handdator

Visa fullständig version : Trimplan?

Team Char
2011-10-25, 16:20
Vilka trimplan är dom mest prisvärda att köpa och vart handlar man dom?
Ska troligtvis sitta på en Flipper 620 med en Johnsson 90 tvåtaktare.
Ska nog också på en kicker får bara se vad man har råd med

joj
2011-10-25, 16:28
Bennet Sporttabs sitter på min och dom funkar perfekt, på Flipper 620 är trimplan ett måste annars är den hemsk i sidvind/sjö. När jag köpte min var drev.se väldigt billiga.

offshore
2011-10-25, 18:16
Jag har QL Boat Trim på min båt. funkar bra..
Kanon bra kontrollpanel, och den ändrar båda trimplanen samtligt vid en korrigering.

Tamtam
2011-10-25, 18:40
Vilka trimplan är dom mest prisvärda att köpa och vart handlar man dom?
Ska troligtvis sitta på en Flipper 620 med en Johnsson 90 tvåtaktare.
Ska nog också på en kicker får bara se vad man har råd med

Hmm Lennart, ska du trolla med ekipaget blir nog kickern ett nödvändigt måste, iaf om något längre tid, känner igen detta har precis samma snurra nämligen, säger så här och du ska inte missuppfatta, se till att priset är bra om du ännu inte köpt för båt motor, den fungerar visst gör den det men att jämföra med en modern fyrtakt så ligger den nog lite efter på vissa områden, tro mej här, dessutom trimplan och kicker förvissa dej om att det fungerar ihop innan du köper något, obs inte missförstå på något vis men kolla iaf.
Flippern gillar vi definitivt men Johnson 2takt har vi vissa reservationer mot, mvh bästa hälsningar till dej!

Team Char
2011-10-25, 19:53
Hmm Lennart, ska du trolla med ekipaget blir nog kickern ett nödvändigt måste, Flippern gillar vi definitivt men Johnson 2takt har vi vissa reservationer mot, mvh bästa hälsningar till dej!

Priset är nog ganska bra ligger 50-60000 under vad en med en äldre fyrtaktare gör och motorn är från -00 man får mycket bensin för dom pengarna och köpet går genom en firma.
Har dom nyare Johnson 2taktarna några större kända fel?

Tamtam
2011-10-25, 20:07
Priset är nog ganska bra ligger 50-60000 under vad en med en äldre fyrtaktare gör och motorn är från -00 man får mycket bensin för dom pengarna och köpet går genom en firma.
Har dom nyare Johnson 2taktarna några större kända fel?

Ok Lennart läser vad du skriver, vill inte direkt avråda, har en 02a själv och jämfört med en bra fyrtakt av mycket välkänt fabrikat lämnar de ett och annat att önska, bara ett tips, grundtips dock, betala rimligt för båten, ett utmärkt objekt om man söker de fördelar den kan ge men inga överpriser för 2taktaren, ungefär så mycket du iskallt kan räkna med att få ut av den om du skickar den vidare till nån skruvsugen fortåkare/vattenskidåkare, bara ett tips mvh och lycka till

Kjelle
2011-10-26, 06:45
Hej Lennart!

Jag har haft Bennett Trim Tabs på flera av mina båtar, och är jättenöjd.
Valde att installera Bennett på min nya båt också.
Är du lite prylgalen som så många av oss, så kan du köpa till NMEA2K trim tab indicator, och få upp trimplanens läge på dina Lowrance, eller Simrad skärmar.
Faktiskt ett riktigt smidigt verktyg när du vill veta hur dina trim tabs står.

Kjelle