Visa fullständig version : Hvor kaldt er deg hos deg nå ?
ove arnfinn
2009-12-17, 09:39
Brrrrrrrrrr........ -20,6 her hos meg på indre og østre delen på østladet i dag.
Begyner og bli is på di støre vannene og vinntern har vel kommet for godt nå.
Flodström
2009-12-17, 10:49
Ush! Stackars deg. her på Vestlandet/Stord/Kvinnherad er det runt nollan, kanskje någon minusgrad nå på morran kl 0900. Men det är för kallt det oxå ;)
här jag sitter i tatuerarstolen är det nog 20 grader, känns som 40....
ute är det -5, känns som -25, brrrr fuktigt i Kalmar idag.
-11 och en jävla massa snö.
ove arnfinn
2009-12-18, 19:32
-27,3 og er vel snart -30 SUKK........
-16 på väg hem från jobbet. Och värmepaketet har pajat i Saaben... :mad:
-4 på Öland nu, och inget fel på värmepaketet I Jeepen :-)
-14 här i mjölby men det är ju inget mot "iskylan" i Trollhättan just nu.Tur man har Volvo.
Pära
Får skylla mig själv som lät frugan ta Landcruisern...
ove arnfinn
2009-12-19, 10:06
Stokken havnet på 30 tallet i natt,var - 20 kl 06 i morges med snøfall.Men nå har det slutta og snød og er 22- AT SUKK!
Det er da vertfall myggfrit ute nå hehehehe
hehe ingen mygg, da er det bare bra.
Her på Öland er det snöstorm på morningen og fortsatt mellom tre og fem kuldegrader.
Flodström
2009-12-19, 15:12
-16 på väg hem från jobbet. Och värmepaketet har pajat i Saaben... :mad:
Nä, en Gubbracer funkar inte under ±0°C hehehe ;-) och snart får du heller inte tag på reservdelar om man skall tro på vad GM är på väg att göra :confused:
Nä, en Gubbracer funkar inte under ±0°C hehehe ;-) och snart får du heller inte tag på reservdelar om man skall tro på vad GM är på väg att göra :confused:
Vad gäller Saab så känns det mesta pajjat nu......
Vad gäller Saab så känns det mesta pajjat nu......
Måste nog ta bilen lite i försvar ändå, bortsett från värmepaketet så har den rullat i 30 tusen mil - jag gick faktiskt in och gjorde ett stödköp i förrgår av en 9000 -96 med knappt 11 tusen mil på mätaren. Förhoppningsvis kommer den att rulla lika långt och lika problemfritt som den vi har.
Annars har jag ju som sagt Landcruisern...
MM tänkte mera på Saab som konsern, GM gav ju tummen ner här om dagen..
ove arnfinn
2009-12-20, 19:17
-6 og små varmt ute hehehe
-12 hemma i Oskarshamn
-12 i stugan och -14 i Kalmar. Brrrr jäkla kaldt till att vara på Ostkusten.
ove arnfinn
2009-12-20, 22:05
-12 hemma i Oskarshamn
-12 i stugan och -14 i Kalmar. Brrrr jäkla kaldt till att vara på Ostkusten.
HVA SÅ KALDT:eek::eek:
HVA SÅ KALDT:eek::eek:
Ja fy faen det er for jävlig, med ett strömpris på 14kr og 50öre per kilowatttime så er det ikke so moro...
Team Char
2009-12-21, 00:29
Här är det -10 och blåser 14-20m/s
Flodström
2009-12-21, 00:56
med ett strömpris på 14kr og 50öre per kilowatttime
Äh, du skojar, du måste ha läst fakturan helt fel Kjelle ;-)
Äh, du skojar, du måste ha läst fakturan helt fel Kjelle ;-)
Vore det så väl.....
Mera info här:
http://scandinavian-trolling.blogspot.com/2009/12/hojning-av-elpriset-med-3700-prosent.html
-16 i Oskarshamn, jag kommer inte ihåg att vi haft kallare väder under de fem åren jag ott här.
