Visa fullständig version : Tar en paus i båtbyggandet.... hehehe
Flodström
2010-08-21, 22:47
Tar en paus i båtbyggandet.... hehehe, med lite flugfiske efter lax i Suldalslågen (i Sand), en jäkla vacker älv nord i Rogaland.
Skotihølen är en av de pøøler vi hyr den kommande veckan (7 dgr)
Hær har kompisen Jan tagit lax på över 21 kg :o
Här kan ni kika på laxarna i Skotihølen genom 4 webkameror, 3 under vattnet och en ovanför.
Rapport om fisket kommer senare. :D
klicka här så kommer ni till Skotihølen (http://www.vgtv.no/?id=23021&category=43)
Vi väntar med spänning!
Suldalslågen ser fin ut, saknar av och till fiske i norsk älv, har inte blivit av på länge
Flodström
2010-09-01, 02:26
Fisket var inget vidare på de sträckor vi hade till förfogande. 8 lax totalt av laget (7 pers).
Fina fiskar men inte så stora. Jag själv fick 3 av dom: 3 , 3,8 och 4,3 kg vägde dom. Men vi tappade minst det tre-dubbla för laxen i Suldal biter dåligt. Vanligast biter dom rakt nedströms där man fiskar, 2-5 bugg och så är laxen borta :confused:
Suldalslågen är en kanonvacker älv i alla fall. Nästa år skall vi fiska på nya sträckor och jag ser redan fram mot det :rolleyes:
Postar 2 bilder på älven som kompisen Svein har tagit, den ena på min svåger Odd som fiskar av nacken i Skoti,
Hmmmm.. minns nog att jag faktiskt fiskat i Suldalslågen en gång.
Ganska nära sjön Suldalsvattnet en bit nedanför var den brant och strid under en längre sträcka.
Riktigt nice älv, ser ut som ni var närmare de branta delarna, kommer oxå ihåg att vi säkert passerade 40 tunnlar på vägen ner mot älven riktigt vilt landskap var det, kan inte vara kul att bygga väg i Norge iaf inte i detta området!! vackra bilder! mvh
Flodström
2010-09-04, 01:42
Hmmm, då körde du antagligen via E-134 till Røldal (från Oslo-Kongsberg-Notodden) och från Røldal tog du av mot Sand/Sandeid. Den vägen liknar på din beskrivning. Samma väg som polarna från Sthlm körde i somras. :eek:
Stämmer att det är en kraftig fors mitt på älven, det s.k. "Juvet", en lång fors med vitvatten.
Vi fiskade nedanför den forsen, men dom vakraste sträckorna ligger ovanför men håller inte lika mycket fisk som sträckorna nedanför. :rolleyes:
Nu måste väl snart pausen vara slut?
Upp med flera båtbilder så vi får lite att titta på i helgen :-)
Längtar som fan efter min Beason nu...
Flodström
2010-09-11, 00:29
Ha ha ha! ja pausen är slut sedan läääänge :confused:
Har jobbat mycke med båten men oxå en del i vingården hehe. Fåglarna gillar visst oxå vindruvor, suck! :evil:
BTW, snackade med Peter H. i går och han håller på att gjuta delar till din Beason förstod jag...... Den kommer nog snart.
BTW, snackade med Peter H. i går och han håller på att gjuta delar till din Beason förstod jag...... Den kommer nog snart.
Saaatan vad skojjjigt :-)
Har ny elektronik på ingång nu, så nu är alla stora saker betalda och klara.
|
vBulletin® v3.8.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.