handdator

Visa fullständig version : Löj tackel

oosskkaarr
2010-05-24, 09:37
Hej!

Har fiskat med plast massa år i vänern, men har nu bestämmt mig för att testa löja. Vad kör ni för tackel krok? flasher? tafs? löjskallar? styrskedar? vad är favorit kombinationen?
Mvh Oskar

Flodström
2010-05-24, 14:43
Hej Oskar och välkommen till forummet :D

Du bör först och främst prova dig på sökfunktionen här i forummet. Se översta linjen rätt under "Scandinavian Trolling", där hittar du sökfunktionen. Sök på t.ex löjtrolling, löjskallar, flasher etc så hittar du massor att läsa. Sen ställer du mer konkreta frågor här. ;)

Du kan oxå kika på "trollingskolan" på Regal Marins hemsida:
http://www.regalmarin.se/fiske_tips/troll_skola_start.html

oosskkaarr
2010-05-24, 19:32
ok hittade ganska mkt information här är en konkretare fråga; flasher använder man det endast på riggen eller även på ytan?

oosskkaarr
2010-05-24, 19:37
tack för välkommnadet glömde jag säga :)

Kjelle
2010-05-24, 19:39
Hej Oskar!

Flasher använder du antingen på riggen eller bakom en dipsy diver.
En flasher måste ha någon form av vikt för att dra enna neråt, annars kommer den bara ligga i ytan, då vattenmotståndet går att den strävar uppåt.

Kjelle

Flodström
2010-05-25, 21:07
tack för välkommnadet glömde jag säga :)

:D :D :D

BTW, du har "tack-funktion" neders till höger på inläggen och det är tillräckligt att trycka på "Thanks" på det inlägg du tackar för, inte tacka via inlägg ;) om du inte har en tilläggs-kommentar förståss :rolleyes:

solle
2010-05-25, 21:40
Du kan köra dem på ytan med ett bly på linan några meter framför flasher eller dodgern. Jag tycker vk funkar bra på ytan men även hotspot har gett fisk. Jag brukar köra bly mellan 30-80 gram.