handdator

Visa fullständig version : E-tec

fiskarn
2010-07-02, 11:25
hej alla fiske vänner , köpte en E-TEC som skulle va bästa motron för troling änligt handlarn men har problem med den hela tiden den går ila, stanar får inte igång den har haft den på verkstan fem gånger dom kan inte hitta fel ,nån som har samma problem????????

Kjelle
2010-07-02, 15:01
Tråkigt tråkigt, köpte du den sprillans ny?
Min förste tanke är den att en ny motor som redan har varit inne till rep 5 gånger skall bytas ut med en ny motor.
Har du försökt att kontakta generalagent/huvudimportör och informerad om dina bekymmer?

jag hade inte accepterad detta, fan vi har ju bara några veckors båtsäsong i Sverige/Norden varje år, under den tiden skall sakerna fungera.
Lycka till.

Kjelle

spökfiskarn
2010-07-02, 23:14
hejsan har också köpt en evinrude e-tec och är häller inte nöjd.. den har inte stannat för mig men går dåligt på tomgång puttrar och fräser som en tvåtaksmotor vilket säljaren låvade att den inte skulle göra.. den går bra när man har den till bad och utflyktsbåt men till trolling är den värkligen inte perfekt, då tror jag absolut att det är fyrtaksmotorer som gäller..

fiskarn
2010-07-03, 23:04
jo du vännen håler på och krigar med dom ringde överalt de som är kvar ringa till tillverkarn ,så fiske vänner köp inte en E-TEC

Team Char
2010-07-04, 11:13
Vilken storlek är det på dom motorena. Är det bare en storlek eller är det alla som krånglar

fiskarn
2010-07-09, 15:55
jag har en 75hp som krånglar ,såg här en hade en 60hp med samma problem inte kul alls köper man nytt borde funka tycker man

Pe 3
2010-07-09, 18:03
60 - 75 och 90 Är i grunden samma motor 60an har en holk mindre bara. Är nästan säker på det tyckte att meken sa det.

Min går bra förutom att den inte laddar men jag har ju andra sidan inte fått så många timmar på grund av laddningen...

Kjelle
2010-07-11, 22:54
Flyttar denna till rätt forum "båt och båtmotorer".

Team Ankan
2010-08-17, 22:29
Låter inget kul, har själv en 50:a, i början var den lite kinkig, men numera bytar jag stiften 2ggr/år, kan ha varit att den tog mer olja i början, men jag chansar inte, hörde också att det sitter någon "manick" vid stiften som man kan byta till lite längre för jämnare gång. Kan kolla va "manicken" hette ifall någon tror de kan hjälpa.