Visa fullständig version : Trolling Masters Bornholm 2011
Trolling Master
Bornholm 2011
Trolling Master Bornholm 2011 holdes fra den 27. april til den 30. april. Det er ugen lige efter påske. Vi anbefaler derfor, at deltagerne booker færge tidligt.
Tilmeldingen til TMB 2011 åbner mandag den 6. december her på siden (http://www.tv2bornholm.dk/trolling/).
Lägger till mera info så fort jag får uppdateringar på TV2 Bornholm.
Kjelle
Reserverar denna platsen för uppdateringar.
1873
1874
Vilka skall ner o tävla?
Hoppas det kan bli riktigt många team från Scandinavian Trolling Forum
Kjelle
http://sportsfiske.nu/foto/arkiv/45468/112630_s.jpg
Fullversjon: http://sportsfiske.nu/foto/arkiv/45468/112630.jpg
Var nedover i 2009 sammen med flere Norske Team(matros hos A-Team), Morro og opplevelse for livet synes æ :-) Nr 3 bak ifra høyre er Flodstrøm. .Skal nedover i år også og har med Atle Knapp i skuta mi, er så langt 8 stk norske Team som har meldt seg på i år og tror det blir trivelig i år også :-)
- startnummer 102, Team Mjøsa
- startnummer 112, Team Vikingfjord
- startnummer 114, Team Mayday
- startnummer 124, Team Lawo
- startnummer 131, A-Team trolling
- startnummer 156, Team Blega
- startnummer 180, Team Icke
- startnummer 197, Team Havtroll
Flodström
2011-01-14, 22:54
8 Norske team, det var bra. Kul att så många har meldt seg på. Da er sjangsen stor for en natsjons-plasering (nr 3? eller bedre):rolleyes:
Mayday, du har vell egen skuta med i år? Jeg har lust at bli med, men, med min skuta gjenstår det litt for mye arbeid for å melde seg på akkurat nå. Blir trulegtvis ikke klar forrens ut i april noen gang og da er det nesten ikke elektronikk montert i båten slik planen ser ut nå ..... :rolleyes:
Vi åker ner.. Hoppas fler svenska båtar åker ner!!
Massa Norska team och bara ett Svenskt team?
Nu får ni vakna Svenskar :-)
Prisis Kjelle, fler svenskar på plats vet ett gäng till som kommer ner men på med motorerna på beson:en och åk över.
men på med motorerna på beson:en och åk över.
Aye aye chef. Ge mig fem minuter bara.:p:D:rolleyes:
Sådär, ca fem minuter. Inte illa :-)
1887
1888
1889
Fiskarn0383
2011-01-16, 00:18
Kjelle.
Du kan ju knappast klaga på att du jobbar för mycket om det bara tar 5 min att montera motorerna.:grin:
Då borde ju båten vara klar på ett par timmar.:-D
kjuliussen
2011-01-16, 00:37
Nice!!! :)
Visst blir man sugen på BTM men det är ju rätt mycket som ska klaffa, bra båt, bra bestättning och helst ska man väl vara 3 i teamet för att sprida kostnaderna.
Flodström
2011-01-16, 20:59
Yes joj. 3pers i ett team tycker jag funkar perfekt. Är man bara två kan man riskera att bli stående på land då minimum-kravet är minst två i båten. Det är ju lätt hänt att någon blir magsjuk, skadar sig eller att någor annat händer och 3 i teamet så kan man som regel fortsätta med bara 2 i båten, ingen kris då.
Vi var 4 pers i båten då vi körde TMB 2009 och det var för många i en allt för liten båt. utan pilot och en som bara var åskådare. Tog tid att sätta grejorna då.
4 pers funkar bra om båten är av en större modell (typ 29FC, hehehe). Då kan man sätta grejorna ganska blixtsnabbt under själva tävlingsdagarna: två pers på paravanspöna, två pers på riggarna och piloten i "auto". Man tjänar mycket tid på det och i tillägg så kan det t.o.m. vara huggperiod tidigt på morgonen.................. :rolleyes:
Enda problemet med att vara 3-4 pers är att bli eniga, men kaptenen bestämmer och då blir det inget tjaffs........... ;)
Flodström
2011-01-16, 21:09
BTW, kostnaderna kan man hålla ner, bara en fråga om vilken nivå på komforten man väljer. Bo på Verona, enkelt och bekvämt men det kostar. Och man är avhängig av bil till och från hamnen.
