handdator

Visa fullständig version : Granvik, here we come!

jeekay
2011-10-14, 22:05
Åker till Granvik om ungefär 6 timmar :eek:
Oj, nog dags att lägga sig. Rapporter kommer. Nu ska de 3-åriga laxarna passa sig. Skitfiske på er alla forummedlemmar som är på Kållandsö.

Jani

Harvest
2011-10-16, 18:01
Dåligt med fiskerapporter jani???:( hur gick det.

jeekay
2011-10-16, 21:06
Hej! Här kommer då fiskrapporten :) eller vad man nu kan kalla den. Lördagens fiske var så där, 1 för liten öring, 1 för liten röding och en röding på 51, alla fick gå tillbaka. Idag var det ännu lugnare, 1 för liten öring och så en bommad fisk som hög i proppsprutet. Tyvärr så drog den rätt ner och rakt in i proppelern innan jag han se den. Lossnade självklart då proppen gjorde ett sjuhelsikes utras på rullen. Efter det missödet så åkte vi in. Sjön blev krabbig o vi kände oss ganska slitna.
Bättre lycka nästa gång.

Jani

Flodström
2011-10-16, 21:27
Intressant Jani. :rolleyes:

Vad låg vattentempen på?

Bodde ni i båten eller i en stuga?
Finns en jäkla fin vedeldad bastu på andra sidan ängen. ;)

jeekay
2011-10-17, 07:44
Intressant Jani. :rolleyes:

Vad låg vattentempen på?

Bodde ni i båten eller i en stuga?
Finns en jäkla fin vedeldad bastu på andra sidan ängen. ;)

Tempen låg på varma 11 grader i princip överallt.
Bodde i stugorna som dessvärre fortfarande har dålig standard och i uselt skick. Ska man bo i dem så betala inte fullt, 890:- för en natt tycker jag är saftigt. Kommer själv i fortsättningen traila över dagen då jag bara har 1 timme från Granvik.

Blev dock inget bastubadande, var för slut för att tänka på det.

Jani

Flodström
2011-10-18, 19:04
Oki doki, Jani. Vet det finns ett vandrarhem där i Granvik, ovanför stugorna, inte så långt från huvudvägen.
Har bott där en natt då jag trollade med min örebrokompis och betalade 200 spenn. ;)

Men då kanske man inte får ha båten liggande vid bryggorna där nere? :rolleyes:

jeekay
2011-10-18, 22:16
Tror du får ha båten nerre vid bryggan ändå, dock mot en avgift.
Kompisarna sov i sin båt där den natten vi hyrde stuga. Ville inte prova sova i min båt utan värme, brrrr, hade nog blivit kallt med tanke på att det var frost på morgonen.

Får se om det blir till att åka dit en sväng lite senare, har dock inte bestämt mig om jag ska rulla in båten i garaget och börja riva i den istället.
Man vill ju iofs fiska men måste ju börja någon gång.

Jani

Oki doki, Jani. Vet det finns ett vandrarhem där i Granvik, ovanför stugorna, inte så långt från huvudvägen.
Har bott där en natt då jag trollade med min örebrokompis och betalade 200 spenn. ;)

Men då kanske man inte får ha båten liggande vid bryggorna där nere? :rolleyes: