Visa fullständig version : Onduspoon?
Alessandro
2009-05-13, 18:06
Har beslutat mig för att köra med Onduspoon ifrån Sebile på lax, tyvärr verkar det som det bara finns en färg än så länge i Sverige, har två stycken röd-svarta. Väger 45 gram och har nästan identisk längd+bredd som en 12cm Grizzlysked, dock såklart mycket bredare och lite annan böjning på dom.
Har beställt ett gäng andra ifrån Frankrike, men dom verkar ta tid att komma fram?
Annars så blir det väl att panikköpa skedar av Kjelle, spara några vattenmeloner och popcorn åt mig ifall att...;)
http://www.tacklewarehouse.com/descpageHARDSEBILE-SOS.html
Har beslutat mig för att köra med Onduspoon ifrån Sebile på lax, tyvärr verkar det som det bara finns en färg än så länge i Sverige, har två stycken röd-svarta. Väger 45 gram och har nästan identisk längd+bredd som en 12cm Grizzlysked, dock såklart mycket bredare och lite annan böjning på dom.
Har beställt ett gäng andra ifrån Frankrike, men dom verkar ta tid att komma fram?
Annars så blir det väl att panikköpa skedar av Kjelle, spara några vattenmeloner och popcorn åt mig ifall att...;)
http://www.tacklewarehouse.com/descpageHARDSEBILE-SOS.html
Då måste du nog sätta fart :-) sålde 17 Popcorn till en trollare idag, men det finnes fortfarande en del kvar.
/Kjelle
Alessandro
2009-05-14, 13:02
Behövs inte, fick mina Onduspoon idag ifrån Frankrike, tog 3 veckor men nu har jag alla 8 färger.
Behövs inte, fick mina Onduspoon idag ifrån Frankrike, tog 3 veckor men nu har jag alla 8 färger.
Cooolt, hoppas de levererar.
Känner inte alls till det brandet.
/Kjelle
Vilken trollingfart kör du med Onduspoon?
Alessandro
2010-05-19, 17:33
Vilken trollingfart kör du med Onduspoon?
Jadu, det var runt 2-3 knop, fast det gav inget än så länge...:rolleyes:
Hmmm.... nu blev jag nyfiken 45 grms skedar i normal mag storlek enda skälet till att köra sådana är att höja farten till warpspeed dvs 3,5 kanske 3,8 annars går de som död sill i vattnet.
Finns de som kör mycket fort redan på vandringsfisk, det gäller att täcka yta iaf i stora fria vatten utan hållpunkter..... som utanför Gotland exv.
Alessandro
2010-05-19, 20:43
Hmmm.... nu blev jag nyfiken 45 grms skedar i normal mag storlek enda skälet till att köra sådana är att höja farten till warpspeed dvs 3,5 kanske 3,8 annars går de som död sill i vattnet.
Finns de som kör mycket fort redan på vandringsfisk, det gäller att täcka yta iaf i stora fria vatten utan hållpunkter..... som utanför Gotland exv.
Provdra en sån så får du se, den har en annan bärighet än metallskedar.
Alessandro
2010-06-28, 20:14
Sådär, jag har nu kört 25 timmar i Östersjön med 4 onduspoon, både blyat och oblyat, enda som intresserat sig för dom är tärnor som gärna dyker på dom.
Testa dem vid Understen/Singö.........mvh
Alessandro
2010-07-03, 11:12
Testa dem vid Understen/Singö.........mvh
Var meningen men blev tyvärr inte av...:???:
Alessandro
2010-07-05, 17:30
Körde em/kvällspass igår på landsort i 2,5-3 knop, vi körde med tretton spön och en onduspoon i svart-silver, runt kl19 så smäller det på spöt som ligger i propellersprutet, dvs den med onduspoon, fast den kliver av fort, stor lax eller HÖ (piratskepparn har ju tagit 2 stora där), stora variationer i ytvatten temp 12,5-17 grader. Såg en annan båt och en möjlig båt borta på Gunnars,
vi var aldrig så långt borta.
Snopet var det, körde alla möjliga och omöjliga skedar förutom onduspoon, var en fet reva i skeden,
på djuprigg och pulkor, det gav en näbbgädda.
Så ett rejält hugg på cirka 105 timmar med onduspoon om jag slår ut tiden med dom, det är inte bra men inte katastrof heller.
Landsort och öster om gotland.
|
vBulletin® v3.8.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.