handdator

Visa fullständig version : Vill ha feedback från...

Kjelle
2009-06-11, 21:06
...våra kära medlemmar!

Vad tycker ni om forumet, är det något ni saknar?

Har till exempel funderat på att skapa en forumdel som skall heta "Övrigt fiske" där ni kan chatta på, posta bilder med mera om alla andra sorters fiske ni håller på med, Torskpilkem Havsfiske i Norge, Lax och öringfiske i Emån, Mörrum plus alla andra sorters fiske.
Är detta något som saknas? saknar ni andra delar eller funktioner ni ser/har sett i andra fora?

Vi har ju lagt till en del nya funktioner, bland annat album, visning av albumbilder på startsidan samt i forumet, lagt till möjligheter för att skriva in sponsorer och Team namn, vad tycks?

All feedback båda positiv och negativ mottas med ett stort tack, det är ju ni som kan hjälpa oss att utvecklas.

/Kjelle

Jari
2009-06-11, 22:24
Det verkar som det är så snyggt och bra att folk inte vill skita ner eller kludda i onödan! =)
Kanske inte, jag tror de flesta bara vill komma ut nu när det är försommar, alternativt som jag: plöja ner huvudet och få undan allt innan semestern med allt vad det innebär av rusta båten, skolavslutningar, sociala uppdrag osv. Sen är man så slut så man bara tar ut båten och en bira och glider runt i solnedgången utan att blanda in en massa spön och knarrande rullar.
Jag har dessutom en hel del kvar att klura ut så det blir riktigt bra och därefter först börjar intrimning och områdesinventeringar.
Så mycket att göra och så lite tid...

Kjelle
2009-06-12, 00:11
Det verkar som det är så snyggt och bra att folk inte vill skita ner eller kludda i onödan! =)
Kanske inte, jag tror de flesta bara vill komma ut nu när det är försommar, alternativt som jag: plöja ner huvudet och få undan allt innan semestern med allt vad det innebär av rusta båten, skolavslutningar, sociala uppdrag osv. Sen är man så slut så man bara tar ut båten och en bira och glider runt i solnedgången utan att blanda in en massa spön och knarrande rullar.
Jag har dessutom en hel del kvar att klura ut så det blir riktigt bra och därefter först börjar intrimning och områdesinventeringar.
Så mycket att göra och så lite tid...

Jo sår är det givetvis att folk är ute mycket, tanken var mera om det är nånting ni känner saknas, eller nån ny grej som har lagts till som är jåttebra, eller som på nåt sätt bugzar.

/Kjelle

joj
2009-06-12, 12:50
En "övrigt fiske" kategori låter bra, är ju många som pysslar med lite annat fiske oxå.

Kjelle
2009-06-13, 22:19
Övrigt fiske finns nu, använda den flitigt :-)

Team Char
2009-12-06, 13:01
En katigori för fisket i Norrland också det finns andra sjöar än V sjöarna ;)

Flodström
2009-12-31, 17:57
Enig med Lennart här. Faktiskt så finns det många andra sjöar i Sverige som kunde varit intressant att höra från. Annars riskerar man att trollingfisket koncentreras runt ett lokalt område typ från Simris till Stockholm med V-sjöarna.
Det finns många andra stora insjöar det kunde varit kul att få rapporter från, inte minst då man har möjlighet att besöka någon av dem. Tänk bara då det rymde en jäkla massa regnbåge från en odling i Siljan. Hade varit passande att tipsa om det i en sådan tråd, hehe ;)

lilleric
2009-12-31, 19:29
Tycket fiskesnacks sida har bäst funktion för fotovisning. Sen håller jag med om att det finns för lite info om resten av våra insjöar. Men detta är lätt bästa forumet iaf, sportfiskeforum och fiskesnack tycker ja de bara pratas om jerkfiske å skitgädda.

Flodström
2010-01-01, 02:40
och fiskesnack tycker ja de bara pratas om jerkfiske å skitgädda.

