Visa fullständig version : Vad är detta för beten?
Har några beten som påminner lite om Apex....någon som vet vad det är för bete och om dom är något att ha i vättern. Sen har jag ett antal pluggar av sorten på bilden...står inget fabrikat på dom och har inga rasselkulor. Någon som vet fabrikatet? Tack på förhand. /Timo
Har sett den vänstra, en ren ripoff på Apex i princip, amerikansk iaf om jag minns rätt.
Högra är Tomic pluggar så vitt jag kan se, öglorna är iaf exakt som Tomic, klart användbara, färg efter tillfälle och ljus i vattnet (skymning i vättern, iaf de lite skrikigare i färgen, den blå har jag kört i dagsljus, inget första val är det och kanske ingen av de andra heller)
Vättern har mycket klart vatten, i bra ljus bör du satsa på naturtrogna flashfärger, i skymning framåt mörker blir det enklare, flash med starka gula fluor toner är inte fel, vet det med säkerhet, kanske även lite glow mvh
uffejokers
2011-12-07, 19:28
det vänstra betet heter Ross, är väl från usa/canada tror jag,har ett par stycken själv men de har inte fått simma många minuter,har väl fått nån lax på dom. fick dessa beten vid en tävling på Vättern för 10-15 år sen,för att testfiska dom, de blev nog ingen succe` för man hör aldrig att någon fiskar med dom
Tack för svaren...då kan jag med gott samvete slänga ut mina Ross ur beteslådan för att få plats med annat. Vad det gäller pluggen så har jag en hel del Tomic där firmanamnet finns på betet....och som har rasselkulor. Men det finns säkert olika modeller på Tomic som på allt annat :)
Team Char
2011-12-07, 20:33
Det är antingen Sporting eller Olssons kopior på Tomic har en hel låda med Sportings Tee pluggar som fångar bra med fisk både hemma och när vi varit på Vänern
Som Team Char redan konstaterat så är det Tomic-kopior. De lanserades som Tee-pluggar och är något tyngre än Tomicen. Troligen massiva i sin konstruktion till skillnad från den ihåliga Tomicen. Jag har inte brytt mig om att såga itu och kikat :-) Jag har, till skillnad från Team Char, aldrig fångat en fisk på dem, så det borde ju tala för att jag skulle plocka fram sågen och undersöka dem...
lilleric
2011-12-15, 17:55
Köper gärna den rosa gröna om du vill sälja, har inte hittat den någonstans. Mvh
Köper gärna den rosa gröna om du vill sälja, har inte hittat den någonstans. Mvh
Ska se om jag har den kvar....har sålt av en hel del av dom. /Timo
thors_strato
2011-12-20, 18:54
Ser ut som väner-plugg från böjda spön
Hej...har tyvärr inte kvar den rosa...Men finns fler var mina kommer ifrån, kan kolla om han har någon. Mvh/Timo
|
vBulletin® v3.8.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.