Visa fullständig version : Givarskydd
Hittade denna iden på en amerikansk sida, kan vara av intresse för dyra givare faktiskt tycker jag
Flodström
2010-01-10, 15:20
Det var ett sådant upplägg jag skulla haft på första "norgebåten"1992. Drivis som drev in i båthamnen (i vind och vågor) slog av två Lowrance givare till min LMS-350A. Blev en jäkla dyr affär :confused:
Ser smart ut den lösningen.
Mr_Dobermann
2010-01-10, 17:11
Verkar riktigt vettig, bara skyddet inte på något sätt stör givaren så brus eller elektromagnetiska störningar visas på skärmen...?
Kimmo.
Flodström
2010-01-10, 20:23
Elektromagnetiska störningar tror jag inte är möjligt p.g.a. montering av skyddet.
Tror att skyddet bör tillverkas i syrafast material som är både omagnetiskt och korrosionsbeständigt. Man kan ju laga egna modeller med den här ide´n som utgångspunkt. Har man fler givare så kan man tillverka skyddet så det täcker alla givarna.
Skyddet sitter ju lite ovanför lägsta punkt på givaren (givarna) och då är det ingen risk för turbulens/luftinblandning. Under trollingfart är allt vattendränkt och då är risken ännu mindre.
Borde oxå ge en klar"skrap" indikation på att givaren är på väg att gå i botten vid en taskig sjösättning dvs innan det är försent.....
Team Char
2010-01-10, 22:11
Är nog inte så svår att snickra till en sån i syrafast
|
vBulletin® v3.8.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.