Visa ett inlägg
Gammal 06-12-2018, 20:44   #1
Team T.U.R.
Laxtrollare

Reg.datum: Feb 2009
Standard Elektronik - nytt paket

Hej trolling- och pryl-tokar,

Om ni fick börja om med ny elektronik i båten idag (kan ju vara någon som eventuellt är nöjd med det dom har också! ), vad skulle ni välja då?

Jag är inte ute efter några värstingprylar, utan funktionellt för oss trollingfiskare. Argumentera gärna lite för era val!
Mina generella tankar och krav är;

* Autopilot
Driftsäker, enkel hantera, "tyst" pump

* Plotter
Gärna kopplad till/kompatibel med AP. Lite större skärm än ekolod för översikt både vid transport och under trolling.
Vilka kort/sjökort är det som gäller idag? Ser grymma djupkurvor (tex Ble kust) på vissa bilder som delas, något jag inte är i närheten av med min nuvarande elektronik...

* Ekolod
Alltid haft förkärlek för Lowrance, men inte säker på att det är bästa valet längre (?). Viktigaste är väl att allt rockar tillsammans (alltså AP, plotter, ekolod).
Hänt mkt även på givarsidan, vilka givare bidrar med värde för oss trollingfiskare?

* VHF
Har jag som förmodligen sparas, men kan ändå vara intressant att höra tankar runt kompatibilitet med tex plotter (?).

* Radar
Förmodligen inte intressant initialt, men igen - ur ett paketperspektiv, vad rekommenderar ni?

Tack på förhand!
Team T.U.R. er ikke aktiv   Svara med citat