handdator

Visa fullständig version : Om ni har en Wallas.....

Tamtam
2010-01-24, 21:34
Litet tips för Wallas ägare eller kanske blivande sådana.
Termostat som Wallas naturligtvis ska ha en förmögenhet för kan hittas mycket billigare på Ebay, den är av standardtyp och såvitt jag förstår passar den alla Wallas fotogen värmare av nyare typ, vet ej om diesel värmarna funkar dock.
Fann min i England kom dock ihåg att den ENDAST reglerar mellan hel och halv den är inte steglös vilken så vitt jag vet fotogen Wallas inte är i alla fall.
Alltid roligt att höra klicket när den automatiskt går ner på halvfart utan att man behöver göra något.:rolleyes:

Team Fiasko
2010-01-24, 22:06
Litet tips för Wallas ägare eller kanske blivande sådana.
Termostat som Wallas naturligtvis ska ha en förmögenhet för kan hittas mycket billigare på Ebay, den är av standardtyp och såvitt jag förstår passar den alla Wallas fotogen värmare av nyare typ, vet ej om diesel värmarna funkar dock.
Fann min i England kom dock ihåg att den ENDAST reglerar mellan hel och halv den är inte steglös vilken så vitt jag vet fotogen Wallas inte är i alla fall.
Alltid roligt att höra klicket när den automatiskt går ner på halvfart utan att man behöver göra något.:rolleyes:

Jag har en 1300, tror du det funkar på den ?

Flodström
2010-01-25, 01:26

Tror inte det då det bara är ett effektläge på den 1300, eller tar jag fel?
Termostaten switchar mellan full effekt och halv effekt på de Wallas som har full eller halv effekt från början, typ som det var på min 1800 Sail-modell. Men jag måste switcha manuellt då det här tipset kom för sent, hehe för nu är wallasen såld och med den båten.

Tamtam
2010-01-25, 07:42

Nej den modellen är nog som Flodström beskriver finns bara ett effektläge går inte att reglera annat än med spjäll i slangarna tyvärr

Flodström
2010-01-25, 10:39
Du Team Fiasko, du har väll en Silver styrpulpet om jag inte tar fel. Då är 1300W inte mycket. Finns ingen anledning att sänka efekten på den. En styrpulpet kan aldrig få för mycket värme, hehe
Men klart är att det är sjönt att få bort kondens på vindskärmen och ev. lite varmluft under fötterna t.ex. :D

Team Fiasko
2010-01-25, 12:49
Du Team Fiasko, du har väll en Silver styrpulpet om jag inte tar fel. Då är 1300W inte mycket. Finns ingen anledning att sänka efekten på den. En styrpulpet kan aldrig få för mycket värme, hehe
Men klart är att det är sjönt att få bort kondens på vindskärmen och ev. lite varmluft under fötterna t.ex. :D

HAHAH ja jo det var ett tag sedan jag hade en styrpulpet... Nä det funkar skitbra som det är men hade gått få det ännu bättre så.... Har ett utblås i ruffen och ett vid rutan som tar bort imma....