Visa fullständig version : Trolling Vättern
Lördagen i Granvik NV Vättern, soligt men kalla vindar Trollade av ”kusten” norrut gav ingenting. Em Djupbranter rakt ut i sjön gav 2 fina rödingar 4.3 samt 3,8 båda på djuprigg ena på flasher med ett apex 90 fot andra på dodger med vobbler 50 fot.
Söndagen sämre väder molnigt o blåsigt sket i paravaner körde 6 spön på rigg gav 4 fina rödingar djup 40- 90 fot hittade dem på djupbranterna ett par distans rakt ut från Granvik. Fick en sjösjuk i båten överhängande risk för obehagliga ljud, lukt och synupplevelser gjorde att jag avbröt kring lunchtid.
Jahaja, bara lite avis!
Här har vi 25-40 cm is...
Fick en sjösjuk i båten överhängande risk för obehagliga ljud, lukt och synupplevelser gjorde att jag avbröt kring lunchtid.
Jahaja, bara lite avis...
OK!
Hej o välkommen Jens!
Trevligt med en liten rapport från Vättern såhär senvinters.
kan du berätta lite om ramp samt ismängd i Granvik?
Funkar det att komma ut med båtar i alla storlekar?
/Kjelle
Flodström
2009-03-13, 21:53
Vättern brukar vara isfri 9 av 10 vintrar. Rampen i granvik är lite "sliten" men den funkar i alla fall för 6,6m båtar
typ Galia 660. Campen är topp och lite nord för kampen (andra sidan av ängen) ligger en bastu som kan lånas. Fisket är bra både nord och syd för Granvik, ner mot Karsborg. Där finns oxå en jäkligt bra pizzeria med allt möjligt och hög kvalitet på maten. Jag gillar granvik p.g.a. dem fina hytterna där med dusch og toalett.
Dock, man bör boka i förväg innan man reser dit för att försäkra sig om hytte och båtplats. Kostar inget ekstra med båtplatsen har jag för mig. Checka samtidigt bastun om den är ledig. Helt kanon då man kommer hem på ef.m. eller kvällen att lossa alla styva leder og få en pilsner innanför västen, hehehe :D
Jag har funderat på att ta en tur till granviks camping några dagar.
Skulle vilja ha mer info om fisket och när det börjar och liknande, det är inte brottom direkt då det kommer att bli någon gång till vintern...
Själv är jag ingen löj-fiskare och ganska ny i branchen så alla tips är uppskattas!!
Hej Petter!
Blev det någon tur till Vättern? och hur gick isåfall fisket?
/Kjelle
Nej det har inte blivit någon tur än :(
Hoppas på en senare i vinter och jag rapporterar så klart här (om det går bra) ;)
Tyvärr blev det ingen Vätterntur:( Men det blir Vänern till söndan... rapport kommer Vänerntråden, hoppas på Vättern till vintern istället :p
|
vBulletin® v3.8.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.