Flodström
2009-12-21, 14:51
Vore det så väl.....
Mera info här:
http://scandinavian-trolling.blogspot.com/2009/12/hojning-av-elpriset-med-3700-prosent.html
Ja jag tänkte väll att det inte var nått fast pris, hehe :???:
Varade lyckligtvis i bara 2 tim. Halva Norge måste betala samma pris och en del fabriker stängde av på en gång.
Här är det nu -9°C och det har kommit jäkligt mycket snö under ett dygn, ca 0,5 m under en natt. Kaos, jag lovar............... :confused:
mm vinter är skit....
Jag har fyra stycken solarier, varje drar ca 12KW, plus att jag värmer upp 2200kvm med el hehe det är dyrt nu.
Förra vintern gjorde jag av med 400 000kwh, denna vintern kommer bli dyrare om priserna och kylan håller i sig.
-9 här nu.
ove arnfinn
2009-12-21, 18:59
-20 her i Østerdalen med dun lett snø som bare laver ned
-13 här men rampen vid Örnäs camping är fortfarande öppen om någon är sugen!
Vi får glädjas åt att det är relativt myggfritt!
ove arnfinn
2009-12-22, 09:46
-12,3 i dag bare,hmmm savner myggen ute
11:e December
Vi vaknade upp till en underbar matta av kristallvit snö, som täckte varenda centimeter av landskapet.
Vilken fantastisk syn!
Finns det något finare ställe i hela världen?
Att flytta hit var det bästa idé jag någonsin haft.
Jag skottade för första gången på flera år och kände mig som ung på nytt.
Jag skottade både vår uppfart och trottoaren.
I eftermiddags kom snöplogen och fyllde trottoaren med snö igen och blockerade uppfarten, så jag fick skotta igen.
Vilket underbart liv.
12:e December
Solen har smält all vår fina snö. Vilken besvikelse. Min granne säger att jag inte ska oroa mig, vi kommer absolut att få en vit jul. Ingen snö på julen skulle vara förskräckligt!
Bob säger att i slutet på vintern kommer vi att ha så mycket snö att jag aldrig vill se snö igen.
Jag tror inte att det är möjligt. Bob är en trevlig människa. Jag är glad att han är vår granne.
13:e December
Snö, underbara snö! Det kom 20 cm i natt. Temperaturen hade sjunkit till -20.
Kylan får allting att gnistra så. Vinden gjorde mig lite kall, men jag värmde upp mig med att skotta uppfarten och trottoarerna.
Detta är livet! Snöplogen kom tillbaka i eftermiddags och begravde allt i snö igen.
Jag insåg inte att jag skulle behöva skotta så här mycket, men jag kommer verkligen i form på det här viset.
14:e December
50 cm till. Sålde min van och köpte en fyrhjulsdriven bil i stället.
Köpte vinterdäck till frugans bil och två extra snöskyfflar.
Frugan vill skaffa en vedspis utifall elektriciteten skulle sluta fungera.
Jag tycker det är löjligt. Vi bor ju faktiskt inte i Alaska.
15:e December
Snöstorm i morse. Föll omkull på isen på uppfarten när jag saltade. Ont som fan. Frugan skrattade i en timme, vilket jag tycker var väldigt elakt.
16:e December
Fortfarande långt under noll grader. Vägarna är för isiga för att man ska kunna ta sig någonstans.
Det var strömavbrott i fem timmar. Inget att göra utom att stirra på frugan och försöka att inte irritera henne.
Vi skulle nog ha köpt en vedspis, men det erkänner jag inte för henne.
Jag hatar när hon har rätt. Jag kan inte fatta att jag fryser ihjäl i mitt eget vardagsrum.
21:e December
Elektriciteten är tillbaka igen, men det kom 35 cm till av den där skiten i natt. Mer snöskottning.
