handdator

Visa fullständig version : Gå hv gå.......................

Kjelle
2010-04-22, 22:10
Krossa stureplansgänget hehahhahhoohohoohohoohoh.

3-0 ledning efter fyra minuter i andra period till Djurgååården, 3-3 fem sekunder innan avslutet i andra perioden :-)

sen säkert 3-5 efter tredje period.......................

Satan vilken hal rotta Tedenby är på isen, ett riktigt nöjje att skåda honom.

IK Oskarshamn lånade Tedenby några matcher iunder förra säsongen, snacka om spelare i särklass.

Nu tebax till TV rummet.

Kjelle

Prime
2010-04-22, 22:58
Hehe.... vi får väl se.... HV ligger med hög press hela matchen igenom och gör det riktigt jobbigt för Djurgården, men det har visat sig gång per gång att det blir lägen....och med Stefan Liv i kassen, så skulle jag som HV supporter inte känna mig trygg någonstans...

Flodström
2010-04-22, 23:09
Fan att man inte kan se matcherna här ifrån. Såg första matchen då jag var över och hämtade båten. Satan vilken bra hockey, och heja Djurgåååården! (gammal stockholmare som man är) :D :D :D

BTW, Välkommen till forummet Anders.

Kjelle
2010-04-22, 23:19
5-4, HV71 vann igen i förlängningen.
Fjärde matchen i rad som gick till förlängning :-)

Tamtam
2010-04-22, 23:19
HV spelar skiten ur Djurgårn ändå är det jämnt mål och matchmässigt........
Verkar brista i HVs effektivitet hade tydligen 40-19 i skott statistik vid nåt tillfälle ändå knyter man inte ihop säcken för gott mycket märkligt minsann!!!
Och ja Tedenby honom stoppar man bara med stenhårt kroppsspel tittar man på puck kan man nog lika gärna sitta på läktarn.......:D

Kjelle
2010-04-22, 23:22
Hehe.... vi får väl se.... HV ligger med hög press hela matchen igenom och gör det riktigt jobbigt för Djurgården, men det har visat sig gång per gång att det blir lägen....och med Stefan Liv i kassen, så skulle jag som HV supporter inte känna mig trygg någonstans...

Mmm sant som du säger, vissa dagar är inte Liv helt med i matchen.

Är egentligen ingen Hv supporter, men de känns mest "lokalt" av dessa lag.

Frölunda är en högre favorit, fast IK Oskarshamn är hemmalaget.
Går på nästan alla hemmamatcher och har fyra fasta sittplatser.

Hemma i Norge är det Storhamar Dragons som är hemmalaget.

Prime
2010-04-23, 10:52
Att dom spelar skiten ur DIF är lite att ta i.....handlar mycket om den spelidé som HV använder med riktigt offensiv for/backchecking med mer än en gubbe. Då vinner man oftast tillbaka pucken och det ser ut som att HV har koll, men vid de tillfällan man inte vinner tillbaka pucken så finns det flera helt omarkerade DIF spelare..... även så DIF gjort många av sina mål.

DIF for/backcheckar inte med fler man och vinner inte tillbaka pucken lika ofta, men i gengäld har man ett relativt tight försvar och HV får ta många skott från sämre lägen.

Olika spelidéer alltså :-)

Tamtam
2010-04-23, 19:42
Krossa stureplansgänget hehahhahhoohohoohohoohoh.

3-0 ledning efter fyra minuter i andra period till Djurgååården, 3-3 fem sekunder innan avslutet i andra perioden :-)

sen säkert 3-5 efter tredje period.......................

Satan vilken hal rotta Tedenby är på isen, ett riktigt nöjje att skåda honom.

IK Oskarshamn lånade Tedenby några matcher iunder förra säsongen, snacka om spelare i särklass.

Nu tebax till TV rummet.

Kjelle

Haha försvaret till motståndarna av IK Oskarshamn kan inte ha haft sina roligaste kvällar direkt........
De fick nog som sagt ta till riktigt hårt kroppsspel för att stoppa honom en jävel med klubban samt med perfekt balans på skrillerna, en riktigt kul spelare att se!

