handdator

Visa fullständig version : Problem med Lowrance import?

stenis
2009-09-27, 23:34
Hej alla Trollare!

Har någon vetskap om den Nordiska importören skall
belägga Lowrance instrumenten (Kartplottern!) med en "spärr", så man inte ska köpa dessa apparater i USA utan
man är tvingad att köpa i Sverige. OM det finns/ska bli
en sådan spärr, vad händer vid en ev. uppdatering av mjukvaran på ett redan inköpt lod/plotter utan spärr.

Tydligen ett tryck på återförsäljare i USA att inte sälja Internationellt.

Kul om man bor i USA och flyttar till sverige och måste
sälja sitt USA köpta och köpa ett svenskt för dubbla
pengarna. Dessa enheter borde ju funka över hela jorden.
Vad händer med en "Amerikan" som seglar i Europa med
ett Europa kort, om de inte får sälja sådana heller
over there....

Kjelle
2009-09-28, 00:12
En sådan spärr finns i min GPS som sitter i min Dodge magnum, den tar bara USA kartor.
Enda alternativ med just min gps är att byta ut hela enheten till en modell för det Europeiska marknaden.

joj
2009-09-28, 20:33
Ett alternativ kan ju vara att kolla upp priser från England om du är intresserad att importera en Lowrance HDS. Har ingen egen erfarenhet dock.

Flodström
2009-09-30, 02:27
Det där har man hört lite då och då. Humminbird har ju ett system med språk och enhetssystem så att du måste köpa "svenskt" för att få metriskt system och sv. språk
Dem som har importerat Lowranve HDS har dock inte haft några problem.

stenis
2009-10-05, 18:32
Bestämde oss för inköp av ett "svenskt" lod, HDS 10. pga det är trots allt en del problem med mjukvaran ibland på sådana tekniskt avancerade grejer. Vi hade sådana problem med en föregångare , LCX16 som de hade en hel del mjukvaru problem med även i USA, där lowrance trots allt medgav att problemen fanns , så ej i sverige.

Har nu ett LCX25C till salu med Navionics stora kort i dock
utan givare då min är limmad. Hör av Er om någon skulle vara intresserad. pris disk. OBS detta är ingen import heller.

joj
2009-10-05, 21:40
Bestämde oss för inköp av ett "svenskt" lod, HDS 10. pga det är trots allt en del problem med mjukvaran ibland på sådana tekniskt avancerade grejer. Vi hade sådana problem med en föregångare , LCX16 som de hade en hel del mjukvaru problem med även i USA, där lowrance trots allt medgav att problemen fanns , så ej i sverige.

Har nu ett LCX25C till salu med Navionics stora kort i dock
utan givare då min är limmad. Hör av Er om någon skulle vara intresserad. pris disk. OBS detta är ingen import heller.
PM.a gärna ett pris på LCX-25an :)

Kjelle
2009-10-05, 22:01
Lägg gärna ut den som annons i säljdelen, om inte JOJ köper den dock.

/Kjelle

stenis
2009-10-12, 23:21
Lägger ut den på säljes NÄR den nya kommer "igen" fick skicka tillbaka den då något var löst innuti skruv el dyl. återkommer med mer info där.

Har också en depth raider som läggs ut sen.