Visa fullständig version : Subaru legacy årsmodell 99-00
Jonas Västerås
2010-05-04, 00:17
Jag har en budget på ca 50000kr till en ny bil. Jag har tittat lite på Legacyn och för 50000kr får man en 99:a tom 00:a. Törs man köpa en så gammal legacy? För 50000kr få man en betydligt fräschare bil av andra märken.
Team Fiasko
2010-05-04, 09:52
Tveklöst ! Kvalitén på dessa bilar är helt otrolig. Har själv en 02a som andrabil (en legacy 2010 TD som första )med lågväxel och den är grym att dra med.... Igår blev det kännt att Subaru återigen har Sveriges mest nöjda kunder.... PÅ ALLA PUNKTER !!!!!
Engstedt
2010-05-05, 16:53
Man skulle faktiskt nästan kunna tro att du jobbar med att vara Subaru-säljare! ;-) :rolleyes:
Eller möjligen Subaru-säljare. :rolleyes:
Jonas Västerås
2010-05-05, 20:55
Jag var och titta på en Legacy i går som finns hos "Ove Andersson bil" här i Västerås. Jag hade sett annonsen på Blocket (Fanns inget foto) så jag åkte dit direkt. Jag vart något besviken då det inte var en combi. Det var en 00:a som gått 14000 mil och dom begär 60000kr. För 3v sedan ringde jag på en 99:a som gått 14000 mil med 1 ägare. Dom begärde 47000kr. den vart såld efter 30 min på Blocket. Detta med mätarställning bör man nog kolla upp. Snacka om att man kan bli blåst.
Team Fiasko
2010-05-07, 21:57
Jag var och titta på en Legacy i går som finns hos "Ove Andersson bil" här i Västerås. Jag hade sett annonsen på Blocket (Fanns inget foto) så jag åkte dit direkt. Jag vart något besviken då det inte var en combi. Det var en 00:a som gått 14000 mil och dom begär 60000kr. För 3v sedan ringde jag på en 99:a som gått 14000 mil med 1 ägare. Dom begärde 47000kr. den vart såld efter 30 min på Blocket. Detta med mätarställning bör man nog kolla upp. Snacka om att man kan bli blåst.
Ja ni kan möjligen har rätt i att jag jobbar med Subaru hahhahah
men passa dig för sedan... Subaru är otroligt lätta att sälja beggade, men en sedan är ett lik... går inte sälja... 60 000 kr är helt fel pris dessutom....
Haha med andra ord är du perfekt lämpad att sy ihop Jonas med den bästa Subaru han kan få för pengarna i budgeten, vi väntar på ett resultat här.......:D
Team Fiasko
2010-05-10, 18:54
Tyvärr så får man inte så mycket Subaru för 50 000kr. Kan du höja budgetten med 100 000 kr så snackar vi ;)
Jonas var på min första långtripp med min Volvo V90 från -97 nyligen.
Upptäckte att den är en grym dragbil för iaf upp till 1500 kilo på längre sträckor.
Gav 60 000 för den en lågmilare riktigt nöjd måste jag säga drog 1,5 lit/mil fullt lastad, tycker jag är bra som fan för ca 3,5 ton och gammal bil.
Snackade med ganska ny Subaru ägare vid rampen, fick uppgiften 1,4 lit mil vid inte alltför olikt ekipage bakom, dessutom luktade Subarun bränd koppling nåt förjävligt uppför rampen......
Tycker jag fick mycket för pengarna faktiskt, dock är inte V90in direkt bränslesnål i stadstrafik UTAN kärra med automaten där vill jag inte rekommendera den drar lika mycket som med kärran om du inte har ägg under gasen.... men man åker riktigt bra, kör inte så mycket privat utan kärra då funkar det utan problem faktum är att jag älskar biljäveln! mvh
Trots dryga 50 mil och tungt lastad så det räcker, tempmätaren rubbade sej inte en millimeter!
Jonas Västerås
2010-05-24, 11:37
Jonas var på min första långtripp med min Volvo V90 från -97 nyligen.
Upptäckte att den är en grym dragbil för iaf upp till 1500 kilo på längre sträckor.
Gav 60 000 för den en lågmilare riktigt nöjd måste jag säga drog 1,5 lit/mil fullt lastad, tycker jag är bra som fan för ca 3,5 ton och gammal bil.
Snackade med ganska ny Subaru ägare vid rampen, fick uppgiften 1,4 lit mil vid inte alltför olikt ekipage bakom, dessutom luktade Subarun bränd koppling nåt förjävligt uppför rampen......
Tycker jag fick mycket för pengarna faktiskt, dock är inte V90in direkt bränslesnål i stadstrafik UTAN kärra med automaten där vill jag inte rekommendera den drar lika mycket som med kärran om du inte har ägg under gasen.... men man åker riktigt bra, kör inte så mycket privat utan kärra då funkar det utan problem faktum är att jag älskar biljäveln! mvh
Trots dryga 50 mil och tungt lastad så det räcker, tempmätaren rubbade sej inte en millimeter!
1.5l per mil är för mycket, min gamla häck drar 1.05 per mil när drar Kyrkön. Den gick igenom besiktningen så jag kör 1år till. I vintras med dubbdäck på trailern och dubbfria däck drog han 1.20 per mil.
|
vBulletin® v3.8.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.