Kjelle
2010-04-23, 23:46
Haha försvaret till motståndarna av IK Oskarshamn kan inte ha haft sina roligaste kvällar direkt........
De fick nog som sagt ta till riktigt hårt kroppsspel för att stoppa honom en jävel med klubban samt med perfekt balans på skrillerna, en riktigt kul spelare att se!

Hehe sant som du säger, om de inte går på kroppstacklingar så åker han nästan mellan benen på de andra spelarna.
Jätteroligt att se han spela, han vill så himla mycket.

kjelle

Dalton
2010-04-24, 00:29
Inte mycke o snacka om denna
dystra transportsträcka Hv äger
detta slutspel o jag har redan guldhjälm på he he

Team Helgøya
2010-04-24, 01:14
hockey her og nå.... Svensk hockey har ikke vært mye å snakke om i år... Spenningen ble jo borte for en mnd siden... Helvetes Skellefteå :mad:

Dalton
2010-04-24, 19:43
SmGuld Smguld yihaaa

Dalton
2010-04-24, 20:07
Denna kan man höra
hur många gånger som helst
he he :p :p

Fiskarn0383
2010-04-24, 20:11
Denna kan man höra
hur många gånger som helst
he he :p :p

Jajamen och särskillt nu när man sitter här i Matchtröja NR 4. Fredrik Olausson. Nu som tränare. SM-guld, SM-guld, SM-guld. Guldet är äntligen hemma i Jönköping igen. Där det borde varit förra året också.

Team Helgøya
2010-04-24, 20:13
Neste år havner det i Karlstad!!!

Dalton
2010-04-24, 20:18
Jajamen och särskillt nu när man sitter här i Matchtröja NR 4. Fredrik Olausson. Nu som tränare. SM-guld, SM-guld, SM-guld. Guldet är äntligen hemma i Jönköping igen. Där det borde varit förra året också.

Jajamen nu gäler det bara o
behålla det där det hör hemma :p

Fiskarn0383
2010-04-24, 20:27
Neste år havner det i Karlstad!!!

Nä så illa kommer det nog inte bli på ett tag.

Jajamen nu gäler det bara o
behålla det där det hör hemma :p

Ja nu måste vi hålla guldet två år i rad för första gången i klubbens historia.

joj
2010-04-24, 21:40
Ja idag är man en glad men nu utflyttad Smålänning, känns jävligt rättvist och jag är en lycklig trollare just nu
Nu fattas det bara en 10+ lax på kroken imorgon för att denna helgen ska bli perfekt.

Tamtam
2010-04-24, 22:08
Höll varken på HV eller Djurgårn men det är inget snack om att bucklan hamnade rätt, HV är det bästa svenska klubblag jag någonsin sett, älskar deras snabba hockey under bra kontroll!
Bra gjort och välförtjänt!

BigFish
2010-04-24, 23:29
tappade en mega lax för länge sen i K-hamn efter en grym fajt i hög sjö. Kändes precis lika tragiskt som när HV vann guld idag!!:(

norman
2010-04-24, 23:46
tappade en mega lax för länge sen i K-hamn efter en grym fajt i hög sjö. Kändes precis lika tragiskt som när HV vann guld idag!!:(Man får se det så BÄTTRE än motståndarna !;)

BigFish
2010-04-24, 23:48
Man får se det så BÄTTRE än motståndarna !;)

pest eller kolera....

norman
2010-04-24, 23:58
pest eller kolera....

Pest Koleran kommer efteråt :cool:

Tamtam
2010-04-25, 00:43
Haha alltid trott att värmlänningar är sportsmen HV vann välförtjänt ni får väl liksom dem värva bättre i framtiden! mvh

Dalton
2010-04-25, 01:30
Hv vann pga spel
dom lottade inte vinsten eller hur
SMGULD HV71

BigFish
2010-04-25, 09:40
Haha alltid trott att värmlänningar är sportsmen HV vann välförtjänt ni får väl liksom dem värva bättre i framtiden! mvh

Ingen fara jag är Dalslänning och här skiter vi i sånt.:D Vem f**n har sagt att sport behöver va rättvist!?;)
Det bär emot, men Grattis ialla fall till er som hejar på,, dom där!:evil:

team 2-8
2010-04-25, 20:08
håvve.....blåååå e' de' bästa....sm guld 2010....:)