Visa fullständig version : ny på forumet och ny på trolling
Gör ett nytt försök med en egen tråd.
Har en liten Linder 460 arkip med canon mini troll på för lite gös fiske men är rätt tji på att båten driver runt som en badtunna så fort det blåser mer än 5cm höga vågor...
Vad jag har tänkt är en budget på 200.000:- för båt och utrustning (utan spön) alltså "båt" grejjer.
Hade gärna sett att man kom ut på v-sjöarna då jag har relativt kort avstånd till vättern främst med 6mil till jönköping. Vad ska jag titta på och satsa pengarna på enligt era förslag?
Är VÄLDIGT sugen på diesel till att driva ekipaget istället för bensin men det ser man aldrig knappt?
PikeLess
2011-06-21, 23:14
Mer båt än så här för pengarna kan du nog inte hitta:
http://www.blocket.se/orebro/Fiske___familje__och_motorbat_32387363.htm?ca=23_1 1&w=3
För lite mer pengar så får du kabin varianten med diesel:
http://www.blocket.se/goteborg/2159_Trophy__Penta_D3_diesel__SX_SP_34277500.htm?c a=23_11&w=3&last=1
Hej!
Ska du bara ha båten till trolling eller vill du även spinnfiska/sova över med familjen/åka vattenskidor/annat?
Antar att du vill ha den på trailer? Ingår den i budgeten? Vad får du/bilen släpa?
Vill du fixa med båten själv eller ska den vara färdig att fiska med?
Varför vill du ha diesel istf bensin?
:confused:
kanske 1-2dagar vattenskidor max arkipen fungerar det bra med och spinnfiska etc kanon för det så 80% till trolling inte för mycket fix med båten :) jobbar för mycket för att hinna med det också
Har fått för mig att det borde gå att köra billigt på diesel typ bilar... vet ju att man kan ha en liten vid sidan av den stora för att få låga diftskostnader.. Gillar diesel i allmänhet mest :)
missade det med bil har en RAV4 att dra med har för mig den väger 1800kg så jag får väl dra en hel del med antar jag.
missade det med bil har en RAV4 att dra med har för mig den väger 1800kg så jag får väl dra en hel del med antar jag.
Om den väger 2070 totalvikt får du dra 1430 kg med B kort, 2000 kg med E behörighet.
Mvh
Johnny
Du kanske ska ha en sådan här:
http://www.fisheco.se/news.php?modulID=2&newsID=1054
eller en båt från quintrex (men kolla noga att den är installerad korrekt!)
eller importera en Lund från usa..
Mer båt än så här för pengarna kan du nog inte hitta:
http://www.blocket.se/orebro/Fiske___familje__och_motorbat_32387363.htm?ca=23_1 1&w=3
För lite mer pengar så får du kabin varianten med diesel:
http://www.blocket.se/goteborg/2159_Trophy__Penta_D3_diesel__SX_SP_34277500.htm?c a=23_11&w=3&last=1
Herrejösses vilket pris på den där Trophy 2002...
Med den motorn är båten nästan gratis...
/F
Grymt bra pris. Bara motorn har ett nypris på 188 000:-
kanske 1-2dagar vattenskidor max arkipen fungerar det bra med och spinnfiska etc kanon för det så 80% till trolling inte för mycket fix med båten :) jobbar för mycket för att hinna med det också
Har fått för mig att det borde gå att köra billigt på diesel typ bilar... vet ju att man kan ha en liten vid sidan av den stora för att få låga diftskostnader.. Gillar diesel i allmänhet mest :)OK, köp en 6-meters färdigriggad båt med kabin/walk-around. Typ Trophyn ovan, Ryds 600/610 Big Fish, Flipper 620 alt. om du kan hitta nån Silver Eagle för pengarna.
Om den väger 2070 totalvikt får du dra 1430 kg med B kort, 2000 kg med E behörighet.
Mvh
JohnnyDvs skaffa BE-kort så har du mer att välja på.
Du kanske ska ha en sådan här:
http://www.fisheco.se/news.php?modulID=2&newsID=1054
eller en båt från quintrex (men kolla noga att den är installerad korrekt!)
eller importera en Lund från usa..:confused: Tror Björn är ute efter en större båt som är mer lämpad för trolling...?
PMa mig om du går vidare med Trophyn - efter ha rotat med elsystemet på min egen har jag hyffsad koll på konstruktion och vad som kan vara värt att kolla upp med skrovet…
/F
Jag har skickat ett mail på trophyn men inget svar ännu...
Jag har skickat ett mail på trophyn men inget svar ännu...
Ring istället. Och glöm inte lägga undan pengar till ett par burkhållare. :cool:
Ring istället. Och glöm inte lägga undan pengar till ett par burkhållare. :cool:
Har gjort det verkar riktigt lovande just nu.
Herrejösses vilket pris på den där Trophy 2002...
Du sa det Johan..... helvete!
Kristallkronan med dieseln nedanför om man ligger vid boj är definitivt inte fel heller men lär göra trailern platt mvh bästa hälsningar till dej!
(kanske något motorsvag men det ingår bla ett fräscht kapell)
Mattias har koll!
Har gjort det verkar riktigt lovande just nu.
Hoppas det går hem, som sagt verkar riktigt lovande, klipp kärran oxå om den är bra (kvalitetskärra då), titta på utrustningen, elwinsch ingår och då förhoppningsvis kvalitetsgrejor oxå (men det är inte säkert, finns skit oxå) lycka till, mycket båt för pengarna är det onekligen! mvh
Grymt bra pris. Bara motorn har ett nypris på 188 000:-
Låter inte det konstigt?
D3(D5244T) som är samma som D5 i volvo personvagnar kostar ju inte så stora summor i bilarna.
rival-andy
2011-06-22, 22:56
Låter inte det konstigt?
D3(D5244T) som är samma som D5 i volvo personvagnar kostar ju inte så stora summor i bilarna.
Nja, någon 4 cyl, 2,9 lit Suzukimotor sitter det knappast i någon Volvo:rolleyes::D
Låter inte det konstigt?
Tja, jag tror joj och trango menade Trophy 2002, som i Trophy 2002.
Den du menar heter INTE 2002.....
Trophy 2002 har en Suzuki Df175, KG Knutssons rek. utpris är 188585:-
Har dock ingen koll på vad Dieselmotorn har för värde, och känner mig nu lite osäker på om vi snackar samma båt i denna tråden.
ja fattade som att ni diskuterade cabin-båten med D3-motorn.
Dessvärre finns siffran 130 angiven på dieselns topplock/ventilkåpa och jag undrar om säljaren vet fakta här själv, inte övertygad, för om jag tror rätt är "kristallkronan" klart undermotoriserad med den maskinen..... dessvärre.
Låter inte det konstigt?
Kan förvisso vara samma block men denna är för marint bruk, icke alls lik bilmotorn (förutom då kanske själva blocket), betydligt mer ingår samt att serierna som tillverkas nog är avsevärt färre (av marin versionen), därav till viss del prisskillnaden. mvh
|
vBulletin® v3.8.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.