handdator

Visa fullständig version : Suzuki/Johnson 140 hk 4t elmatning?

rival-andy
2010-08-23, 21:28
Jag behöver någon vänlig själ som tar ett bra kort på hur matningen till motorn från batteriet är monterat i motorn. Jag fick inte med den anvisningen vid köpet och klurade en bra stund igår men blev inte klokare.
Marinan missade även att skicka med tändningslåset men det kommer snart;)
Maila på rival-andy@hotmail.com alt lägg ut här. Men maila gärna ett med lite bättre upplösning.
Annars går det framåt med byggnationen. Motorn monterades igår. Nu blir det eldragningar för hela slanten ett tag framöver. En rekommendation är att köpa aktier i Skyllermarks. Omsättningen gick upp bra när jag köpte på mig lite, har alla grövre kablar kvar att köpa också:D
Tack på förhand!
/ Andreas
teamrafett.blogspot.com

Kjelle
2010-08-25, 00:12
plus kabeln går till startmotorn, och minus kabeln jordas i motorblocket.

Vilken motorstorlek har du?

Skall se om jag kan ta några kort på in båt imorn.

Mvh
kjelle

Kjelle
2010-08-25, 01:23
Mailade dig en bild scannat från verkstadsboken.
Har markerat plus och minus kabeln i rött.
Hojta till om du behöver mera eller annat.

Mvh
Kjelle

rival-andy
2010-08-25, 21:32
Tack för bilden Kjelle. Den blev rätt suddig när jag zoomade ut den men idag hittade jag samma manual som du har på någon amerikansk sida som jag nu har laddad ner. Så jag tror det löser sig bra. Marinan ska skicka upp ett tändningslås till mig också:)
Är det någon som har behov av manualen så kan jag maila den. Innehåller felsökningskoder och en jäkla massa information om 90-100-115-140 serien. Bara 616 sidor och 43MB...
/ Andreas

Dragon
2010-08-25, 22:40
Vilken sida hittta du manualen på? Är lite intresserad att hitta någon liknade till våran Suzuki 150. Så man får lite mer lektyr att grunna i =)

rival-andy
2010-08-27, 23:28
Vilken sida hittta du manualen på? Är lite intresserad att hitta någon liknade till våran Suzuki 150. Så man får lite mer lektyr att grunna i =)

Det fanns bara för 90-140-serien förutom felkodsmeddelanden som även fanns för din motor. Jag kan maila till det till dig om du vill. Jag googlade på "Suzuki DF140 manual" och hittade den rätt fort. Sparade dock inte länken tyvärr, endast filerna.