Visa fullständig version : Öland Trolling Master 2010
Team Fiasko
2010-01-08, 21:00
Efter det grymma fisket vi hade utanför Öland hela förra sommaren så har vi nu glädjen att meddela att det kommer bli trollingträff på Öland i sommar, inte bara 1 och inte 2 utan 4 st !!!!
ÖTM Öland Trolling Master
Det finns numera ett samarbete mellan olandsfiske.se, Team Öland, Team Fiasko och Scandinavian trolling forum.
Träffarna kommer fungera som deltävlingar där man väljer att köra alla eller bara enstaka om man känner för det.
Första 10/7-2010
Andra 24/7-2010 Team Fiasko huvudarrangör
Tredje 14-15/8-2010 forumträff/tävling Scandinavian Trolling Forum
Fjärde 11/9-2010
Det är bara att föranmäla sig redan nu till 24/7-2010 (som jag har ansvaret för) Anmälan skickas till pettan78@msn.com (ej bindande)
Jag kommer lägga alla föranmälda team uppe till höger på mig blogg. Alla är välkommna och vi hoppas på riktigt bra uppslutning... Hjälp mig gärna alla ni som har bloggar och sprid detta...
Väl mött på Öland/Kårehamn i sommar.
http://www.olandsfiske.se/
http://www.scandinavian-trolling.com/forum/
Arrangerar Scandinavian Trolling forum i samarbete med Olandsfiske.se och Team Öland!
Vi tycker det är på hög tid med ett forumträff, så den 14-15/8-2010 hoppas vi att så många som möjligt av er har möjlighet att komma.
Mer information kommer inom kort.
Ni kan redan nu föranmäla er (Ej bindande) i denna tråden:
http://www.scandinavian-trolling.com/forum/showthread.php?t=547
Team Fiasko
2010-01-09, 10:14
Team fiasko anmäler sig
Hade ni SÅ bra fiske i somras på Öland???
Finns det nån sida med redogörelse för den tiden på nätet lägg en länk isåfall
Hittade en del på Ölandstrolling finns det mer??
Team Fiasko
2010-01-09, 17:56
Hittade en del på Ölandstrolling finns det mer??
Tyvärr så är det inte så många som kör på öland på sommarn... vi är ett gäng på 7-8 båtar som hänger där. Kolla min blogg från i sommras och olandsfiske.se så finns det en del..... Men ja vi hade kanonfiske... gjorde knappt en enda heldag och tror vi hade en bomrunda på 15talet rundor.....
Kollade litet riktigt fin båt du har får man säga behövs nog när det börjar blåsa upp lite.
Får ta en Ölandsresa med i bilden i sommar kanske, de finns även här om rätt förutsättningar infinner sej dock skulle jag tro längre från land vanligen..... mvh
Team Fiasko
2010-01-09, 20:44
Kollade litet riktigt fin båt du har får man säga behövs nog när det börjar blåsa upp lite.
Får ta en Ölandsresa med i bilden i sommar kanske, de finns även här om rätt förutsättningar infinner sej dock skulle jag tro längre från land vanligen..... mvh
Tack ! ja det tycker jag ni ska planera in. Välkomna !!!
Kjelle anmäler sig :-) kommer trolla skiten ur dig :-) muhahhahha
Team Fiasko
2010-01-10, 19:53
Kjelle anmäler sig :-) kommer trolla skiten ur dig :-) muhahhahha
Härligt ! ja det gjorde du ju verkligen förra sommarn... tihi tihi.:D:D:D
Härligt ! ja det gjorde du ju verkligen förra sommarn... tihi tihi.:D:D:D
Hhahhaha,
Nu är även vandringspriset klart för den som blir bäst på 3 av dessa 4 deltävlingar.
En känd konstnär ,Jan Nilsson på norra öland snidar en lax i trä på ca 80cm. Startavgift
är satt till 200kr / team , 50 kr per tävling för att vara med att tävla om laxen... Ni kan se lite om hans saker på ateljefisken.se . Väl mött i Kårehamn och skitfiske allesammans!!!
Team Öland / Niclas
Team Fiasko
2010-01-15, 21:32
Nu är även vandringspriset klart för den som blir bäst på 3 av dessa 4 deltävlingar.
En känd konstnär ,Jan Nilsson på norra öland snidar en lax i trä på ca 80cm. Startavgift
är satt till 200kr / team , 50 kr per tävling för att vara med att tävla om laxen... Ni kan se lite om hans saker på ateljefisken.se . Väl mött i Kårehamn och skitfiske allesammans!!!
Team Öland / Niclas
han är grymt dukitg.. Har en lax gjord av honom. Ska jag anmäla dig till 24/7 ?? vad menar du med bäst på 3 av 4 ?
Nu när vi har så många träffar så ska vi naturligtvis ha ett vandringspris av rang. :) Lasse håller på med att skissa på upplägget , jag tror han kollar lite på stm poängberäkningen. Men vad vi beslutar får du även komma med synpunkter på eller
nya förslag. Men vi tror inte att man ska behöva räkna på alla fyra i alla fall. Vi är ju fyra
arrangörer av dessa så vi ska nog komma överens om upplägget.
Niclas
Team Fiasko
2010-01-16, 09:45
Nu när vi har så många träffar så ska vi naturligtvis ha ett vandringspris av rang. :) Lasse håller på med att skissa på upplägget , jag tror han kollar lite på stm poängberäkningen. Men vad vi beslutar får du även komma med synpunkter på eller
nya förslag. Men vi tror inte att man ska behöva räkna på alla fyra i alla fall. Vi är ju fyra
arrangörer av dessa så vi ska nog komma överens om upplägget.
Niclas
Nu hänger jag med ......
Team Fiasko
2010-01-18, 19:29
Redan 13 föranmälda team till deltävlingen 24/7 på öland/kårehamn... kom igen och anmäl er på pettan78@msn.com
Hur är det med avgifter i Kårehamn?
Tänker då på om det finns Gästhamnsplatser och om det är någon rampavgift och vad det i så fall kostar.
Känns mycket aktuellt att jag dyker upp på dom två första i alla fall.
Team Fiasko
2010-01-26, 18:43
Hur är det med avgifter i Kårehamn?
Tänker då på om det finns Gästhamnsplatser och om det är någon rampavgift och vad det i så fall kostar.
Känns mycket aktuellt att jag dyker upp på dom två första i alla fall.
Ta mig inte på orden men tror 60 kr i ramavgift och 120 kr natt.....
Ska kolla så jag är 100 %... Kan jag ta det som att du anmäler dig preliminärt med avsikten att komma på min deltävling ???:-D
Det kan du göra!
Jag siktar på att komma på dom 3 första tävlingarna men i september är Karlskrona fisket för bra för att åka iväg.
Förra året fick vi ett specialpris 100kr för ramp och en natt. I år har Borgholms energi beslutat om nya avgifter , men jag vet inte de beloppen än. Det jag vet säkert är att det blev ett rampkort för hela året som gäller alla borgholm kommuns hamnar för 500kr.
Niclas
Det kan du göra!
Jag siktar på att komma på dom 3 första tävlingarna men i september är Karlskrona fisket för bra för att åka iväg.
Nice då har jag bokat in dig på forumträffen med.
Kjelle
Team Fiasko
2010-01-28, 11:22
NY blogg....
http://olandtrollingmaster.blogspot.com
Nu ligger tävlingsdatum ute för 2011!
Kolla på www.otsk.se
Ölands Trolling & Sportfiskeklubb
|
vBulletin® v3.8.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.