Visa fullständig version : Priskontroll A och O
Behöver ny svängdämpare till min 1500 Bålsta båtkärra enligt besiktningen.
Bålsta 1288 ink frakt för delen
Släpvagnshuset 676 för motsvarande del ink frakt enligt uppgift jag fått.
En viss skillnad det lönar sej alltid att kolla marknaden.
Dock kan man inte vara övertygad om att kvaliteten är den samma men original Bålsta dämparen höll inte länge.....
Det kan skilja massor i pris, så tar man sig tiden att kolla upp lite så kan det bli en bra timlön i besparning.
/Kjelle
Liten uppdatering som kanske är av intresse.
Har fått reservdel av Släpvagnshuset.se som sagt 667kr ink moms och frakt och detta på 30 dagar faktura till privatperson!!
Bålsta 1288kr
Kunde konstatera exakt samma del som satt där exakt samma beteckningar och firma märke alltså inga "grå" delar utan original grejor till påskjutsbroms.
Om ni inte vet vad en svängdämpare är som jag bytt så är det den som tar emot in och utdragning i påskjutsbromsen, man märker att den är dålig när hela ekipaget känns klonkigt när man gasar på respektive bromsar dragbil då är den dålig och bör bytas.
Ingen hjärnkirurgi direkt men inte alldeles enkelt nog inga problem om man är normalhändig en lång limknekt är inte fel att ha i verktygsuppsättningen.
Flodström
2009-11-21, 20:01
Otroligt? Köper Bålsta sina grejor av Släpvagnshuset??? I varje fall så verkar det så i mina ögon
Det är väll därför deras trailers är så dyra då? :confused:
Haha fick slutfaktura från Släpvagnshuset med Posten idag gällande svängdämpare de tyckte det var lite dyrt tydligen......
Kostnad ink moms och frakt 604kr samt 30 dagar faktura betalningstid!
Ja vad ska man säga Bålsta 1288kr alltså mer en dubbelt så dyra...
Behöver knappast tillägga behöver ni delar ring Släpvagnshuset.se..........:mrgreen:
Jonas Västerås
2009-11-30, 17:16
Jag lämnade min trailer hos Bålsta släpet i augusti 2007. Jag skulle besikta den dagen efter så jag ville klara besiktningen. Trailern är en bromsad Bålsta 1000kg årsmodell 2003. Dom debiterade 3.5t + lite små delar som fjädrar spray, olja etc. Det gick på 2500kr.
Dagen efter när jag besikta så gick den inte igenom på grund av extremt ojämna + anliggande bromsar :sad:Jag fick raseriutbrott och ringde upp dom ifrån besiktningshallen. Faktisgt så vart dom helt förtvivlade och bad mig att komma dit med kärran. Dom servade om kärran och besikta den åt mig.
Förra året så valde jag en lokal firma här i Västerås i stället som heter Västerås bromsdelar. Han debiterade endast 2t men på dom timmarna så svarva han trummorna och limmade på nya bromsbackar. dagen efter när jag besikta så var bromsvärdena extremt bra :razz: Att få nya bromsbackar (limmade) gick på 530kr. Bålsta släpet skulle ha runt 1000kr för nya backar.
Jag har alltid blivit bra bemött hos Bålsta släpet men deras verkstad undviker jag i framtiden.
Åter igen säger jag Brenderup!
Ett exempel, noshjulet gick sönder. Pga produktionsfel gick det inte att veva upp hjulet, ringde upp Brenderup i Jönköping och meddelade att det var fel på hjulet.
Dagen efter vid lunch kom säljchefen förbi med ett nytt noshjulsystem.
Han hadde inga andra ärenden i Oskarshamn, det kallar jag service.
/Kjelle
|
vBulletin® v3.8.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.