Visa fullständig version : Trollingtävling!
Jag vet att det är kort om tid men det kan ju finnas någon som vill deltaga i närområdet eller så?
Som sagt var trollingtävling på Betarsjön i Junsele Lördagen 6 Juni , alla som vill deltaga är varmt välkomna.
För mer info www.betarsjonfvo.se
Vi fiskar efter lax/öring samt en klass för gädda.
välkomna
Som det ser ut i dagsläget så ligger snittvikten på fångad öring på hela 4,9 kg och det är inte så dåligt tycker jag.....
Vad använder ni för bete till öringen fiskedjup och tid på dygnet?
Bor i södra änden av landet och har en sjö med öring men den är svår flörtad.
Har dock tagit två men det är långt mellan huggen , gäddorna hugger gladeligen på tex apex
Snälla kom med tips
Vi kör oftast i ytan med typ Strike Pro vobbler eller bomber, tas en del på löja oxå !
Samma sak där ytligt! Vi fiskar både mitt på dagen samt under kvällarna! Pröva att ha långa släp alltså typ 200-250 fot dvs 66 -83 meter för att fisken inte ska skygga för båten!
Skitfiske och lycka till....
Tack för detta
Har kört mest med små trollingskedar av olika fabrikat och apex
Lauri Aarnipuro
2009-05-22, 23:01
Jag är redan på gång - kommer till veckan!
Lasse
Hej ! Du är så välkommen så!Hör av dig så kan du få lite tips och trix!
Kolla under hemsidan på kontakter....
Jag vet att det är kort om tid men det kan ju finnas någon som vill deltaga i närområdet eller så?
Som sagt var trollingtävling på Betarsjön i Junsele Lördagen 6 Juni , alla som vill deltaga är varmt välkomna.
För mer info www.betarsjonfvo.se
Vi fiskar efter lax/öring samt en klass för gädda.
välkomna
Hej!
Jag har lagt till tävlingen i kalendern (denna hittar du vid att klicka "Hem" i menyraden, och sen finns den på höger sida på startsidan.
Informationen lånade jag från er hemsida.
Såhär ser informationen i kalendern ut: http://www.scandinavian-trolling.com/forum/calendar.php?do=getinfo&e=12&day=2009-6-6
Ni kan alla själva lägga in tävlingar och händelser i kalendern.
/Kjelle
Tack för det!!Hoppas fisket håller i sig........Har själv inte fiskat på några veckor då man har varit i väg på laxpremiär efter älvlaxen...
/Laxarn
Blev det någon fångst i Älven då?
/Kjelle
ja du....tappade två fina men men det går inte alltid som man vill....
säsongen ifjol gick bättre med runt 20 fisk totalt på älvfisket...men säsongen har ju precis börjat!
Tight lines..
Tävling i morgon, än så länge 27 båt anmälda! kommer nog en del efteränmälningar oxå!!
Kolla bloggen min och följ tävligen...
tight lines...
Hej Laxarn.
Hur gick tävlingen?
Lägg gärna in en rapport, posta gärna lite bilder med och om du vill, lägg in bilder i ditt fotoalbum som du hittar i kontrollpanelen.
/Kjelle
Ja du......Blåst hagel och tom snö på sina håll, inget roligt tävlingsväder direkt!6 totalt samt fjärde platsen i gäddklassen så det gick pissdåligt!
Halvdåligt med bilder då kameran var kvar i bilen tyvärr....
Har hunnit med ett tripp till singö oxå, men där gick det troll igrejerna, 2 tappade varav en vid båten efter ca 15-20 min fajt!suck....ja ja på ett igen bara....
tight lines...
ps kolla bloggen www.teamjogga.blogspot.com
|
vBulletin® v3.8.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.