Visa fullständig version : Tips på skydd för spännremmarna?
Jag undrar vad ni andra ha som skydd för att spännremmarna inte ska ligga och skava mot båten när den ligger på trailer.
Jag har själv kört med rörisolering men det skavde igenom och jag fick en ful skada i gelcoaten :(
Nån som hittat en kanonlösning?
Jag undrar vad ni andra ha som skydd för att spännremmarna inte ska ligga och skava mot båten när den ligger på trailer.
Jag har själv kört med rörisolering men det skavde igenom och jag fick en ful skada i gelcoaten :(
Nån som hittat en kanonlösning?
Jag har använt fendrar varför krångla till det när man är lat som jag är.
Annars kan du använda sittunderlagen dom säljer på ok mf ställen bara vika ihop och spänna.
Sittunderlag är vad har användt mig av, funkar bra.
Oavsett hart ni kört på skitiga vägar stoppa när ni kommer på asfalt och se till att det inte ligger grus och skit mellan båt och spännband, gruset blir som slippasta.
/Kjelle
kristoffer_t
2009-05-23, 00:52
jag andvänder en typ av filter vi har på jobbet funkar kanon har skurit jack i dom som jag sedan har trätt spännbanden igenom på så sätt sitter dom alltid kvar på spännbandet. funkar kanon
Hej o välkommen Kristoffer!
Gamla tvättsvampar har jag också använt och det funkar också bra, problemet är att de försvinner lätt de de inte sitter fast på spännbandet.
/Kjelle
Ett annat bra knep är att använda sådanadära bältes vaddar som folk har på bilbältene i sina sportiga bilar. Lätta att få att sitta på rätt ställe när man ä själv.
trollarn
2009-08-03, 17:44
Rörisolering (samma material som i lillunderlag). Finns i smala diametrar, klyv på mitten får man två halvor, hänger inte och fladdrar och är betydligt hållbarare än liggunderlag, dessutom tjockare, vilket ger ett bättre skydd....Funkar kanon...
Hälsar Uffe
PikeLess
2009-08-03, 22:49
Riktig brandslang slår de mesta, håller i många år utan att skava varken på båten el remmarna. Kan va lite svårt att få tag på, men är värt att lägga lite tid/pengar på.
:)
|
vBulletin® v3.8.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.