Det tog hela dagen. Snöplogen kom två gånger. Försökte hitta en grannunge som kunde skotta, men dom var upptagna med att spela hockey sa dom. Jag tror dom ljuger. Ringde till den enda järnaffären i trakten för att fråga efter en snöslunga, men dom var slut. Dom får kanske hem fler i mars.
Jag tror dom ljuger.
Bob säger att jag måste skotta annars kommer kommunen att göra det och sedan skicka mig en räkning för jobbet.
Jag tror han ljuger.
22:a December
Bob hade rätt om att det blir en vit jul därför att det föll 32 cm till av den där vita skiten, och det är så kallt att det nog inte smälter förrän i augusti. Det tog mig 45 minuter att klä på mig och gå ut och skotta, sedan blev jag tvungen att pissa. När jag klätt av mig, pissat och klätt på mig igen var jag för trött för att skotta.
Försökte hyra Bob att ta hand om snöröjningen resten av vintern eftersom han har en plog på sin lastbil, men han säger att han inte har tid. Jag tror att den skitstöveln ljuger..
23:e December
Bara 5 cm snö idag. Det är nollgradigt nu.. Frugan ville att jag skulle juldekorera huset i morse.
Är hon knäpp eller? Varför sa hon inte det för en månad sen? Hon säger att hon gjorde det, men jag tror ta mig fan att hon ljuger.
24:e December
15 cm. Snön har blivit så hårt packad av snöplogen att jag bröt av snöskyffeln. Tror jag fick en hjärtattack.
Om jag får tag på den djäkeln som kör snöplogen ska jag dra honom i hans kulor genom snön.
Jag vet att han gömmer sig runt hörnet och väntar på att jag har skottat färdigt sedan kommer han längs gatan i 100 km i timmen och plogar igen det jag nyss skottat! Frugan vill att vi ska sjunga julsånger i kväll när vi öppnar julklapparna men jag är för upptagen med att kolla efter snöplogen.
25:e December
God jul. 50 cm till av den jävla skitsnön. Blev insnöad. Tanken på att skotta gör att mitt blod börjar koka.
Gud vad jag hatar snön! Snöplogsföraren kom förbi och frågade om en donation.
Jag slog honom i huvudet med snöskyffeln.
26:e December
Fortfarande insnöad. Vad fan flyttade jag hit för? Alltihop var HENNES ide. Hon går mig på nerverna.
28:e December
Fortfarande insnöad. Satmaran gör mig galen.
29:e December
25 cm till. Bob säger att jag måste skotta taket annars kan det rasa in.
Det var det löjligaste jag har hört.
Hur dum tror han att jag är?
30:e December
Taket rasade in. Snöplogsföraren stämmer mig på en miljon kronor för att jag slog honom i huvudet.
Frugan åkte till sin mamma.
31:a December
Eldade upp det som var kvar av huset. Ingen mer skottning.
8:e Januari
Jag mår så bra. Jag älskar dom här små pillren dom ger mig.
Varför är jag fastbunden i sängen?
God Jul!
11:e December
Vi vaknade upp till en underbar matta av kristallvit snö, som täckte varenda centimeter av landskapet.
Vilken fantastisk syn!
Finns det något finare ställe i hela världen?
Att flytta hit var det bästa idé jag någonsin haft.
Jag skottade för första gången på flera år och kände mig som ung på nytt.
Jag skottade både vår uppfart och trottoaren.
I eftermiddags kom snöplogen och fyllde trottoaren med snö igen och blockerade uppfarten, så jag fick skotta igen.
Vilket underbart liv.
12:e December
Solen har smält all vår fina snö. Vilken besvikelse. Min granne säger att jag inte ska oroa mig, vi kommer absolut att få en vit jul. Ingen snö på julen skulle vara förskräckligt!
Bob säger att i slutet på vintern kommer vi att ha så mycket snö att jag aldrig vill se snö igen.
Jag tror inte att det är möjligt. Bob är en trevlig människa. Jag är glad att han är vår granne.
