handdator

Visa fullständig version : Krokar på olika beten?

Fiskarn0383
2010-02-13, 00:24
Vad kör ni för krokar på era beten lägg upp en lista på vilka beten ni kör och vilket märke/storlek för varje. Lägg gärna till detaljer och bilder på hur ni tacklar dom ex antal ringar(flutters, vobblers), lekande(apex), pärlor(bäckfiskar) osv.

norman
2010-02-13, 00:49
Vad kör ni för krokar på era beten lägg upp en lista på vilka beten ni kör och vilket märke/storlek för varje. Lägg gärna till detaljer och bilder på hur ni tacklar dom ex antal ringar(flutters, vobblers), lekande(apex), pärlor(bäckfiskar) osv.Finns inte så mycke att välja mellan ,owner gamakatsu !!!

Kjelle
2010-02-13, 00:59
Du glömmer dock den bästa, Mustad needle point, eller Mustad cone cut.

Owner Gamakatsy och VMC är vassa som bara den, men tyvärr allt för hårda och knäcker rakt av om de överbelastas tillräckligt.

Kjelle

Fiskarn0383
2010-02-13, 02:31
Finns inte så mycke att välja mellan ,owner gamakatsu !!!

Du glömmer dock den bästa, Mustad needle point, eller Mustad cone cut.

Owner Gamakatsy och VMC är vassa som bara den, men tyvärr allt för hårda och knäcker rakt av om de överbelastas tillräckligt.

Kjelle

Ni glömde båda det viktiga. Vilken storlek till vilket bete + tackling. Krokmärken kan diskuteras i evinerlighet men det jag tänkte lägga tyngden på i den här tråden var tacklingar.

Kjelle
2010-02-13, 03:35
Allt från storlek 2 till 4/0.

http://www.scandinavian-trolling.com/forum/picture.php?albumid=17&pictureid=395

Några tafsar jag gjorde en dag på Östersjön.
Dessa är till flugor, treble storlek 2 och singlekrok storlek 4/0.
Kör med pärlor som passar till flugan.

Team Char
2010-02-13, 19:40
Bomber 15A owner st36 en 2a i mellersta fästet med ett lekan
Apex har jag bytt ut krokarna till Mustad AC92553R storlek 5/0
Skedarna får oftast en ny Owner st i samma storlek

Flodström
2010-02-13, 20:55
Jag försöker hålla mig till så få storlekar som möjligt, 4or 2or Owner.
Enkelkrok använder jag inte bortsett från de som kommer på Apex. De får sitta kvar men blir vässade, hehehe :mad:

Flodström
2010-02-13, 21:03
Här en bild på lite olika varianter med riggningar.
Som ni ser har jag ett beteslås i änden på länken. Då behöver jag inte ha krok på då jag har betena i lådorna. Bara sätta på vald krok den da´n då jag riggar för fiske.

http://sportsfiske.nu/foto/arkiv/30026/75027_s.jpg