Visa fullständig version : Teleflex Baystar
Vad tycker ni om denna hydraulstyrning (upp till 150häst)?
Har bara 90 på akterspegeln denna borde vara utmärkt för jobbet eller?
Finns till bra pris har ingen lust att (återigen) slanta upp en förmögenhet för båtskit.
Den skall vara OK, har iaf inte läst något negativt om den.
Kör själv den dyrare Seastar och är jättenöjd.
Tror du får något/några extra varv med ratten på Baystar jämförd med Seastar, beror kanske på att pumpen är något mindre?
Tog hem min styrning från USA, shoppade på Ebay.
Inga probs, mycket nöjd.
Valde dock bort Seastar/Baystar slangena och gick för några stärkare och mera flexibla
Gates högtryck hydraulslangar.
Dyraste alternativet i slangväg men jag är iaf säker på att ingen slang brister eller går sönder.
/Kjelle
http://myworld.ebay.com/ebaymotors/fredwarner1/
Här har vi killen som sålde mig styrningen.
Han säljer fortfarande båda Seastar och Baystar.
100% positiva feedbacks har han, totalt 4027.
Rekommenderas.
/Kjelle
Jag kör Baystar och den är skitbra, kan inte klaga på något!
En dröm jämfört med vajerskräpet jag hade tidigare.
Haha en liten värld bara vi som diskuterar!
Har kollat upp Fred Warner och även om jag trixar med min amerikanska kontakt fick jag priset på Baystar till ca 4850 kr hemma på köksbordet.
Kollade Erlandssons Brygga i morse specialpris 4990kr direkt över disk så valet är klart drog på mej kläderna och stack dit.........
Kjelle ditt tips om förstärkta slangar verkar intressant ska hålla detta i minnet blev inte så imponerad av originalen men man får vad man betalar för i övrigt verkar den riktigt seriös tycker jag mvh
Kolla upp Erlandssons de har en del på rea bla Lowrance LCX-112C just nu pris runt 13500kr i och för sej fortfarande löjligt men en halvering som utgående modell är det, har motsvarigheten utan lod och tycker de är bra så här långt.
De har även båtvärmare fabrikat Ebersprächer...... troligen bra grejor dock inte gratis men bättre pris iaf.
drittling
2009-11-29, 14:14
Jag har Baystar styrning sedan 2004 fungerar bra med orginal slangarna samma som Sea star varför byta?
Efterom manövertycket inte är så högt i slangarna som följer! och det fungerar bra även i minusgrader till en Yamaha HPDI 150.
//Jugge
Jag har Baystar styrning sedan 2004 fungerar bra med orginal slangarna samma som Sea star varför byta?
Efterom manövertycket inte är så högt i slangarna som följer! och det fungerar bra även i minusgrader till en Yamaha HPDI 150.
//Jugge
Ok tack för svaret
|
vBulletin® v3.8.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.