Visa fullständig version : Fyyyyyy faaaaaaan!
Nu har det hänt, det som absolut inte får hända. Har haft inbrott i förrådet.
Fiskeprylar och elektronik är borta. Usch, blir så jävla förbannad. De jävlar som gjort har precis vetat vad de skall stjäla.
Håll gärna ögonen öppna på blocket etc.
7000 lca syncro och Uglystick spön. Scotty prylar. Beten, Humminbird elektronik. Ja det är en del av det. Har inte hunnit kolla igenom förrådet, väntar på att farbror blå ska komma ut och titta på det.
:-x
Jani
Flodström
2011-12-15, 22:40
Fy faaan va trist. Lider med dig Jani. :(
Och oftast har man inte en hel översikt över allt som blivit stulet. Blir ju ett jävla extraarbete för dig nu, när du eg. skulle hålla på med båtprojektet ditt....
Låter oxå lite märkligt. Tänk efter om du har sett någon spana, eller varit frågvis på vad du har för fiske och trollingprylar............. Verkar som att dom visste var dom skulle göra brytet någonstans..... :twisted:
Fy fasen sånt är fan rektit skittrist.
Fan vad tråkgit känner din smärtta enda hit, stå på dig med farbror blå ring dom mijarder gånger om det behövs, så att dom fattar att det är värde i sakerna du blivit av med o viktigt för dig. Har haft trasslat med FB om liknade saker förut, inställningen där är som valigt inget värde i fritids prylar, samma sak där bara plåga o tjata enda som hjälper. Hoppas att tjuvjävlarna rammlar i en varggrop el. dyl.
/Petri
Tack för ert stöd. Blir så jä...la förbannad. Varför jag, nu och varför mina fiskegrejor.
Skit fans jävlar. De måste ha vetat exkat vad det fanns och vad de skulle plocka.
Som det verkar så har de gjort det idag på dagen.
Farbror blå ska kika ut imorrn på eftermiddagen och kolla över "brottsplatsen"
Precis som Ramon säger s¨å har jag inte hundra koll på allt som tagits men det är ju inte lite. Allt har ju skruvats loss från båten då den genomgår renovering samt att det lagts ute i förrådet/pannrummet. Rena guldgruvan för de oärliga asen. Hoppas de ramlar ner i en riktigt djup grop och bryter båda lårbenshalsarna och armar.
Faaan.
Nu ska jag gå o försöka sova på det här, lätt det kommer bli.
Om ni får nys på något på blocket, tradera etc så PM:a mig.
Jani
Egentligen är det så förbannat lätt o säga i effterhand, man spenderar massor med deg på fiskeprylar o ting till båten som man slitit ihop med svett o tårar, men förvaringen då? 2011 vad kostar en rörelsesensor samt en fet siren? Vet tack o lov inte hur en tjuv tänker men jag skulle i alla fall dragit direkt. Samma sak gäller även säkerheten på sjön, det händer aldrig mig,man ska aldrig åka ut i dåligt väder, nä det ska man inte göra men det händer i alla fall i dom lungnaste vatten ochså tro mig upplevt det själv, när man varit med om det så hajar man till. Tänk till nu alla vänner innan ni köper nyaste plottern/ekolod, se till att ni kommer hem í stället .
Petri
Fan vad tråkigt att höra!
/F
Vet precis hur du känner dig. Inta bara att man blir av med prylarna rent ekonomiskt, utan känslan av det man slitit för och samlat på sig under åren stjäls på några minuter av någon idiot som säkert inte gjort ett ärligt handtag i hela sitt liv. Jag har äntligen fått ihop prylar så att jag kan fiska igen efter stölden i min båt....hoppas du slipper problemen försäkringsbolaget som jag haft bara. Gör gärna en lista på det du blev av med och lägg ut här....så kan alla hjälpas åt att hålla ögonen öppna. /Timo
Fan vad tråkigt Jani jag håller koll här nere i söder.
Fy fan, lider med dig! Vi håller koll på nätet om det ligger ute en massa prylar som stämmer in på det du skriver.
/Kim
Gör som jag.Ta en j..la massa kort på prylarna,så är det lättare att beskriva vad man har om det som inte får hända, händer.
Hej,
Först och främst jag lider med dig och du har min fulla sympati om du klubbar ner tjuvarna!