13:e December
Snö, underbara snö! Det kom 20 cm i natt. Temperaturen hade sjunkit till -20.
Kylan får allting att gnistra så. Vinden gjorde mig lite kall, men jag värmde upp mig med att skotta uppfarten och trottoarerna.
Detta är livet! Snöplogen kom tillbaka i eftermiddags och begravde allt i snö igen.
Jag insåg inte att jag skulle behöva skotta så här mycket, men jag kommer verkligen i form på det här viset.
14:e December
50 cm till. Sålde min van och köpte en fyrhjulsdriven bil i stället.
Köpte vinterdäck till frugans bil och två extra snöskyfflar.
Frugan vill skaffa en vedspis utifall elektriciteten skulle sluta fungera.
Jag tycker det är löjligt. Vi bor ju faktiskt inte i Alaska.
15:e December
Snöstorm i morse. Föll omkull på isen på uppfarten när jag saltade. Ont som fan. Frugan skrattade i en timme, vilket jag tycker var väldigt elakt.
16:e December
Fortfarande långt under noll grader. Vägarna är för isiga för att man ska kunna ta sig någonstans.
Det var strömavbrott i fem timmar. Inget att göra utom att stirra på frugan och försöka att inte irritera henne.
Vi skulle nog ha köpt en vedspis, men det erkänner jag inte för henne.
Jag hatar när hon har rätt. Jag kan inte fatta att jag fryser ihjäl i mitt eget vardagsrum.
21:e December
Elektriciteten är tillbaka igen, men det kom 35 cm till av den där skiten i natt. Mer snöskottning.
Det tog hela dagen. Snöplogen kom två gånger. Försökte hitta en grannunge som kunde skotta, men dom var upptagna med att spela hockey sa dom. Jag tror dom ljuger. Ringde till den enda järnaffären i trakten för att fråga efter en snöslunga, men dom var slut. Dom får kanske hem fler i mars.
Jag tror dom ljuger.
Bob säger att jag måste skotta annars kommer kommunen att göra det och sedan skicka mig en räkning för jobbet.
Jag tror han ljuger.
22:a December
Bob hade rätt om att det blir en vit jul därför att det föll 32 cm till av den där vita skiten, och det är så kallt att det nog inte smälter förrän i augusti. Det tog mig 45 minuter att klä på mig och gå ut och skotta, sedan blev jag tvungen att pissa. När jag klätt av mig, pissat och klätt på mig igen var jag för trött för att skotta.
Försökte hyra Bob att ta hand om snöröjningen resten av vintern eftersom han har en plog på sin lastbil, men han säger att han inte har tid. Jag tror att den skitstöveln ljuger..
23:e December
Bara 5 cm snö idag. Det är nollgradigt nu.. Frugan ville att jag skulle juldekorera huset i morse.
Är hon knäpp eller? Varför sa hon inte det för en månad sen? Hon säger att hon gjorde det, men jag tror ta mig fan att hon ljuger.
24:e December
15 cm. Snön har blivit så hårt packad av snöplogen att jag bröt av snöskyffeln. Tror jag fick en hjärtattack.
Om jag får tag på den djäkeln som kör snöplogen ska jag dra honom i hans kulor genom snön.
Jag vet att han gömmer sig runt hörnet och väntar på att jag har skottat färdigt sedan kommer han längs gatan i 100 km i timmen och plogar igen det jag nyss skottat! Frugan vill att vi ska sjunga julsånger i kväll när vi öppnar julklapparna men jag är för upptagen med att kolla efter snöplogen.
25:e December
God jul. 50 cm till av den jävla skitsnön. Blev insnöad. Tanken på att skotta gör att mitt blod börjar koka.
Gud vad jag hatar snön! Snöplogsföraren kom förbi och frågade om en donation.
Jag slog honom i huvudet med snöskyffeln.
26:e December
Fortfarande insnöad. Vad fan flyttade jag hit för? Alltihop var HENNES ide. Hon går mig på nerverna.
