handdator

Visa fullständig version : Åldern har satt sina spår....

Kjelle
2009-12-09, 15:31
Jag kommer inte ihåg vart jag lagt båtnycklarna, har letat i två timmar....

Är det några av er som minns vart jag lade de???

:-) :-)
:-)

magic
2009-12-09, 16:30
Klassiker är väl flytoverallen, jackan, andra jackan, fiskeväska/or, bilen, sitter kvar i tändningslåset på båten, ramlat ned i skorna, frugan har städat.

Kjelle
2009-12-09, 18:20
Klassiker är väl flytoverallen, jackan, andra jackan, fiskeväska/or, bilen, sitter kvar i tändningslåset på båten, ramlat ned i skorna, frugan har städat.

Kollat fyra flytoveraller, inget
Kollat jackorna, inget
fiskeväskorna, inget
Bilen har frugan till jobbet, kanske
Kollat tändningslåser, inget
Kollat skorna, inget
Frugan har städat, mm kanske

Det är frugans fel :-)

Flera förslag ifall de inte är i bilen?

Kjelle
2009-12-09, 18:23
Lite musik medan ni funderar.

ZiShfBmb-oA

BigFish
2009-12-09, 18:52
Kollat jackorna, inget
fiskeväskorna, inget
Kollat skorna, inget

Flera förslag ifall de inte är i bilen?
Stefan Liv i HV71 sägs ha hittat sin fjärrkontroll till TVn i kylskåpet efter flera månader!! Kollat där?:confused:

magic
2009-12-09, 20:20
Kollat jackorna, inget
fiskeväskorna, inget
Kollat skorna, inget

Flera förslag ifall de inte är i bilen?När/hur använde du båten senast? Kvar på Öland?

Kjelle
2009-12-09, 21:35
På Öland i Augusti, det syntes förresten på spöna, håndtagen var helt gröna av mögel hehhehe. I övrigt var det faktiskt rätt så cleant.
Åkte direkt från Ölandsträffen och hem, så jag stannade aldrig i stugan(annars kunne de varit där).

Kylskåpet töms med ljusets hastighet här, en hungrig trollare med fru och tre barn tömmer ett kylskåp på nån dag, så där är det cleant.

Skall ut o kolla bilen snart.
Vet jag har sett de jäkla nycklarna har nånstans....
Det är två stycken svarta och signalgula nyckelband med två nycklar på, så de är lätta att sjå bara jag kommer till rätt plats.

/Kjellle

lasse
2009-12-10, 18:55
Tror jag såg dom i min ölburk igår fast den har jag pantat nu.

Så det är bara att byta lås på båten kjelle.

Kjelle
2010-02-16, 16:54
det tog sitt lilla tag, hittade de nu i min gamla jobbväska....
Vilken tur att man inte var mitt i sommarn och fiskesugen...

Tog bara två månader hehe.

Team Fiasko
2010-02-16, 18:01
Det bästa stället annars att förvara dom på är på botten vid din båtplats... Där har jag 3-4 reserver från gamla båtar... Jag hittar förmodligen dom aldrig men vet exakt vart dom är

magic
2010-02-16, 21:36
Påminner mig om när jag låste upp trailerlåset, hängde på trailern på kroken och körde iväg. Efter två mil kom jag på att jag lagt nycklarna på biltaket. :confused:

(Nä, jag hittade dem aldrig...)

Flodström
2010-02-16, 23:48
Va sjönt, speciellt med tanke på TMB........TMÖ m.m. :confused: :D :D :D
BTW, läcker video med B.S.

pära
2010-02-17, 12:34
Känner igen detta. Brukar få ringa upp min mobil för att höra var någonstans i huset jag har lagt den.
Har för mej att det finns nåt att sätta i nyckelknippan som svarar när man visslar.
/pära

Team Helgøya
2010-02-17, 12:47
Du får kjøpe deg Coastkey kjelle så slipper du det problemet med smånøkler som kan forsvinne. Dessuten er det safety din fru antageligvis ville elsket :)

Blydonkern
2010-02-17, 14:24
Känner igen detta. Brukar få ringa upp min mobil för att höra var någonstans i huset jag har lagt den.
Har för mej att det finns nåt att sätta i nyckelknippan som svarar när man visslar.
/pära
Inget vidare
Den første som kommer springande er hundjæveln, sen er det frun som hotar med stekpannan då hon tror du visslar efter annat honkjøn.

Ungarna elskar sånt og visslar halva dan då det er morosamt.

rekomenderas inte!
:D:D

Tamtam
2010-02-20, 21:13
Då rekommenderas mete med bra magnet i området fungerar ibland faktiskt tro mej :D