Visa fullständig version : När är fisket som bäst i Simris?
När brukar fisket i Simris "komma igång"?
Det kommer ju onekligen upp fina fiskar nu men om man vill åka ner när det är som bäst, vad ska man gå efter då?
Man vill ju vara på plats när det är som bäst och inte åka 20 mil för att testfiska...
Beror ju på om du ska satsa på vandrarna eller uppväxarna? Jag anser att det är mellan mitten på april och mitten på maj som du ska vara där för att ta vandrarna och samtidigt fiska på uppväxarna. Vattentemp från 7 grader och upp till 15 är nog de bästa förutsättningarna. Det är ju en rad bitar som ska falla på plats men det är i alla fall under dessa veckor jag kommer att lägga min tid, hoppas vi ses då :)
/Staffan
Team Fiasko
2009-03-19, 18:20
Beror ju på om du ska satsa på vandrarna eller uppväxarna? Jag anser att det är mellan mitten på april och mitten på maj som du ska vara där för att ta vandrarna och samtidigt fiska på uppväxarna. Vattentemp från 7 grader och upp till 15 är nog de bästa förutsättningarna. Det är ju en rad bitar som ska falla på plats men det är i alla fall under dessa veckor jag kommer att lägga min tid, hoppas vi ses då :)
/Staffan
håller med till punkt och prickar... men skulle no vilja säga början april till slutet maj.....
Någon som fiskat där de senaste dagarna och hört var de tar fisk?
Åker nog dit på måndag...
håller med till punkt och prickar... men skulle no vilja säga början april till slutet maj.....
Nu är vi inne i mitten på april och det är fortfarande uselt fiske där nere..... Med andra ord har ingen av oss rätt om när det kommer igång ;)
Nu är vi inne i mitten på april och det är fortfarande uselt fiske där nere..... Med andra ord har ingen av oss rätt om när det kommer igång ;)
:p:D:-P Lr hur!
Jag var där som sagt i måndags, det var inte många båtar som kom in med fisk vill jag lova. (jag såg ingen)
Får hoppas att det släpper till Simristräffen.
Ännu en bomtur för oss idag, trots att det kom upp några laxar i samma område som vi nötte på. I övrigt var det lika dött som det har varit denna vår :( Nya tag till helgen om vindarna tillåter.
Vem mer ska vara med på träffen 9-10 maj?
/Musky
|
vBulletin® v3.8.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.