28:e December
Fortfarande insnöad. Satmaran gör mig galen.
29:e December
25 cm till. Bob säger att jag måste skotta taket annars kan det rasa in.
Det var det löjligaste jag har hört.
Hur dum tror han att jag är?
30:e December
Taket rasade in. Snöplogsföraren stämmer mig på en miljon kronor för att jag slog honom i huvudet.
Frugan åkte till sin mamma.
31:a December
Eldade upp det som var kvar av huset. Ingen mer skottning.
8:e Januari
Jag mår så bra. Jag älskar dom här små pillren dom ger mig.
Varför är jag fastbunden i sängen?
God Jul!
Njut av dina piller och ha en trevlig jul.
Cheeerz.
ove arnfinn
2009-12-23, 17:28
Har blitt -17 her nå,men var -29 langs Femund mitt på dagen i dag sukk.
Skal bli herlig da isen går der mitten av mai en gang,skal fiske masse i di trakter sommeren 2010.
Ha en riktig god jul alle sammen
ove arnfinn
2009-12-25, 22:09
Har holdt seg stabilt på -2 første juledag.
ove arnfinn
2009-12-26, 13:01
-7,6 og snør og blåser som ville f.... her ute i dag.
Har blitt -17 her nå,men var -29 langs Femund mitt på dagen i dag sukk.
Skal bli herlig da isen går der mitten av mai en gang,skal fiske masse i di trakter sommeren 2010.
Ha en riktig god jul alle sammen
Offtopic men jag kan inte låta bli!
Fiskar du i Femunden???
Har passerat där massor av gånger på väg till norska laxälvar under åren framförallt Surna och i viss mån Orkla och alltid undrat vad som simmar i den sjön riktigt fin är den borde innehålla kempeörret och röye!!
Låt mej veta har sett några stora örret på väggen i hotellets ingång. mvh
ove arnfinn
2009-12-26, 23:28
Offtopic men jag kan inte låta bli!
Fiskar du i Femunden???
Har passerat där massor av gånger på väg till norska laxälvar under åren framförallt Surna och i viss mån Orkla och alltid undrat vad som simmar i den sjön riktigt fin är den borde innehålla kempeörret och röye!!
Låt mej veta har sett några stora örret på väggen i hotellets ingång. mvh
Ja jeg fisker i Femund og Istern.
Normalt pleir ørreten som man får der ligge på i fra 800 gr og til ca 5 kg som mann får under vanlig trollingfiske,men røya ligger vel slik snitt vekt på 250 gr til 500 gr man får under trollingfiske etter ørreten;)
ove arnfinn
2010-01-04, 12:52
hmm holder seg stabilt på -23,6 her i dag.......
ove arnfinn
2010-01-05, 10:12
F.......-29,3 her i dag
Shit, nå husker jeg hvorfor det ikke gjorde neg noe å flytte fra Norge.
Kaldt her idag, det er -5 grader.
Kjelle
ove arnfinn
2010-01-05, 21:01
Ja da er du heldig med bare -5 Kjelle,for nå har gradstokken krøpet opp til -31,9 her i kveld.
Vedovnen står og hopper gaper etter mere på fyll av ved her nå
-18 grader i Köpingsvik, Öland på morgonen idag.
Blydonkern
2010-01-31, 10:20
nja...snart sommer her
-9
Team Char
2010-01-31, 10:53
-16 och 3dm nysnö här i Ske-hamn och snöar fortfarande
ove arnfinn
2010-01-31, 11:11
17- ute her i Østerdalen
Flodström
2010-01-31, 17:40
-5°C här på Vestlandet och den jävla snön bara vräker ner. 20 cm nysnö och kaos efter att den gamla snön frös till betong.
Ser knapt trailern på gården nu. :confused:
lilleric
2010-01-31, 18:47
-24:mad: Varit kallt så länge så känns att kylan börjar gå genom väggarna. Skitväder.
ove arnfinn
2010-02-01, 08:20
-31 blå her på morgenkvisten!
