Visa fullständig version : Skydd till trollingbaren
Tröttnade på att slipa,olja o lacka "trollingbrädan". Med hustruns hjälp syddes ett överdrag av markisväv med två öglor jämt fördelat för att trä över spöhållarna underifrån för att hålla skyddet på plats på mitten samt en "dragsko"runt om.(Undrar du över vad dragsko är så fråga en kvinna i din närhet).Kronan på verket är en plastorm som ligger ovanpå i avskräckande syfte med vaierat resultat
/pära
Självklart ska jag försöka ordna bild på detta, men det får vänta till efter helgen då båten o jag inte finns på samma ort just nu,
Här kommer bilder jag lovat.
/pära
Här år några bilder som visar hur jag löste det med bord o sittplats i aktern med tanke på semesteråkande. Bordet är en av skivorna som man bäddar med. Båten är en Yamarin 5940.
/pära
Riktigt snyggt, bra jobbat.
/Kjelle
Stiligt! Alltid kul med hemmalösningar
En polare behandlade sin trollingbar med Owatrol, är väl ganska många stryknngar med olika spädning som går åt men även efter 5-6 år ser den ut som ny, ska göra samma sak på mina badplattformar.
Ser riktigt bra och praktiskt ut! Lägg gärna in en bild på hela båten också.
Ser riktigt bra och praktiskt ut! Lägg gärna in en bild på hela båten också.
Ja,ja men,kort kommer framöver.
/pära
Stiligt! Alltid kul med hemmalösningar
En polare behandlade sin trollingbar med Owatrol, är väl ganska många stryknngar med olika spädning som går åt men även efter 5-6 år ser den ut som ny, ska göra samma sak på mina badplattformar.
Owatrol är jättebra, körde samma på en träbåt jag renoverade några år tebax.
Minns dock inte vad jag använde för spädning, det var antingen lacknafta eller linolja och jag är nästan 100 på att det var linolja.
8-10 strykningar så blev den otroligt vacker.
Min Mahogny trollingbar som jag byggde till förra båten oljade jag in med 10-15 lager owatrol, våtslipade mellan varje av de 5 sista lagren, vilken heftig finnish det blev och vilket lyster träet fick.
/Kjelle
|
vBulletin® v3.8.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.