på Erlandssons men det var under vintern.
Erlandssons skickar mot postförskott , i alla fall gjorde de det till Öland. :)
Ok där ser man inte vad de sa till mej när jag frågade på telefon för annans räkning.........
Fiskarn0383
2010-04-20, 22:16
Säger så här Anders kolla marknaden noga innan köp ring runt till större svenska tillbehörsfirmor och kolla deras "dagspriser" man vet aldrig nu längre förr gick man alltid utomlands direkt.... inte så nu längre det varierar kraftigt men kan säga direkt de verkliga fynden utomlands (USA) mot här hittar man oftast bland tillbehör det är nämligen där de försöker tjäna pengarna.
mvh
Har sett även S1000 till "fyndpris" på Erlandssons men det var under vintern.
Det var så jag tänkt göra men ville ha ett referenspris från UK. Om någon har ett cirka totalpris hem i brevlådan från USA också så mottages den informationen tacksamt. Har lite dålig koll på valutor och vilka avgifter och så som tillkommer.
Det är ganska enkelt från USA betalar du tull och moms på vara och frakt samt viss avgift från tullposten för nöjet att beskatta dej...
Om du har USPS som "carrier" då, har du privata som UPS framförallt eller Fedex osv blir det MYCKET dyrare
Från England betalar du vara och frakt, inte tull som annat EU land ej heller moms men du betalar i England brittisk VAT (moms) vid inköpet ca 15% mot svensk på 25%
Kom ihåg vid köp utomlands, om dina grejor fraktas av privata dörr till dörr företag får du betala för servicen tro inget annat begär alltid en sk. "shipping qoute" innan och om den är hög och USPS (det amerikanska postverket) inte accepteras av säljare vilket är vanligt avstå, mitt råd.
Flodström
2010-04-21, 02:52
Hej!
Hur stor motor har du som skall styras? Kan ju ha lite att säga om den är stor :rolleyes:
Hur stor motor har du som skall styras? Kan ju ha lite att säga om den är stor :rolleyes:
Honda 130
Jag har köpt en Baystar hos Erlandssons med en speciell cylinder till Hondan. Fick betala 4990 men dom ville ha 1½ vecka att fixa fram den.
Autopiloten Raymarine s1000 kostade 578 pund + 35 i frakt +17% vat på http://www.cactusnav.com
Bengt
Flodström
2010-04-24, 19:41
Honda 130
Jag har köpt en Baystar hos Erlandssons med en speciell cylinder till Hondan. Fick betala 4990 men dom ville ha 1½ vecka att fixa fram den.
Autopiloten Raymarine s1000 kostade 578 pund + 35 i frakt +17% vat på http://www.cactusnav.com
Bengt
Baystar är ok med den motorn. Bra pris oxå. S1000 är en budget-pilot men helt ok för transport och 75-90% av all trolling. Man bör dock se upp då man trollar i motvind (på skrå etc) och i låg fart om man kör på pilot. Det är inte bara jag som har snurrat under sådana omständigheter, hehehe :confused:
Lycka till med installationen. :D
TeamScuirus
2010-04-24, 22:35
Jeg hadde gått for SeaStar på en 130hk motor. Greit å ha litt marginer på styringa, 150hk er maks for BayStar.
Honda 130
Bengt
Anders, Erlandssons hade kampanj på den piloten under vintern, då fanns iaf ingen anledning att gå utomlands lovar.
Tveksam till S1000s värde vore jag som du skulle jag jämföra mycket noga mot kompass styrda piloter, jag kan ha helt fel erkänner men vad jag vet av erfarenhet är att en dåligt fungerande pilot är lika med bortkastade pengar även om den var billig, för säker och bra funktion får man oftast vad man betalar för.
Missförstå inte, håller du fart är GPS signaler mottagna av en bra plotter mycket stabila och säkra evt. skillnader märks när farten sänks.
Dock ska jag tillägga jag har ingen erfarenhet av S1000 kanske en utmärkt pilot men det finns oftast ett skäl till det högre priset. mvh
Ska oxå tillägga ju bättre Egnos systemet eller DGPS om det fortfarande finns fungerar, desto bättre borde en S1000 fungera då den är beroende på stabil och säker uppdatering från båtens GPS normalt och tidigare var signalerna ostabila vid riktigt låg fart, systemet fick svårigheter att bestämma färdriktning kunde man enkelt se på skärmen pilen hoppade hit och dit, ökade du farten däremot blev pilens läge omedelbart stabilt i färdriktningen.
S1000 är säkert ingen dålig produkt tillverkad av Raymarine men den blir aldrig bättre än de signaler den mottager från båtens GPS.