Hehehe, håller med dig där fullständigt. Å andra sidan så är det ju inte ett renodlat trolling-forum, men et för allmänt sportfiske, alla typer av det. Så personligen tycker jag det är ett kanonforum som samlar allt fiske, inte bara en gren (jerk/skitgädda), men alla grenar av sportfisket så slipper man att bli "insnöad" så att säga, och det är bra tycker jag. :rolleyes:

lilleric
2010-01-01, 13:40
Jo visst är det sant:) Köpte en ny silver beaver förra sommaren för tänkte de är en bra allroundbåt för visste inte vilket fiske ja ville bedriva.. provade jerkfiske som min kompis tycker är så superkul men sj tycker ja de va tråkigt, gäddor drar ju typ i 5sec sen är den helt slut:P Så nu ångrar ja lite att ja inte köpte en ht-båt i stället men de får bli om något år. Måste fixa jobb och köpa all trolling utrustning först och främst.. ha varit ute 200+timmar och fått ca 7 öringar, inte så kul å köra 2 släpspön hehe:P Tur dehär forumet finns så ja kan ta åt mig alla tips!

Kjelle
2010-01-01, 16:32
Hadde dock tyvärr missat denna tills igår.
Jag gör gärna kategorier för de olika delarna av landet, men behöver isåfall hjälp från er alla.
vet inte riktigt hur det skall se ut, om det skall delas efter landskap, län eller annan indelning.

Län känns kanske lite överkurs, tror det blir 21 stycken nästan oaktiva länskategorier.

OM vi delar efter landskap, hur delar vi in dessa?
Hjäälp, är ju norrman hehe.

Tack för all positiv feedback, anledningen till att jag skapade forumet var just det att jag kände att trollingen var alltid en liten del av större forum, saknade ett större rent trollingforum.

/Kjelle

En katigori för fisket i Norrland också det finns andra sjöar än V sjöarna ;)

Flodström
2010-01-01, 16:40
Då det i princip bara är V-sjöarna som håller lax så behöver du bara skapa en ny fora för övriga vatten som jag ser det. Skulle det sen visa sig att aktiviteten blir stor så kan man kanske dela upp den i två-tre avdelningar/geografiska områden. :rolleyes:

Kjelle
2010-01-01, 16:52
Har tidigare fått en förfrågan om en kategori för trolling av övriga arter på västkusten.

Skall klura lite på detta i några dagar.

Hojta till med förslag.

Kjelle
2010-01-01, 16:53
Nu glömmer du ju reservsjöarna ifall man blåser inne på Vänern, nämligen Östra och Västra Silen.

:-)

Då det i princip bara är V-sjöarna som håller lax så behöver du bara skapa en ny fora för övriga vatten som jag ser det. Skulle det sen visa sig att aktiviteten blir stor så kan man kanske dela upp den i två-tre avdelningar/geografiska områden. :rolleyes:

BigFish
2010-01-01, 17:04
Nu glömmer du ju reservsjöarna ifall man blåser inne på Vänern, nämligen Östra och Västra Silen.

:-)

Våran reserv sjö runt Åmål och mellerud är Ånimmen + silen sjöarna

Kjelle
2010-01-01, 17:09
Missade Ånimmen, känner till den men har aldrig trollat där.

/Kjelle

BigFish
2010-01-01, 17:17
Har trollat där två gånger. En bom tur och två laxar en tur.

Flodström
2010-01-01, 17:18
:oops:

BigFish
2010-01-01, 17:34
Ånimmen laxar... Riktigt rolig sjö. Finns en hemsida om sjön om någon är intresserad.http://www.animmen.net/

lilleric
2010-01-01, 18:39
Vore kanske bra med lite info om olika sjöar, vad det finns för fisk och vart det finns sjösättningsramper, matställen osv så som jamttrollarna har på sin sida. Är väl lite mycket begärt att göra de om varenda sjö men de "kända" sjöarna kan man ju göra så på.
Osäker på om ja missat de men en kalender med årets olika tävlingar vore lite bra oxå :rolleyes:

Kjelle
2010-01-02, 04:32
Hej!

