Visa fullständig version : Beason hämtad, hehe
Flodström
2010-04-21, 03:03
Det blev en jäkla resa hem. 18 tim från Granvik. Kändes som man hade farit genom en stenkross då jag kom hem efter långkörning på Norska "Supervägar"
Ang. dom Norska vägarna: En representant för Mercedes kom til Norge för att undersöka varför personbussarna gick sönder så ofta. Han menade att ingenstans i världen kunde han minnas att bussar pajade så jäkla ofta som här. Han fattade varför då han körde till Sogn&Fjordane, hahaha :confused:
Nåväl, resan hem gick bra.
Den båten såg skitbra ut. Har en del finesser på´n. Bl.a. en badlucka ut till badplattformen. Perfekt att håva fisk från den plattformen :D (om man nu skulle råka få nån firre)
Postar lite bilder efter vert jag får knäppt dom. :D
Grattis Ramon
bilder ?????
Grattis :-) Bilder????????????????
Kanke gå å legge seg uten å poste bilder vettu...
O du förresten, vägar? kan för fan inte kallas vägar.
Frusen plöjd åkermark är jämnare än "vägarna" i Norge.
Körde 1950 Harley stelbenschopper i några år, har fortfarande diskbråcksproblem efter en resa på vestlandet, og det var til de bedre delene av vestlandet(årdal, Geiranger og trollstigen). Helt otroligt att ett land med så höga fordons och bränsle skatter/avgifter inte ens lyckas hålla Tibetansk vägstandard tio mil utanför Oslo.
Thats my fkin two cent´s.
kjelle
Hej Ramon!
Gjort nåt "vettigt " i helgen(mekat båt menar jag)?
Flodström
2010-04-26, 17:51
Nja, inte båt men rigg hehe. Läs i den tråden om mjukstart.
Har dock snackat med Peter om montaget av rutorna. Det blir det första jag skall göra nu så fort regnet gått över. Efter att rutor + tak är uppe så kan jag mecka hela tiden oavsett väder och vind.
Just nu står båten på trailern men den ska av och upp på träbockar för att inte trailerns hjul skall få "minne". Båten står oxå stadigare på bockarna som jag tillverkade till förra båten. Postar bilder senare på´t ;)
Flodström
2010-05-11, 20:08
Båten står nu på bockarna. Har lyft ur taket och börjat ta mått på div områden i båten.
Rutorna har jag börjat med. Har fått på plats dom bakersta stolparna som bakre rutorna går från, så nu har jag den bakre referansen.
Har tagit mått på regnlänsplatsen, på akter sida av de smala durkluckorna. Blir två 50 mm gluggar för överskottsvatten/dusch och vågor som kan slå in. Till detta tillkommer två ventiler som kan stänga av självlänsen om man skulle behöva det (lag på det). Fick tag på två beg komposit/korrosionsfria ventiler på eBay för $50/s (Forespar/RC Marine Marelon Full-Flow Ball Valve, 2-inch)
Jävliga var att i går snöade det, och det är börbannat kallt ute (mellan 0 och +8°C) och i förrgår stoppade min PC (Power Mac, :( :confused: )
Efter mycket sök på nätet, läsning i olika Apple/Mac-forum kom jag fram till att ett minnesbatteri var slut. Bytte ut det mot ett nytt och fick igång den gamla Power-Mac´en, hehe (phu!) :o :D :D
|
vBulletin® v3.8.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.