Visa fullständig version : Rocad 606 sp
Kan man inte lägga upp mer än 2 bilder åt gången?
Eller hur fan laddar jag upp bilder?
Laddade upp massor men bara 2 kom med.
/Lidberg
Fint trollingplattform! Vart brukar du fiska?
Är du nöjd med ekolodet? Funderar på att uppgradera mitt, men det får inte kosta skjortan! Verkar vara ett bra alternativ.
Jag har inte heller lyckats lägga in bilder i medellandet, bara som attachments. Kanske nån som vet kan förklara hur!?
/Martin
Tackar. Jo, jag är nöjd med det. Jag ville ha dubbelfrekvens då jag även planerar att börja med vrakfiske. Och då är det ju ganska bra. Tror mitt heter x136 men det kanske man ser på bilden för dem som har lite bättre skärm.
Dock flippade termometern ur på det sist jag var ute. Visade att det var -17 grader i vattnet Hoppas det kommer funka nästa gång. Har inte varit ute sedan i början av december.
Jag fiskar mest i vänern med utgång ifrån Jeppes (sunnanå) kan man säga. Har båtplats där och även tillgång till en privat ramp. Vägen in till rampen och den lilla marinan sitter det en bom för sen i höstas pga många stölder.
/Lidberg
Hmm det skall inte vara något problem att lägga upp flera bilder.
Forsöka igen.
/Kjelle
Nu går det att lägga till 5 bilder per inlägg.
/Kjelle
Flodström
2009-03-12, 01:15
Läcker Rocad. Orginellt planarmastfäste, en planerbord-bar hehehe. :D
Ett tips: om du placerar planerbordmasten på ena sidan av fören, mot den ena "hajfenan", så stänger du inte vägen för av och påstigning förut. Har ingen som hellst betydelse under trollingen men stor då du kommer till bryggan/kajen eller stranden. ;)
Flodström: Jag ville inte borra i båten. Har inte behövt borra ett ända hål förutom till elektroniken. Bra den dagen den ska säljas. Men jag ska bygga om baren bak lite nu i vår är det tänkt. Den tar onödigt mycket plats. Plastspöhållarna som ni ser på bilden är idag ersatta med riktiga transporthållare i rostfritt fästa på utsidan av baren. Ska såga ur baren på mitten så det blir lite mer plats och bara ha den bred vid riggfästena. är iof gjort på en timma. Ska bara få tummen ur att åka och hämta hem båten. Har den uppställd precis brevid rampen.
Flodstöm igen: Jag vet det där med att förskuta masten. Är jäkligt bra om man kan det. Men jag köpte min mast begagnad och fick med dessa stöttor som är gjorda för en mittplacering av masten. Och tur som man hade så passade stöttorna klockrent. Satt på nån Ryds 600 innan.
Flodström
2009-03-13, 22:16
:D hehehe ok, det var ju en jäkla flax. Lite jobb alltså. ;)
Av någon konstig anledning får jag inte upp bilder. Jag gör ett till försök
mm gör så
Får du något felmeddelande?
Nu vet jag vad felet var. Bilderna är förstora. Hur förminskar man dem? Jag är sportfiskare och inte en dataexpert kan jag lova ;)
Nu vet jag vad felet var. Bilderna är förstora. Hur förminskar man dem? Jag är sportfiskare och inte en dataexpert kan jag lova ;)
´
Öppna bilden i Paint och klicka på "ändra storlek" i fliken "Bild". Minska till 50 % både vågrätt och lodrätt. :)
Nu ska vi se om jag kan få det att funka. Min kära flickvän fick använda sina datakunskaper och hjälpa mig att minska bilderna. Så någon nytta har man allt av henne.[attachment=4:jvmr07hv]DSC00063.JPG[/attachment:jvmr07hv]
Fin båt!
Jag använder ett litet program som heter Easy Thumbnails för att förminska bilderna, bara att högerklicka på bilden och välja Easy Thumbnails så startas programet och förminskar bilden till förvald storlek på nån sekund, hur bra som helst.
Edit: länk till programmet: http://swedish.ircfast.com/lv/group/vie ... bnails.htm (http://swedish.ircfast.com/lv/group/view/kl58948/Easy_Thumbnails.htm)
Dessa sista bilderna har jag missat, snygg båt och fina bilder.
Flera bilder tack :-)
/Kjelle
Jag räknade till 5st 6500C SYnchro och ett gäng 7000.
Bra smak, snygg båt, kul med grabb som också fiskar. (Sådär ska det se ut på vår båt också) Men vi ska ta upp lite större fisk bara...
=)
Jari: Nu kör jag ändast med 6000 storlek på rullarna. 7 st syncro och tre rocket. Eller är det 4 rocket och 6 syncro???. Hmm! Får kolla detta när jag kommer hem;)Gillar verkligen rocket rullarna. Otroligt go broms på dessa och de känns kvalitet runt dem.
Tyckte att 7000 var lite stora och klumpiga till trolling i i vänern där jag håller till. Men en annan sak gäller ju om man åker över till östkusten.
/Lidberg
4 rocket var det. Syns ju på en av bilderna:)
Vilken lösning har du på fästet för "träplankan" till pollarna på båten.
Plankan masten står på alltså.`?
Min Rocad 606 Sp -06:a
Perfekt att slippa borra en massa hål i båten som nästa ägare förmodligen inte vill ha:)
fler igen. Blir tokig på detta med att ladda bilder.
|
vBulletin® v3.8.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.