handdator

Visa fullständig version : Flipper 620 -77

joj
2009-03-17, 20:09
Har en Flipper 620 -77 med en Yamaha F100 som under senaste åren genomgår löpande renovering och ombyggnad, låter lite bilder tala.

joj
2009-03-17, 20:11
Såg ut typ såhär i början med soffor ända bak till aktern...

joj
2009-03-17, 20:13
Lite senare är det tillfälligt ombyggt och halva soffan raderad :D

joj
2009-03-17, 20:16
Har nu i vinter plastat upp detta ordentligt och även dynorna har åkt i tunnan, lite jobb att plasta balkar skott och durk... :?

joj
2009-03-17, 20:18
Andra sidan...

joj
2009-03-17, 20:20
Har i dagarna plastat luckor till sofforna som är kvar

joj
2009-03-17, 20:23
Provmonterade båda luckorna på plats idag och nu fattas bara lite lite gelcoat och gångjärn

joj
2009-03-17, 20:26
Sista projektet nu är att plasta ett tak över förarplatsen, nu är det en kapellbit som täcker ytan men det funkar inge bra, har på börjat formbygget till takluckan nu ikväll.

lasse
2009-03-17, 20:31
Det ser bra ut det där.
Men måste ha varit ett jäkla jobb.
När du är klar kan jag komma och provfiska båten :mrgreen:

Flodström
2009-03-17, 20:36
Hej Joj! Vilket fint arbete du har gjort. Var inte helt klar över hur mycket jobb du hade lagt ner och ska lägga ner :shock:

Ser otroligt bra ut det där. Du har väll oxå blivit en sorts "plastningsexpert" vid det här laget, eller?

Skall bli spännande att se hur taket skall se ut. Blir det nån sorts Bimini eller bara ett tak med öppna sider eller? :roll:

joj
2009-03-17, 21:06
Blir inget avancerat tak alls bara en enkel glasfiberskiva med gångjärn som täcker hålet, ska i år bara täcka hålet, till nästa år blir det två däcksluckor i taket som man kan sticka upp huvet i.

Ska till slut se ut ungefär som på översta bilden

Toxic
2009-03-18, 12:59
Tja! jag lyfter på hatten för ett väl utfört arbete. Bra där Johan!

joj
2009-03-18, 17:22
Det ser bra ut det där.
Men måste ha varit ett jäkla jobb.
När du är klar kan jag komma och provfiska båten :mrgreen:
Tack!

Ja det har varit en del jobb, hade man kunnat vara inomhus i uppvärmd lokal eller gjort det på sommaren så hade det inte tagit så lång tid. Man kan göra ombyggnaden i aktern mycket smidigare än vad jag gjort men jag ville träna lite inför framtida projekt 8-)

Kanske kan bli lite testfiske syd Hasslö nästa helg om vädergudarna är på min sida.

joj
2009-03-18, 17:24
Ser otroligt bra ut det där. Du har väll oxå blivit en sorts "plastningsexpert" vid det här laget, eller?

Inte expert men jag har lärt mej en del saker som man INTE ska göra :D :D

Har aldrig plastat nånting förr men nu börjar jag få kläm på det emn jag har fåt många goda råd från personer som är proffs.

joj
2009-03-18, 17:28
Tja! jag lyfter på hatten för ett väl utfört arbete. Bra där Johan!

Tack Toxic!

Du måste lägga upp en tråd om din trollingklassiker med tycker jag ;)

Kjelle
2009-03-18, 18:56
Kanske kan bli lite testfiske syd Hasslö nästa helg om vädergudarna är på min sida.

Hej o välkommen joj!

Testfiske syd Hasslö, ut på lite långtur?
Har fått för mig att du bor i 08 området.

Lycka till med testfisket.

/Kjelle

joj
2009-03-18, 19:27
Hej o välkommen joj!

Testfiske syd Hasslö, ut på lite långtur?
Har fått för mig att du bor i 08 området.

Lycka till med testfisket.

/Kjelle
Tack Kjelle!

Bor faktiskt lite både i Vetlanda och Karlskrona nu och all trolling utgår från Karlskrona området så syd Hasslö är mina hemmavatten. Är lite sugen på en långtur ut på havet nån dag om vädret funkar.

Plockade av pressening och tvättade av båten i vårvädret idag 8-) 8-)

Kjelle
2009-03-18, 20:44
Vad trevligt, utgåt själv från Oskarshamn och Öland så jag har hemmafrån ca 15 mil till Hasslö.
Från sommarstugan till Kårehamn tar det däremot 10 minuter så där kommer sommarens och hösten uppväxarfiske att utföras.

/Kjelle

Flodström
2009-03-19, 18:16
Joj, du får ta några bilder på båten din när du är ute och trollar. Det är läckert att se hur
du har riggat Flippern, hehehe :D

joj
2009-03-19, 22:35
Jo trollingbilder är jag sugen på att ta nu, några dagars båtpyssel till så är det dags, plastade färdigt taket nyss så nu ska jag fan inte röra en polyester hink på väääldigt länge.

