handdator

Visa fullständig version : Längd på slangar till Beason 22´Cabin

Flodström
2009-12-14, 21:26
Hej! Är det nån här som vet hur långa hydraulslangarna skall vara till en Beason 22´Cabin? Behöver oxå längden på kablage/reglage och annat för motorn. Peter på Beason har inga data på det här, lite märkligt då han själv bygger båtarna. Men han har faktiskt inga data lagrade....... :confused:

Kjelle
2009-12-14, 22:18
Utgå från halva båtbredden, sen längd från bakre båthörn och fram till styrposition och sen halva båtbredden en gång till.
hellre 50cm för långa än 0.5cm för korta.....
Måtten bör Iaf Peter bistå med.

För gas/växelreglage lägg till en fot.

Jag har alltid kört efter denna regel och det har fungerat utmärkt.

Kjelle
2009-12-14, 22:27
http://i297.photobucket.com/albums/mm224/Kjellzen/slangmtt.jpg

Har gjort en mycket dårlig skiss hehahhahahh, ingen IT designer som ni ser.

Det var Sleipner i Norge som ville att jag skulle ta alla mått enligt beskrivning när jag köpte min första hydraulstyrning för hundra är sen.

Flodström
2009-12-14, 23:14
Har lagt ut lite trevare så får jag se. Händer inget blir jag tvingad att gå på ditt förslag men det blir en changsning känns det som......... :-?

Vet inte om han överhuvudtaget har några mått på båtarna sina. Han bygger dom bara, punktum.................. :cool:

Poänget här är att ha fått beställa allt, motor, kablage, styrning etc.. från USA innan båten är klar. Transporten tar i värsta fall 8-10 veckor. Jag vill ha dem delarna hemma då jag reser för att hämta båten nån gång i feb-mars.

BTW, tack Kjelle för tipset, det verkar vara ok i alla fall. :-D

Kjelle
2009-12-15, 15:34
mmm det blir en gissning men de blir iaf inte för korta.
Jag vet inte alls hur vanlig 22 Cabinen är, men hoppas det är någon här som har en sådan och kan ge dig svar.