Team Cloud 9
2010-02-03, 00:48
Hejsan
det är mild här med -2 men det snöar som sattan fron 13.00 till nu 35cm:evil:jag skulle fiskar på Torsdag!!!!
ouch, snöstorm här med.
Skall tydligen komma massor med snö under natten.
Jag måste snöskotta hustaket imorn, bor i ett funkishus med platt tak, så jag vill bli av med snön innan det kommer regn och gör snön tung som bly.
Hoppas hela denna jäkla vintern försvinner snart.
Kjelle
Team Cloud 9
2010-02-03, 01:08
ouch, snöstorm här med.
Skall tydligen komma massor med snö under natten.
Jag måste snöskotta hustaket imorn, bor i ett funkishus med platt tak, så jag vill bli av med snön innan det kommer regn och gör snön tung som bly.
Hoppas hela denna jäkla vintern försvinner snart.
Kjelle
Det hoppas jag mer,var nu på taket på trägårdshus plåttak mer:evil:
och den snö som komma nu är tung som bly:evil::mad:
Lars
Flodström
2010-02-03, 01:51
-9°C här på Vestlandet. Lugnt och klart väder. Kom masser med snö sista två dagarna och trailern syns inte längre :(
Team Helgøya
2010-02-03, 02:14
I dag er det rene syden temperaturen -10, men i går natt var det kaldt. -26
samme her på Eidsvoll kun -10 :-)
Minus 27 här på morgonen, verkar som det kan bli lite vinter i år också...
ja fy, inte roligt.
minus 20 inatt.
Fick el-räkning här om dagen, räkning för Januari månad, hadde räknat med ca 20 000, med el skatt/avgifter hamnar vi på drygt 85 000kr...... dyr el ....
Då är detta på gymmmet, inte hemma :-)
Du får väl koppla en generator till spinning-cyklarna. :confused:
Du får väl koppla en generator till spinning-cyklarna. :confused:
Hehe inte första gången jag får det förslaget.
något att fundera på :-)
Kjelle
I Vetlanda är det minus 10 grader och snöar, är på tak och skottar snö idag och det ligger brutalt mycket på vissa tak, jobbigt som fan att skotta av uterumstak som man inte vågar gå på.
Jag vill ha solsken och rullskrik.... NU!!!!!
Fiskarn0383
2010-02-22, 21:00
-27 hade vi i Åseda i morse.
ove arnfinn
2010-02-23, 08:47
-22 bare i dag...mumle mumle rene våren ute jo hehehe
lilleric
2010-02-23, 14:01
-32 imorse:eek:
Flodström
2010-02-23, 16:22
Var en tur till Bergen i helgen. Då vi kom tillbaka såg bilen ut så här:
ove arnfinn
2010-02-24, 09:21
- 31 nå må det vel snart ta slutt på dene kulden tro.........
hehe det er virkelig en ekstrem vinter i år.
Her er det bare minus seks grader, men det er alt for kaldt for meg... er helklar for våren nå.
Arvor230
2010-02-25, 00:26
-19, venter på mildvær, i fjorden står mye stor gytetorsk på denne tiden, men tar ikke ut på havet i denne kulda...
ove arnfinn
2010-02-25, 09:09
-20 i dag
Fiskarn0383
2010-02-27, 00:30
Gött nu kanade äntligen 60-70 cm djup snö av taket. Det jobbiga blir att skotta sig ut imorgon. Hoppas på plusgrader resten av natten också.:o
Tio värmegrader i solen här på Öland.
Kjelle
På baksidan i skuggan har vi 5,7 grader varmt och ute i solen är det väldigt skönt, är i stugan utanför Karlskrona men isen ligger tjock ute på fjärdarna fortfarande :-( Känns som det dröjer några veckor innan det går börja fiska...