En del bor i båten. Stort larm i hamnen den tiden, lite sömn antagligen. Men det blir en betydligt billigare resa till Bornolm i egen båt (om vädret tillåter vilket inte alltid är säkert) :rolleyes:
Bo på camping går ju oxå men osäker på standarden (om dusch och toalett i hytterna, då är det OK. Man kan då sykla till hamnen (tar sykel med i egen båt)
Startavgifter blir rimligare, och bensinkostnaden med 3-4 pers
Om en vil bo i båten, men ha litt lugn og ro, ligg i Hammerhavnen. Ca 5nm avstand til Tejn havnen, ok rampe, dusj og dass. Men heller ikke mye mer.
Flodström
2011-01-18, 18:19
Hva tar dom for att man ligg til kai i den havna, og andre avgifter? Veit du noe om dette 67n?
120dkr/døgn 1/9-31/5. Dette er takst kommunale havner 2010, her er link til havnetakster
2010 http://www.brk.dk/EverestInet/showdoc.asp?id=100119085819&type=doc&pdf=true
Tror at en ligger fritt i Tejnhavn under konkurransedagene dersom en deltar i BTM. Her er litt annen info om havnene på Bornholm; http://www.brk.dk/BRK/site.aspx?p=29681
Flodström
2011-01-19, 23:27
OK 67n, takker for informasjonen. 120 DKr er ju ikke så blodigt hvis en er to i båten som deler på dette. Det som dog stør det heile er at en må ta båten in til Tejn og finne kajplass ørtidlig om morningen for kapteinsmøtet :confused:
Da er det nok en bedre løsning at ligge i Tejn hvis en får sove da? Men en slipper ørtidlig kjøyring
Eller ligge på campingen rett nord for Tejn.................... :rolleyes:
Skulle jag åka dit nångång så hade det varit perfekt att låna mina föräldrars husbil och bo i, grymt bra semester bostad.
Några som har anmält sig än?
Jag vill, men väntar så jag ser att plånboken tillåter en sån tävling.
Det gick bra för dom svenska trollarna i år på TMB !
Det gick bra för dom svenska trollarna i år på TMB !Igen! Grym svit av Lundberg de senaste 4 åren, 5-8-2-1 :cool:
Igen! Grym svit av Lundberg de senaste 4 åren, 5-8-2-1 :cool:
Och med den gasten han har som sköter omakterdäcketkan det ju inte gå fel :cool:
Igen! Grym svit av Lundberg de senaste 4 åren, 5-8-2-1 :cool:2006 och framåt: 1-27-5-8-2-1 :cool:
Igen! Grym svit av Lundberg de senaste 4 åren, 5-8-2-1 :cool:
Haha ja det är tur att han har en så bra "mentor" här annars vore det nog svårare, men ingen ska ta ifrån honom hans framgångar, det är riktigt bra gjort!
Enligt min åsikt borde man skilja på proffs och amatörer/weekendfiskare, ger felaktiga resultat, naturligtvis fiskar de som sitter där för jämnan bättre, självklart, så gör de i USA och vi borde göra det här oxå.
Enig Hans, det burde være egen pro-klasse hvor guidene kan konkurere mot hverandre.
Jag förstår hur ni tänker, men halva nöjet med tävlingar är ju just att spöa "proffsen", helst på deras hemmaplan.
Om det vore sån fördel att vara hemmafiskare så borde rimligen de Bornholmska båtarna sopa hem tävlingen varje år?
Jag förstår hur ni tänker, men halva nöjet med tävlingar är ju just att spöa "proffsen", helst på deras hemmaplan.
Om det vore sån fördel att vara hemmafiskare så borde rimligen de Bornholmska båtarna sopa hem tävlingen varje år?
Ha ha... Ja prisis det blev en 14 plats för oss i år så några fick vi slå :p
Har haft ett sagolikt fiske under veckan som gott!!
Haha spöa proffs på deras hemmaplan... låter nåt det, krävs nog semiproffs med långa lyssnande öron för sådant, du vet vem jag menar och ta inte illa upp nu riktigt bra gjort var det och jag är dödligt imponerad!
Ligger nåt i det, visar väl att danskarna inte är nåt vidare på det här.... :D
Som sagt nog borde de lokala vara vassast men även de har väl jobb att sköta (som inte är trolling på havet för jämnan till skillnad mot guiderna!)
Själv har jag fått mej några lektioner i Vättern om lokalkännedom, både av lokal guide och lokal storfiskare, den gången förstod jag på allvar hur viktig lokalkännedom är på de flesta ställena iaf om ingen ger dej positioner av värde före fisket, det är inte en slump att de dyker upp på vissa ställen, de gör det år efter år om de finns där men det beror oxå på var man fiskar hav eller sjö mvh bästa hälsningar till dej!
Ha ha... Ja prisis det blev en 14 plats för oss i år så några fick vi slå :p
Har haft ett sagolikt fiske under veckan som gott!!
Haha gasmästaren gratulerar riktigt bra gjort!
|
vBulletin® v3.8.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.