Det kommer en ändring på fotoalbum och visning av dessa inom ett par dagar.
Har jobbat på detta ett par veckor nu, et inte vad fiskesnack använder fär Add-On på sitt album, men det spelar hellre ingen roll.
Kommer också att installera mjukvara som automatiskt justerar storleken på stora bilder.

/Kjelle

Tycket fiskesnacks sida har bäst funktion för fotovisning. Sen håller jag med om att det finns för lite info om resten av våra insjöar. Men detta är lätt bästa forumet iaf, sportfiskeforum och fiskesnack tycker ja de bara pratas om jerkfiske å skitgädda.

Kjelle
2010-01-02, 04:38
Vore kanske bra med lite info om olika sjöar, vad det finns för fisk och vart det finns sjösättningsramper, matställen osv så som jamttrollarna har på sin sida. Är väl lite mycket begärt att göra de om varenda sjö men de "kända" sjöarna kan man ju göra så på.
Osäker på om ja missat de men en kalender med årets olika tävlingar vore lite bra oxå :rolleyes:

Skall se vad jag kan fixa, en liten översikt över trollingsjöar kan ni medlemmar skapa själva och posta, sen kan andra medlemmar fylla på med ramper och information som fattas.

Kalender finnes, klicka på "Hem" uppe till vänster i top menyen, på hem sidan finnes det en kalender där ni själva kan lägga in lokala tävlingar och givetvis stora tävlingar.

Hur ni gör detta läser ni här:

*Kalender, Här kan ni själva lägga till en händelse som alla medlemmar ser.
Jag har lagt in en del tävlingar, men det finnes massor av tävlingar stora, men även en del mindre lokala tävlingar.

Hur gör vi detta, jo:
Klicka först på "Hem" oppe i menyraden, när ni kommer till förstasidan så hittar ni kalendern till höger, högt upper på sidan, klicka på kalendermånaden vi är inne i, då får ni kalendern på en helsida med alla aktiviteter samt röda dagar, födelsesdagar etc etc.
Nere till höger står där "Lägg till en ny händelse" och ni kan välja:
Endagshändelse (till exempel endagstävling, våra annonsörer kan annonsera rea dag).
Händelse med start och slut tid/datum Här lägger du till exempel in fleradagars tävlingar, från start tid och datum till slut tid och datum.

Sista är återkommande händelse Denna har vi i stort sett inget större behov av, men vore det till exempel en deltävling sista lördagen varje månad så är det denna ni väljer.
klicker ni på en händelse som ligger inne i kalendern så kan ni välja att få en påminnelse om händelsen och ni ställer själva in hur långt i föreväg påminnelsen skall komma.

Vad gäller post i kalender så gäller samma här som i forumet, vettiga saker enbart, även kalendern modereras och olämpliga postar ger varning och i värsta fall utestängning.

PikeLess
2010-01-02, 11:41
Hej!

Det kommer en ändring på fotoalbum och visning av dessa inom ett par dagar.
Har jobbat på detta ett par veckor nu, et inte vad fiskesnack använder fär Add-On på sitt album, men det spelar hellre ingen roll.
Kommer också att installera mjukvara som automatiskt justerar storleken på stora bilder.

/Kjelle

Fiskesnack använder detta: http://www.ake.nu/gallery/

lilleric
2010-01-02, 12:40
Det låter alldeles lysande Kjelle :)

Kjelle
2010-01-02, 14:26
Tackar Pikeless.
Kommer att testa en Vbulletin photo gallery hack, om den inte fungerar enligt våra behov så kollar vi nog på ditt förslag som steg nr 2.

Kjelle
2010-01-03, 02:57
en nu underkategori under "Trolling i Skandinavien" finnes nu, hoppas det var något i likhet med denna ni ville ha?
Den heter Övriga sjöar, Norrland och Västkusten.

mvh

Kjelle