Nu är det detta man vill åt:

http://i423.photobucket.com/albums/pp314/Laxen_photos/31%20augusti/tn_037.jpg

http://i423.photobucket.com/albums/pp314/Laxen_photos/31%20augusti/tn_042.jpg

Kjelle
2009-03-19, 22:39
Ahhhh nu blev man riktigt trollingsugen. terror!

/Kjelle

joj
2009-03-19, 22:58
Ahhhh nu blev man riktigt trollingsugen. terror!

/Kjelle
Hahaha så bra att bilderna funkade :D :D :D

Kjelle
2009-03-19, 23:06
Funkade utan tvekan.

Hur kommer du dig fram till masten för att veva in linorna?
och mast???? det är ju högre än förra årets midtsommarstång på Öland.

/Kjelle

joj
2009-03-19, 23:14
Funkade utan tvekan.

Hur kommer du dig fram till masten för att veva in linorna?
och mast???? det är ju högre än förra årets midtsommarstång på Öland.

/Kjelle
Från luckan på fördäcket står man lugnt och fint och vevar 8-)

Masten tror jag är 2.50 hög men stabil tror man kan bogsera Polenfärjan med den.

Team Fiasko
2009-03-20, 09:41
Hallå killen !

Verkligen fint jobb du djort med 620... Har följt din blogg hela vintern för att se uppdateringarna... Du kanske kommer ihåg mig från sailert ?? Du var ombord på min skuta 640 weekend och drog några bägare......

joj
2009-03-20, 10:01
Tack Peter!

Japp kommer ihåg dej, kommer även ihåg hur otroligt segt det var att jobba på måndagen efter :shock: :o

Har hållit koll på din blogg oxå, passar riktigt bra med dina röda spöhållare på den båten. Snyggt riggad båt!

Hur går försäljningen av Weekenden? Är ju en riktigt fin båt så den borde försvinna nu under våren tycker jag.

Team Fiasko
2009-03-20, 14:25
Tack Peter!

Japp kommer ihåg dej, kommer även ihåg hur otroligt segt det var att jobba på måndagen efter :shock: :o

Har hållit koll på din blogg oxå, passar riktigt bra med dina röda spöhållare på den båten. Snyggt riggad båt!

Hur går försäljningen av Weekenden? Är ju en riktigt fin båt så den borde försvinna nu under våren tycker jag.

Tack !

Ja man hoppas ju det.... det har varit några som ringt men verkar sakna pengar..... men när våren kommer till fullo så lossnar det nog....

joj
2009-03-24, 20:05
Testade taket idag och justerade kanterna, nu har jag målat första lagret så det är på G.

Kallt ute idag :o :o :o

joj
2009-03-30, 18:00
Taket är på, dock inte färdigt än. Ska försöka få dit däcksluckorna i April men det kräver lite arbete för taket är välvt och luckorna kräver plant underlag så jag får plasta fast kilar i divinycell och sen mer spackling och målning... Ska oxå plasta ihop hela luckan med båten.

Blir säsongspremiär på onsdag ser det ut som nu, kommer att fiska syd Aspö/Hasslö har väl inga stora förhoppningar men man vet ju aldrig, ska börja i ett område som var hett i somras och under hösten.

http://i423.photobucket.com/albums/pp314/Laxen_photos/image-upload-364-786534.jpg

Kjelle
2009-05-14, 22:52
Taket är på, dock inte färdigt än. Ska försöka få dit däcksluckorna i April men det kräver lite arbete för taket är välvt och luckorna kräver plant underlag så jag får plasta fast kilar i divinycell och sen mer spackling och målning... Ska oxå plasta ihop hela luckan med båten.

Blir säsongspremiär på onsdag ser det ut som nu, kommer att fiska syd Aspö/Hasslö har väl inga stora förhoppningar men man vet ju aldrig, ska börja i ett område som var hett i somras och under hösten.

http://i423.photobucket.com/albums/pp314/Laxen_photos/image-upload-364-786534.jpg

Hej JOJ, jobbas det nåt på båten eller är det bara fiske om dagen?

Väntar på bild med däcksluckorna på plats.
Riktigt mycket jobb du har lagt ner.

/Kjelle

joj
2009-05-14, 23:17
Jodå har väl både knåpat ihop ett hamnkapell och satt i luckorna sen sist jag skrev här, blev riktigt bra med luckorna:D

Smidigt med hamnkapell och slippa kumpiga kapellbågar. På bilden är det inte klart och det är det faktiskt inte nu heller men använder det ändå;)

joj
2009-05-14, 23:22
Hittade ett par till.

Kjelle
2009-05-15, 07:55
Det här blir ju riktigt bra.

/Kjelle