Vad gäller dokumentation så kan jag säg att det inte är en dum ide. Jobbade på ett försäkringsbolag tidigare och man gillade helt klart foton och kvitton mm på saker som försvann. Själv gör jag en "mapp" med foton på allt av värde och lägger den på usb-sticka på säkert ställe.
Lyckat till och hoppas polisen gör någonting åt stölden!
Om du gör en lista på prylar med serienummer osv så ska jag hålla ögonen öppna här i sthlm :-)
//D
Hej Alla!
Tack för alla tips. Dessvärrre så har jag inte koll på allt, har inte tagit bild på grejorna. Tycker man borde lära sig någon gång. Hade inbrott för drygt 2 år sen då de tog alla elverktyg etc. Har iofs en del mobil bilder på prylar när man messat kompisar om godsaker som dykt upp. Borde iofs räcka för förs. bolaget. Har en del kvitton kvar men inte i närheten av allt. Min precis inhandlade FishHawk X4 har jag inget kvitto på överhuvudtaget. Köpt kontant, medtagen från USA i bagage. Har bara en dålig bild på den på mobilen. Detsamma gäller en del beten och småplock. Få se vad farbror blå säger och så får jag prata med försäkringsbolaget efter det.
Återkommer hur allt löser sig och om jag hittar lite serienummer etc på de grejor som går att spåra hyffsat.
Tack än en gång.
Jani
Jaha Jani..... som om du inte hade nog med bekymmer redan och en sprillans X-4a bla.....
Bevakar man inte sina grejor ordentligt är det stor risk för att nåt annat (svin) gör det åt en, räkna inte direkt med snuten, egendomsbrott, inte direkt prioriterat har jag märkt själv, enda chansen troligen förutom självrisken och försäkringsbolaget är att de gör en razzia nånstans i närheten och nåt av dina grejor dyker upp, verkar vara stöldbenäget runt Vättern nuförtiden.
Tråkigt för dej, hoppas försäkringsbolaget kompenserar någorlunda och lär av TVÅ stölder på ett par år, det förvaringsutrymmet är inte säkert, antingen flytta grejorna (lämpligen under sängen! :rolleyes:) eller förstärka det av helvete! mvh
trolling beckman
2011-12-16, 17:10
Inte kul det där. Men ta en tanke ställare Det är ju inte en ren slump att grejorna försvinner just nu när du tagit bort sakerna från båten. Hur kan denna eller några veta att du förvarade dessa saker just där? Måste vara någon jävel som du känner eller som vet vart du har dina fiskesaker. Tror inte på slumpen. Jag vet själv hur det känns att bli av med sina käraste ägodelar. Fan ta dom assen. Men en vacker dag åker dom fast på bar gärning å då jävlar.
En tanke slog mig att kanske tjuvarna i detta eller liknande fall använder forum som detta för att lokalisera vart det finns lättkrängda grejer med bra värde. Jag tror tex inte att en random alkis vet vad en fish hawk är värd och kanske misstar den för en termometer. Det kan vara värt att tänka på i alla fall, Jag kommer nog se över min profil och tänka på vad jag postar i framtiden så att det inte med lätthet går att hitta min brevlåda.
Jag kollar blocket dagligen och skall hålla utkik så samlar vi en mob om vi hittar packen !
En annan sak som professionella tjuvar lätt och jag menar LÄTT skulle kunna göra är att hacka/sno den laptop som företaget red knows använder.
Red knows vill ha för mycket information som de tar in okrypterat samt att de förvarar denna info i outlook på en laptop... (därför jag inte har dem, ringde och frågade hur de gör!).
Infon som de vill att du reggar är allt om dig, allt om din båt, allt om dina försäkringsuppgifter (kolla själva http://db.redknows.com/MiniFinder/default.php). Allt detta okrypterat så ett litet barn kan sno uppgifterna genom att sniffa eller helt enkelt sno hårdvaran.
Tänk själva vad man kan göra med detta, välja ut en bra båt, hitta den med gps, stänga av alla larm osv och sedan sno skiten.. är faktiskt sur på att de behandlar kunduppgifterna så nonchalant och att ingen mer än mig reagerar. Tror dessutom att 'db' i början på deras url går till en accessdatabas.... eee tjena!
|
vBulletin® v3.8.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.