handdator

Visa fullständig version : Någon här som kör med Nordsjöbåtar?

Team Ankan
2010-08-17, 23:00
Tänkte höra om det finns någon här som är bekant med Nordsjö 600 wa?

Hur den funkar som trollingmaskin, rekommenderad motorstorlek, båtens storlek, tycker den verkar va lite för smal, intresserad av all tänkbar info angående denna båt.

Flodström
2010-08-18, 01:49
Du kan läsa här om ett ombyggnadsprojekt av en Nordsjö-600, en båt jag fiskade från på TMB under 2009. E-tech 115 satt på den båten (i och för sig en OK storlek för båttypen). Det var dock inte min båt. Den såldes efter TMB till dom som nu byggde om den.

Ingen vidare båt för hårt väder kan jag garantera. Mycket som saknas på den, bl a en stor bensintank etc... Men ta en titt på denna tråden:

http://diskusjonsforum.trollingfiske.org/viewtopic.php?f=5&t=2141

uffejokers
2010-08-19, 21:11
jag har en Nordsjö 600 wa av 98-års modell jag har den haft sen jag byggde ihop den 98, har fiskat mestadels på vättern , men även vänern ,Simrishamn
motor suzuki 70 fyrtakt gör ca 27 knop med all trollingutrustning full tank (60 liter),med 1 person ombord, jag är nöjd med båten och dess egenskaper både vad det gäller att fiska ifrån samt sjöegenskaper har även ett par trollingkompisar som har samma båt och vad jag vet är även dom nöjda, det som kan nämnas är väl att originalkonstruktionen som man fäster rutor o tak på är för klent det fick jag bygga om med en kraftigare konstruktion för andra skramla och rörde sig för mycket i när man gick i motsjö, det är ingen båt som brukar ha superfinish på gelcoaten men det tycker jag inte gör så mycket ,en trollingbåt behöver inte glänsa, man skall ju fiska med den,
mvh uffejokers
team jokers linköping