Flodström
2010-04-25, 01:56
Bengt, även om de andra är lite negativa så tycker jag du har gjort ett bra köp. Man kan alltid så här i efterhand säga att kanske man borde ha köpt dittan i stället för dattan etc... men dens egna budgeten styr ju som oftast nyinköpen.
Styrningen funkar bra på en 130 Hk. Du hade även haft marginaler om den varit på 150 hk då teleflex har garranterat full funktionallitet på -upp till 150 hk.
Ang TAMTAM´s kommentarer om S1000 så har han aldrig kört en sån pilot i sin båt vad jag har förstått. Så ta de kommentarerna med ro, hehe
Själv hade jag S1000 (från 2006-2007 ca) på förra båten och jag hade stor nytta och glädje av den piloten då jag trollade. Men det var en äldre version av softwaren i den (2 versioner äldre tror jag än i din) och jag kände till dens begränsningar. Din pilot funkar utmärkt ner till ca 1 kn (SOG) och för dom pengarna får man mycket och bra pilot.
La in en passus i tidigare inlägg ang. trolling i motvind. Bara tänk på det så funkar piloten i stort sätt alltid.
Bengt, även om de andra är lite negativa så tycker jag du har gjort ett bra köp. Man kan alltid så här i efterhand säga att kanske man borde ha köpt dittan i stället för dattan etc... men dens egna budgeten styr ju som oftast nyinköpen.
Styrningen funkar bra på en 130 Hk. Du hade även haft marginaler om den varit på 150 hk då teleflex har garranterat full funktionallitet på -upp till 150 hk.
Ang TAMTAM´s kommentarer om S1000 så har han aldrig kört en sån pilot i sin båt vad jag har förstått. Så ta de kommentarerna med ro, hehe
Själv hade jag S1000 (från 2006-2007 ca) på förra båten och jag hade stor nytta och glädje av den piloten då jag trollade. Men det var en äldre version av softwaren i den (2 versioner äldre tror jag än i din) och jag kände till dens begränsningar. Din pilot funkar utmärkt ner till ca 1 kn (SOG) och för dom pengarna får man mycket och bra pilot.
La in en passus i tidigare inlägg ang. trolling i motvind. Bara tänk på det så funkar piloten i stort sätt alltid.
Ok Flodström visst har du rätt i anmärkningen att jag inte har personlig erfarenhet av den piloten, bara en fråga vilken blir din nästa pilot, S1000 eller annan? kul att veta mvh (för det finns naturligtvis ingen anledning att byta om man är nöjd och priset är det lägsta bland piloterna)
TeamScuirus
2010-04-25, 13:52
Flodström det er bare tull å hevde at S1000 fungerer utmerket ned til en knop. Den kan virke ned mot en knop på noen båter under ideelle forhold. Det er bare piloter med både kompass og rategyro en kan forvente virker på en knop, og heller ikke den kan alltid garanteres.
Viktig å være klar over at en må øke hastigheten til ca 3knop for å koble inn S1000.
Flodström
2010-04-25, 16:13
bara en fråga vilken blir din nästa pilot, S1000 eller annan? kul att veta mvh (för det finns naturligtvis ingen anledning att byta om man är nöjd och priset är det lägsta bland piloterna)
Sålde ju min S1000 av den anledningen att agenten Belarnor (tror jag dom heter?) inte ville uppgradera den då den var köpt utomlands.
Kjöpte därför en beg. AP14H men funderar på att byta ut den till en AP2403VFR, men vi får se.
Flodström det er bare tull å hevde at S1000 fungerer utmerket ned til en knop. Den kan virke ned mot en knop på noen båter under ideelle forhold. Det er bare piloter med både kompass og rategyro en kan forvente virker på en knop, og heller ikke den kan alltid garanteres.
Viktig å være klar over at en må øke hastigheten til ca 3knop for å koble inn S1000.
Du har rätt i det du säger här Scuirus, men, det jag vet är att folk som har piloten med nyaste softwaren har kört ner mot en knop men då kan den lägga av. Det jag menade var mer att den kan funka ner mot 1 kn, men inte under trolling i längre tid (vem trollar så långsamt? efter gös kanske).
Min egen gamla S1000 funkade fint i trollingfarten 1,8-2 kn (SOG). Man skall dock vara klar över att hastigheten man trollar i skall vara SOG (i förhållande till land, inte vatten) så har man paddelhjul får man slå av den annars kan det gå åt fanders, om man kollar på fel hastighets referens hehe.
Att den måste ha en viss fart och tid för att starta upp är välkänt. Kommer inte ihåg vilken fart jag hade på min S1000 då jag la in "Auto" men märkte inget problematiskt med det mer än att man måste kolla upp så att den styrde som den skulle. Någon gång (med den gammla softwaren), så måste man slå av, öka lite på farten och sen på Auto för att det skulle funka. :rolleyes:
|
vBulletin® v3.8.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.