Flodström
2010-03-14, 16:38
Plussgrader i solen räknas inte. ;)
Här är det ±0 (inte i solen) Kom 7 cm nysnö i natt :(
Skit!
Blydonkern
2010-03-15, 07:31
10 minus nu
I Vetlanda mitt inne i mörkaste Småland är det just nu 15,3 grader varmt i skuggan.
Så jävla skönt!
Flodström
2010-03-26, 18:49
14°C i skuggan, en citronfjärill flög just förbi, all snö har försvunnit, vinplantorna har klarat sig och är nu beskurna. Fick besked att båten blir hämtfärdig nästa vecka...härligt. :D
17,5 grader, plus i em.
Mvh
Johnny
FAAAAAAAAAAAN VAD GYTTTTTTTTTTTTTTTTTTTT!
VI ÖVERLEVDE VINTERN; VI LEVEEEEEEEEEEEEER IGEN :-)
SNART TROOOOOOOOOOLLLLLLLLING............
Ifall ni har missat det, satan vad jag hatar vintern.
:-) i övrigt mår jag bra, muahhahhahahhah.
FAAAAAAAAAAAN VAD GYTTTTTTTTTTTTTTTTTTTT!
VI ÖVERLEVDE VINTERN; VI LEVEEEEEEEEEEEEER IGEN :-)
SNART TROOOOOOOOOOLLLLLLLLING............
Ifall ni har missat det, satan vad jag hatar vintern.
:-) i övrigt mår jag bra, muahhahhahahhah.
Faan vad avundsjuk +5 som högst mitt på dagen:-x
Team Char
2010-03-26, 22:56
Här har det varit -1 och snöat hela dagen man hamnar snart på psyket om det fortsätter så här skulle vist komma upp till 3dm blötsnö till imorgon
Flodström
2010-03-27, 03:06
Åh-fy faen, jag lider med dig Lennart. Vet precis hur det känns (som då det snöade här för knapt två veckor sedan). Då blev man spak, jag lovar......... :(
Flodström
2010-03-30, 01:47
Nu jäklar snöar det. Jag hatar den skiten och kallt har det blivit, runt nollan. Typiskt påskväder så jag skall väll inte klaga allt för mycket :(
Här är det +7 och solen skiner :). Nu jä....ar ska isen bort!
Nu jäklar snöar det. Jag hatar den skiten och kallt har det blivit, runt nollan. Typiskt påskväder så jag skall väll inte klaga allt för mycket :(
Nu är det bara till att ladda inför påsken på Norskt vis.
Längdskidor, kvikklunch och appelsin.
Eller som jag, havsöringfiske med fluga på dagen och varm choklad med rom på kvällen.
Det blir gyttigytt.
Kjelle
Flodström
2010-03-30, 22:10
Nu är det bara till att ladda inför påsken på Norskt vis.
Längdskidor, kvikklunch och appelsin.
Eller som jag, havsöringfiske med fluga på dagen och varm choklad med rom på kvällen.
Det blir gyttigytt.
Kjelle
Eller som man säger på Norsk: neppe!
Hmmm havsöringsfiske med fluga..... inte alls avundsjuk :confused:
Det med varm choklad är OK om man har i 10% Cognac, inte rom, blir "Lomomba", hehe:D
Flodström
2010-04-23, 12:40
:?
Ja-ha, så har man fått hem lilla båten från Sverige. Skulle börja bygga på´n nu i helgen och vad händer? Jo ett stort jävla snöfall här just nu :confused: :confused: :confused:
Skall man skratta eller gråta............... kallt som tusan i alla fall, blir inget byggande än i alla fall..... :-(
Bra i alla fall att Sverige leder TMB just nu, något att glädjas över :rolleyes:
Flodström
2010-04-24, 18:49
I dag är det lite bättre, ca 10 grader och blek sol. Känns som på playan i förhållande till härom dagen :?
Fick genomfört en OK test med riggarna och den nya mjukstarten.
Hoppas vädret håller i sig :cool:
|
vBulletin® v3.8.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.