Scandinavian Trolling

Scandinavian Trolling (http://www.scandinavian-trolling.com/forum/index.php)
-   Båt och motorprojekt (http://www.scandinavian-trolling.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Team Nonames budget byggtråd v.2 (http://www.scandinavian-trolling.com/forum/showthread.php?t=2083)

Finnishstallion 04-07-2011 19:39

Team Nonames budget byggtråd v.2

2 bifogad(e) fil(er)
Var och hämtade en gammal Uttern 560 Ht från Oskarshamn igår. Ett billigt objekt som är tänkt till trollingfiske i Simris, samt trolling efter öring i diverse åar och kuststräckor.

Här kommer ni få följa med i riggning och diverse ommöbleringar av båten.
Lista på vad som skall göra kommer senare idag...

Forumets egen Kjelle var också och hälsade på under försäljningen. Lika trevlig i verkligheten verkade han vara som tonen i hans inlägg här är. Hoppas det kan bli någon någon fisketur och många öl ihop någon gång.

Teamets namn är inte klart ännu därav trådens namn. Har 3 olika förslag som jag tänkte ni skulle få vara med och påverka kring.
Så rösta!
1. Team Hang 'Em High: Syftar till Simris beryktade tavla där man hänger upp sina fångster för foto. Jag kommer få hänga mina firrar högt för att halva firren inte skall släpa i asfalten ;)
2. Team Thrash: Syftar till hur båten och riggningen kommer skrika white thrash över hela sig när jag är klar med den. Kommer förmodligen bli trolling meats året runt boende husvagnscamping a la södra USA. Samt bästa musikgenren!
3.Team Kill 'Em All: syftar till den mest banbrytande och snabbaste skivan som någonsin gjorts. Samt en nagel i ögat på alla 100% C&R fanatiker som som verkar likställa en matsfisk med mord (typ).
4. Team Slayer: syftar till den hårdaste, snabbaste, bästa bandet genom tiderna! Samt en nagel i ögat på alla 100% C&R fanatiker som som verkar likställa en matsfisk med mord (typ).

Rösta och argumentera gärna för varför det ena namnet är bättre än det andra...

joj 04-07-2011 20:10

Kill em all lockar ju på så många sätt, inte minst ironin mot 15 åriga gäddfiskare som hatar allt som har med klubbade fiskar att göra.
Självklart ska du då spela Motorbreath i högt i hamnen.

Ride The Lightning passar ju annars bra om du döper båten till Blixten...

Dragon 04-07-2011 20:17

Ett team från karlskoga kallar sig också för Kill em all, har kört gädd touren några gånger. =)

Finnishstallion 04-07-2011 20:23

Det är ju en nackdel att det redan finns ett team som heter kill 'Em all. Men är det bara gäddfiskare lirar dom ju inte i samma division som vi eleganta ädelfiskare :) så då kanske det inte gör så mkt. Men rösta på så får vi se...

Tamtam 04-08-2011 16:15

Haha i "nicket" har du väl ett utmärkt teamnamn redan och troligen är det inte upptaget, kör på det och blir ni två så blir det The Finnish stallions helt enkelt!
mvh bästa hälsningar!

PikeBuer 04-08-2011 16:21

Citat:

Ursprungligen postat av Finnishstallion (Innlegg 17148)
Men är det bara gäddfiskare lirar dom ju inte i samma division som vi eleganta ädelfiskare .

Hva mener du med det?

Tamtam 04-08-2011 16:40

Skulle tro han skojar, trots allt är det en sajt för lax og kanske örretfiske i första hand mvh beste hilsen!

Finnishstallion 04-08-2011 16:49

Det har jag inte tänkt på tamtam. Egentligen ska det vara FMS. Finnish Magic Stallion;) Men har fått korta ner det av praktiska skäl.
Från början kommer namnet hockeyn. Så inget snusk inblandat där. Även om vissa tolkar det så...

Tamtam 04-08-2011 16:56

Haha Team FMS kort bra och sitter direkt, skulle jag satsa på iaf.
mvh bästa hälsningar!

Finnishstallion 04-08-2011 17:06

Skall absolut funderas på. Ett 5:e alternativ. Gör ju inte det hela lättare...

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:31.