handdator

Visa fullständig version : Makrillsfiske

rs2johan
2011-07-24, 13:28
Idag åker jag ner till stugan som ligger i halmstad, tänkte då att jag ska dra med mig båten för att fiska lite makrill.
Är det någon som har några tips om platser (helst utanför halmstad/grötvik)?
vore väldigt tacksam för minsta lilla tips eftersom detta blir första turen från grötvik.
Mvh Johan

volvoxc
2011-07-24, 14:36
hela havet är fullt av makrillstim, men även några enstaka makrillar kan nappa. Förr eller senare stöter du på dem. oftast får man prova sig fram till olika fiskeplatser.
Rekomenderar att fiska långt från land, riktigt långt ut på havet. Gärna kring grund osv.
Åker du till falkenberg så har du både morups bank o lilla middelgrund som är högst trevliga fiskeplatser.

iron9
2011-07-24, 18:03
Idag åker jag ner till stugan som ligger i halmstad, tänkte då att jag ska dra med mig båten för att fiska lite makrill.
Är det någon som har några tips om platser (helst utanför halmstad/grötvik)?
vore väldigt tacksam för minsta lilla tips eftersom detta blir första turen från grötvik.
Mvh Johan

Vi åkte upp från Lagan till Halmstad för att testa lite makrillfiske från Grötvik och västerut mot Tylön igår, men det blev inget av. Vi skulle först titta på 85 m "trollingbåten" (bild) som låg i Nissan i Halmstad och sedan var det flyguppvisning med en Spitfire utanför stranden vid simstadion. Efter det så blåste det upp rätt hård sydlig vind så det fick vara. Skulle vara kul att få en rapport om du testar där.

Mvh
Johnny

rs2johan
2011-07-25, 09:39
Jag såg den "lilla" båten med...helt galet stor!
lugnar sig vinden så sticker jag och testar utanför grötvik så får vi se.
/Johan