handdator

Visa fullständig version : Vilken båt??

jeekay
2010-01-13, 18:34
Hej!
Nu till en fråga som säkert ger lika många olika svar som läsare.
Vilken trollingskuta skulle du välja och vilken motor?
Paketet får inte kosta mer än 200'.
Säg fördelar och nackdelar .

/Jani

Tamtam
2010-01-13, 19:01
Beror på var och till vad du ska använda den, ska den vara lätt trailerbar etc.
Finns mängder av frågor här.
Börja med att tala om förutsättningarna dvs vad du vill göra med båten så får du bättre svar.
Dessutom att vara händig kan spara dej tusentals kronor tro mej finns inte så mycket färdigt som passar direkt men som går att kraftigt förbättra. lycka till

Team Fiasko
2010-01-13, 20:19
Väntar på detaljer innan jag tippsar

Flodström
2010-01-13, 21:24
Du har ju en Buster L nu.
Med den budgeten, tja, varför inte en Big Fish 600 med ordentlig motor. Kan säkert fås till ca 200T (en såldes här i Norge för just 200T Norska kr visserligen) men då var det med en Honda BF 130 bara några få år gammal.

Annars skulla jag kanske sökt efter en Rival (nyare Rocad) 606 eller 660. Otroligt fina trollingmaskiner. Men har ingen aning om priser etc... på dessa båtar.

Kompisen har en äldre Galia 660, en kanonbåt. Påminner lite om Big Fishen men är ett hack större. Han har en ny Suzuki 115 på den och det är en perfekt kombination. Han trollar oxå med den motorn och det går ju bra.

Ett annat intressant båtmärke är Yamarin.

Det hela är ju en fråga om vad du är ute efter? :roll:

jeekay
2010-01-13, 22:37
Hej!
Ursäkta mitt otydliga ämne. Tänkte mig nog inte riktigt för innan jag la ut det.
Det ska vara en 5-6m styrpulpet som ska vara lätt att traila och gå bra i hög sjö. Helst öppen centerpulpet med fria ytor, har kollat lite på HR510 och liknande båtar.