handdator

Visa fullständig version : Forsinket julegave

67n
2011-01-20, 22:56
Fikk en forsinket julegave fra 307 i dag. Kom på 25 spenn/stk med frakt og moms. Fisket bra på Pro-Trolls Sting king 06 og 07 på Bornholm, men så var de helt døde til siste tur i nov-10. Tok både 10 og 12kgs på Sting king da, så jeg måtte kjøpe flere når jeg fant disse på rea. Skal jeg fiske en time med hvert lax/ørret drag jeg har, må jeg bli over 100år!

Kjelle
2011-01-20, 23:28
Trivelig julegave :-)
Har bare fem seks stykker Pro troll, og de har desverre ikke fått mye tid i vannet.

Lidberg
2011-01-21, 01:24
Sitter oxå och väntar på en försenad julklapp från 307. Fick mail igår om att de har skickat mina leksaker nu. Bara hårda klappar;)

Zorro
2011-01-21, 21:49
Min lille julklapp kom just innan jul ! Min fru spurte hva jag ønskade meg och jag sa at jag her det meste, men jag kan ønske meg noen Ismo Magnum. Det kan du kjøpa slev, och det gjorde jag.
Her er min julklapp:

Kjelle
2011-01-21, 22:04
Min lille julklapp kom just innan jul ! Min fru spurte hva jag ønskade meg och jag sa at jag her det meste, men jag kan ønske meg noen Ismo Magnum. Det kan du kjøpa slev, och det gjorde jag.
Her er min julklapp:

Fjorton julklappar, du måste varit riktigt snäll.
Jag fick bara en båt :twisted::twisted::twisted::rolleyes:

Zorro
2011-01-21, 22:24
Fjorton julklappar, du måste varit riktigt snäll.
Jag fick bara en båt :twisted::twisted::twisted::rolleyes:

Vi kan gjerne bytte. Så snill er jeg.

Kjelle
2011-01-22, 09:26
Vi kan gjerne bytte. Så snill er jeg.

:-)
Du får istedet kommer nedover på en testtur på våren.

Zorro
2011-01-22, 10:25
:-)
Du får istedet kommer nedover på en testtur på våren.

Det er ikke umulig jag kommer en tur. Hadde vært kul å få en testtur.

67n
2011-01-22, 15:44
Fine skjeer du fikk av nissen Anders. Jeg har stor tro ismo mag, men har selv ikke en laks på dem. Derimot Espen har flere på mine ismo mag så de fisker, men bare ikke på min side.

Tamtam
2011-01-22, 20:55
Haha Einar, skulle jag välja vete fan om jag inte gick på dina Pro-Troll iaf, dessa är väldigt lika (men inte helt) Apex och det draget har jag minst om inte bättre förtroende för än Ismo Magnum!
Dock det mesta funkar bara en fråga om det finns fisk bakom, beste hilsen!

Zorro
2011-01-23, 22:49
Fine skjeer du fikk av nissen Anders. Jeg har stor tro ismo mag, men har selv ikke en laks på dem. Derimot Espen har flere på mine ismo mag så de fisker, men bare ikke på min side.

Ismo Magnum er den skjea de fleste laksene er tatt på når vi har vært i Blekinge. Noen er også tatt på Raptor og noen på Apex. Et år ble det også tatt en del på Toby Salmo 28 gram uten bly eller paravan foran.
Også er det jo skjea til Johnny da. En utslitt Pirat. Han har sveisa litt bak hullet til splittringen til kroken, fordi ringen var i ferd med å slite seg helt igjennom godset. Den har noen timer i vannet.
Det blir til at man fisker med det man har fått fisk på, også får man fisk på de igjen. Selv har jeg alltid samme skjea på samme riggen på 7m og det har jeg hatt de siste 12-15 åra, ei uke i året. (Uke 19)
Tror imidlertid det viktigste er å være der fisken er og holde rett fart i forhold til agnet.

67n
2011-01-24, 23:34
Av kunstagn har apex og den stive bak lokkeskje vært best for meg i Østersjøen. Har tatt noen på dodger og flue siste par år. Av metall har BP, Grizzly og Raptor vært best. Av Grizzly egentlig bare en Salmo M, og den knakk for et par år siden. Kjøpte Toby Salmo 28gr i Karlshamn 99 eller 00, men først i fjol fikk jeg noen lakser på dem. Klart at det er noen drag som bare er bra, og disse må voktes som kronjuveler. Det var bittert når jeg fikk knekk på gromgrizzlyen. Den fisket bra alle steder jeg brukte den, men en knekk og den fisket ikke lenger. Har mange timer med tang for å få den til å gå igjen, men den er død! Heller ikke den fanget salmonider når det ikke var noen der.