handdator

Visa fullständig version : Nya funktioner, spons, team namn, fotoalbum och avatarer

Kjelle
2009-06-05, 03:54
Vi har ändrat lite på forumet och bland annat lagt till två nya informationsrutor där du kan lägga in:
*Team namn
*dina sponsorer
Detta hittar ni i Kontrollpanel==>Redigera dina uppgifter==>övrig information.

*fotoalbum; Påminner också om att ni som användare kan skapa fotoalbum med 60 bilder i varje album.
klicka på kontrollpanel==>>Bilder & Album i vänstermenyen==> klicka sen lägg till album.

*Avatar; Ni får också mycket gärna använda en avatar, gärna med en personlig bild eller kanske bild på storfångsten?
Avatar bilden kommer då att synas vid varje post ni gör,(kolla min bild till vänster om texten, så kommer det att se ut).
Roligt med lite bilder samt att det ger "färg" på forumet, och så är det alltid trevligt om man får ett ansikte att asossiera(stavning, jag e norrman!) med ditt användarnamn.

Är ni osäkra på hur ni gör så posta frågor i samma tråd som finnes i Trollingprat/övrigt

*Kalender, Här kan ni själva lägga till en händelse som alla medlemmar ser.
Jag har lagt in en del tävlingar, men det finnes massor av tävlingar stora, men även en del mindre lokala tävlingar.

Hur gör vi detta, jo:
Klicka först på "Hem" oppe i menyraden, när ni kommer till förstasidan så hittar ni kalendern till höger, högt upper på sidan, klicka på kalendermånaden vi är inne i, då får ni kalendern på en helsida med alla aktiviteter samt röda dagar, födelsesdagar etc etc.
Nere till höger står där "Lägg till en ny händelse" och ni kan välja:
Endagshändelse (till exempel endagstävling, våra annonsörer kan annonsera rea dag).
Händelse med start och slut tid/datum Här lägger du till exempel in fleradagars tävlingar, från start tid och datum till slut tid och datum.

Sista är återkommande händelse Denna har vi i stort sett inget större behov av, men vore det till exempel en deltävling sista lördagen varje månad så är det denna ni väljer.
klicker ni på en händelse som ligger inne i kalendern så kan ni välja att få en påminnelse om händelsen och ni ställer själva in hur långt i föreväg påminnelsen skall komma.

Vad gäller post i kalender så gäller samma här som i forumet, vettiga saker enbart, även kalendern modereras och olämpliga postar ger varning och i värsta fall utestängning.

Kjelle
2009-06-05, 19:53
Har nu på eftermiddagen lagt till två nya funktioner, en som visar de senaste albumbilderna på huvudsidan, här: www.scandinavian-trolling.com
Och en funktion som visar senaste album bilderna i forumet, här: www.scandinavian-trolling.com/forum

Hur ni lägger in bilder i ert album ser ni i posten ovan.

/Kjelle

Kjelle
2009-07-19, 17:30
Nya funktioner.
Nu kan ni lägga in filmer från Vimeo.com
När ni skapar ett inlägg så har ni uppe i verktygsraden för inlägg, ett vitt V på blå bakgrunn, om ni klicka på den knappen så får ni upp denna coden [ VIMEO] [ /VIMEO] mellan desssa två Vimeo taggar limmar ni bara in sifferkoden som finns i Vimeo filmlänken till den film ni vill visa.

Exempel, hittade en trollingfilm på vimeo.com som jag gärna vill lägga upp i forumet, länken till den filmen är: h ttp://www.vimeo.com/4203324
det vi använder oss av för att lägga upp filmen i forumet är ALLA siffrorna i slutet på länkadressen, i mitt fall dessa : 4203324
Såhär skall det se ut: [ VIMEO] 4203324 [ /VIMEO]
Sen tar jag bort alla mellanrum i taggarna och då ser det ut såhär:

4203324

Prova gärna här ni med, och ställ gärna frågor här med.

/Kjelle