Visa fullständig version : Bästa betet för trolling av Lax/öring
Hann visst inte lägga in en omröstning på förra inlägget, gör därför en ny! Hoppas det funkar nu :)
Vilket är erat favorit bete när det gäller trolling efter lax/öring?
Säkert olika beroende på fiskeplats och tid, men om ni bara fick välja ett;)
Har säkert glömt något, man är ju bara mänsklig :)
Frågan är vart man isåfall skall fiska, Gäller det våra insjöar så väljer jag Tomic eller Bomber(Tomic i omröstningen).
Gäller det Östersjön så blir det inga av ovannämde drag utan DreamWeaver magnum skeddrag, är ganska like Northern King, funkar i samma hastigheter men klarar av även mera fart än NK. En annan fördel är att DW skeddragen har mycket heftigare färgutbud tycker jag.
Kolla DW 2009 pdf katalog här: http://www.dreamweaverlures.com/images/stories/CatalogWeb2009.pdf
Vad gäller flashers så fiskar DW Spindoctor flerfaldiga gånger bättre än t.ex Becholds och har därför blivit USA mest sålda flasher bara på några få år.
Östersjön och vandringslax så får Ismo Magnum och Quack mina röster alla gånger, framförallt Magnum. NK28 kan vara riktigt giftig med.
Gäller det uppväxare så är det Raptor jag skickar ut först, helst då bakom en Dipsy, grym kombo.
I dont se Michigan Stingers i mätningen. :( Min favorit skedar är Michigan Stingers (http://www.mistinger.com). De gör flashers och dylikt.
ProTroll flashers är en annan top producent i USA också. De producerar en eChip. Stinger har en hel del egna customfärgade ProTroll flashers.
GLF, Joj och Kjelle... fick varken med DW, Raptor eller Michigan stingers, var en begränsning på max 10 alternativ så jag valde helt enkelt de som jag kommit i kontakt med!
Verkar vara spridda skurar än så länge, fast skedarna verkar ha lite övertag än så länge :)
GLF, Joj och Kjelle... fick varken med DW, Raptor eller Michigan stingers, var en begränsning på max 10 alternativ så jag valde helt enkelt de som jag kommit i kontakt med!
Verkar vara spridda skurar än så länge, fast skedarna verkar ha lite övertag än så länge :)
Inte ett problem Martin. Jag körde en omröstning som den här på min hemsida och upptäckte att det var många flera skedtillverkare än jag var medveten om.
|
vBulletin® v3.8.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.