handdator

Visa fullständig version : Hej alla "Trollare"

acemicke
2009-06-18, 17:44
Jag är ny på forumet och nyfrälst trollingfiskare. Jag har väl annars alltid varit och är inbiten flugfiskare men intresset för Trolling har smugit sig på mig. Det började med att jag köpte en liten plastbåt 4.30m med elmotor och tog med spöet på några båtturer och fick några öringar.

Sen kom tanken att ett spö till skulle ju vara bra att ha med, sagt och gjort ytterliggare ett spö och rulle inhandlades och var med redan på nästa tur. Hmm det var ganska jobbit att hålla i två spön samtidigt så här måste det skaffas spöhållare. Redan nästa dag köptes två spöhållare för att monteras i båten, nu började man ju bli lite nyfiken på hur bottenförhållanden och djup var i sjön man fiskade också. Snabbt innhandlades det ett ekolod Eagle Cuda 300 för uppdraget, redan vid första färden med det nya ekolodet förbannade jag mig själv för att inte ha köpte ett med inbyggd plotter/GPS, för att få fart waypoints också.

Trots några lyckade fisketurer med flera fångade öringar så insåg jag att sjön varit djupare än jag först trodde. Så nu insåg jag att jag måste ner på djupet och därför har djupparavaner beställts, hmm kanske ytterliggare spön skulle vara bra också :idea:. Två spön/rullar beställs med sidoparavener, dessutom beställs ytterliggare spöhållare. HJÄLP var skall detta sluta? :eek:

Hursomhelst var det kul att hitta hit till detta forum, med lite hjälp av Kjelle.

Ha en trevlig midsommar!
Mvh
/Micke

lasse
2009-06-18, 20:37
Välkommen till forumet hoppas du ska trivas.

Tror nästa köp du gör blir djupriggar sen rullar det bara på man köper och köper saker som är bra att ha och vissa som inte är bra att ha.
Fast kul är det.

Ha en trevlig midsommar.