Visa fullständig version : vilka är dina favorit trollingdrag?
Själv så kör jag mestadels skeddrag.
Magnum och standard storlek av fäljande drag finns i min draglåda och används ofta:
Northern King
Silver Streak
Dream Weaver
R&R
North Port Nailer
Michigan Stinger
Diamond King
Pro King
Plastdrag:
Den stive
Grizzly
Apex Hot Spot
Nytt för året är att jag har hämtat hem en hel del trollingflugor från Usa som jag tänker köra efter flashers med en Dipsy diver framför.
Är det ungefär såhär ni kör också?
NK, Bomber, Emma, Nils Master, Rapala osv...
Team Helgøya
2009-02-19, 05:09
Tomic og Apex.
Blir kanskje en forandring når en kommer skikkelig igang med løjefiske
Utan tvekan Silver Horde plugg. Klart den som jag fått mest på i min båt.
/Lidberg
Alessandro
2009-05-13, 18:15
Grizzly skeden 12cm är onekligen en bra sked...
trollarn
2009-08-04, 16:17
Nils Master, helt suverän i kvalitet, farttollerant och fiskar bra
Sked: Iron horn
Vobbler: Bomber
Plugg: Tomic
Team Char
2009-12-15, 23:20
Skedar: Yeck, Slammer, Apex och NK28
Wobbler: Bomber, Tee plug
ove arnfinn
2009-12-19, 10:10
Strike pro Bomber "4 Tomic Tubbi og Ultimate luer og selvfølgelig den kjære agnfisken:p
Finnishstallion
2009-12-19, 13:06
Nytt för året är att jag har hämtat hem en hel del trollingflugor från Usa som jag tänker köra efter flashers med en Dipsy diver framför.
Är det ungefär såhär ni kör också?
Har också samma tanke men till öringfisket o utan flasher då. Hur ser flugorna ut. Är det som en vanlig tubfluga typ?
Har också samma tanke men till öringfisket o utan flasher då. Hur ser flugorna ut. Är det som en vanlig tubfluga typ?
Du bör nog ha flasher eller dodger då flugan i sig inte har någon gång/rörningsmönster. Det är flashern som ger flugan en livlig gång.
Flugorna är större och fluffigare är eb tubfluga, och är bundna på superkorta små plaströr.
Här är det bilder på några frugor:
http://www.dreamweaverlures.com/flies/action-flies
http://www.miklurchtackle.com/products_pictures/actionflyallsm.jpg
Ölandslax fångad på flasher och fluga denna sommaren:
http://1.bp.blogspot.com/_Ks79W8J11GY/SxbzxoviXCI/AAAAAAAAAfI/RHqaIWd3zVs/s1600/5240_145307781072_582766072_2908180_5080901_n.jpg
Finnishstallion
2009-12-19, 17:51
Håller inte med dig där Kjelle. Många som fiskar med tubfluga och actiondisc i ytskiktet t.ex. i simris och vättern. Actiondiscen i sig ger ju liv.
Var i ngn av dem stora fisketidningarna dem skrev om det senast. Ngn som hade fått en 10kg trollad precis bakom motorsprutet med ett flugspö...
Men hittar typiskt nog inte numret nu.
Men dem kan skriva vad dem vill. Innan jag testat det ska jag inte säga för mycket. Men när jag fått min fösta öring men tubfluga och actiondisc kommer jag tbax;)
Kör du med actiodisk så gör denna samma nytta som flasher eller dodger, samma gäller om du kör kort Lina med flugan i propellersprutet.
Finnishstallion
2009-12-19, 20:51
såg det nu att jag i mitt första inlägg inte hade skrivit att min tanke var att använda en actiondisc. my bad
Actiondisc och fluga har funkat för mig likaså flasher/dodger och fluga, men vilket som funkar bäst vet jag inte har lika mycket tur med båda sättningarna,men helt klart så tror jag nog att där bör vara något som får liv i flugan.
[QUOTE=M.I.P;3288]Actiondisc och fluga har funkat för mig likaså flasher/dodger och fluga, men vilket som funkar bäst vet jag inte har lika mycket tur med båda sättningarna,men helt klart så tror jag nog att där bör vara något som får liv i flugan.[/QUOTE
Vart fiskar du?
[QUOTE=M.I.P;3288]Actiondisc och fluga har funkat för mig likaså flasher/dodger och fluga, men vilket som funkar bäst vet jag inte har lika mycket tur med båda sättningarna,men helt klart så tror jag nog att där bör vara något som får liv i flugan.[/QUOTE
Vart fiskar du?
Hej BigFish
Jag fiskar i simris och vätten har tyvär inte testat värnen ännu är mycket sugen att åka dit.
|
vBulletin® v3.8.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.