handdator

Visa fullständig version : Favoritdrag på Vättern

Kjelle
2010-01-11, 21:26
Dags med en "Favoritdrag" tråd, har själv inte fiskat mycket i Vänern, men har några trevliga 3" Tomic i Chrome och blått som lyckas ge bra med fisk.

Lägger upp en bild på dessa lite senare ikväll.

Vilka är era favoritdrag? lägg gärna in en bild.

/Kjelle

Team Fiasko
2010-01-11, 21:37
Dags med en "Favoritdrag" tråd, har själv inte fiskat mycket i Vänern, men har några trevliga 3" Tomic i Chrome och blått som lyckas ge bra med fisk.

Lägger upp en bild på dessa lite senare ikväll.

Vilka är era favoritdrag? lägg gärna in en bild.

/Kjelle

Bomber 15a

XRT OCH SAL25

pära
2010-01-12, 13:01
En hemmagjord gul"apa" med äkta pärlemor på "ryggen"

trolling beckman
2010-01-12, 15:33
Var det inte Vättern det var frågan om?.Den bästa lax draget är strike pro 905 g helt oblyat i ytat.enl mig.

Tamtam
2010-01-12, 18:46
Tomic clear med guld folie gick bra på riggarna samt tubflugor på inline boards nära ytan, funkade så bra så de ersatte en hel del av småwobblerna.
De flesta Bomber gärna sal25 funkade oxå.
Hoppas det blir bättre min favoritsjö är det

jeekay
2010-01-12, 18:49
Apex i alla dess färger är klart min favorit på Vätterrödingen. Däremot på laxen så tycler jag att StrikePro är blande bättre vobblerna, får dock inte glömma bort de fina pluggarna heller.
Ska satsa lite hårdare iår på trollingflugor, de måste ge mer än vad man tror, de ser mer levande ut i mina ögon.

/Jani

Tamtam
2010-01-12, 19:19
Apex i alla dess färger är klart min favorit på Vätterrödingen. Däremot på laxen så tycler jag att StrikePro är blande bättre vobblerna, får dock inte glömma bort de fina pluggarna heller.
Ska satsa lite hårdare iår på trollingflugor, de måste ge mer än vad man tror, de ser mer levande ut i mina ögon.

/Jani

Vad gäller flugorna vi körde dem oblyat eller upp till 25 gram framför var mycket tveksam första gången de gick i sjön... en halvtimme senare sprattlade en sexkilos på däcket!
Va inte igår direkt men efter den gången har de grundmurat förtroende.
Dock ingen regel utan undantag de sista gångerna vi körde gav Tomicen inte ett skit.. ett kanonbete tidigare

Jonas .L
2010-01-12, 20:56
Jag har några favoriter för Vättern som jag kan avslöja. För vinter laxen vid soligt väder kör jag gärna med Yo-Zuri Crystal Minnw C58 blå/gul. Har också en 6 cm lång fladen vobbler i blå/silver med svarta prickor som fungerar fint. Även Tormentor, lilla mod SAL 11 men de får gärna vara mulet. Kört en del med flugor men fiskar dom gärna bakom Bombarda Intermediat och längst ut på planner sidan.

jeekay
2010-01-13, 13:12
Här är mina favoritfärger på Apex till Vättern.

/Jani

http://www.scandinavian-trolling.com/forum/picture.php?albumid=47&pictureid=305

Tamtam
2010-01-13, 21:07
Mitten på vänstra sidan i 5.5 storlek står på önskelistan för våren i havet klockrent mvh

jeekay
2010-01-14, 22:58
Nu har man precis blivit 3 Apex 3' pärlemor rikare. 70 spänn, Ebay är alldeles för underbart.

/Jani

Fiskarn0383
2010-01-15, 22:24
Nu har man precis blivit 3 Apex 3' pärlemor rikare. 70 spänn, Ebay är alldeles för underbart.

/Jani

Underbart vätterbete. Sist vi var uppe hade vi bara haft ett hugg och fått en godkänd lax när jag skickade ner en sån på riggen. 10 min senare låg en godkänd röding i båten. Frågade resten av besättningen om vi skulle skicka ner en till. Nä det kunde vara en slumpfisk. 10 min senare kommer ytterligare en fin röding upp som får gå tillbaka. Då ville de att jag skulle sätta ut den andra också. En kvart senare är det dags att åka hemåt och då kommer det sista hugget. Ytterligare en fin röding. Nästa gång jag åker upp kommer den få gå på riggen hela dan.

På pulkorna är favoriten strike pro 7,5 i färg 454G

jeekay
2010-01-16, 00:40
Underbart vätterbete. Sist vi var uppe hade vi bara haft ett hugg och fått en godkänd lax när jag skickade ner en sån på riggen. 10 min senare låg en godkänd röding i båten. Frågade resten av besättningen om vi skulle skicka ner en till. Nä det kunde vara en slumpfisk. 10 min senare kommer ytterligare en fin röding upp som får gå tillbaka. Då ville de att jag skulle sätta ut den andra också. En kvart senare är det dags att åka hemåt och då kommer det sista hugget. Ytterligare en fin röding. Nästa gång jag åker upp kommer den få gå på riggen hela dan.

På pulkorna är favoriten strike pro 7,5 i färg 454G

Det har hänt oss några gånger att det enda betet som gett fisk har varit just denna apex, men även en liten Weetad i pärlemor efter en liten spindoctor eller dodger har gett resultat.

/Jani

BigFish
2010-01-16, 01:58
Det har hänt oss några gånger att det enda betet som gett fisk har varit just denna apex, men även en liten Weetad i pärlemor efter en liten spindoctor eller dodger har gett resultat.

/Jani

Bilder är alltid kul....